۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

تذکر رسایی درخصوص پرونده مهدی هاشمی

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه وزارتخانه‌ای که وظیفه مبارزه با فساد را دارد، مدافع فساد شده است، گفت: از قوه قضاییه‌ امتظار داریم تا دادگاه مهدی‌ هاشمی‌رفسنجانی و کیفرخواست و دفاعیات وی علنی پخش شود.
کد خبر : ۲۰۵۲۵۷
صراط: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: آقای روحانی وقتی شما می‌گویید که استیضاح فرجی‌دانا به دلیل فساد در بورسیه‌ها بوده و بعد 36 مورد از 3700 مورد باطل اعلام می‌شود و با آبروی 3700 جوان تحصیلکرده این کشور بازی می‌شود و بر خلاف ادعایتان  در مجلس اعلام نمی‌کنید که کدام نماینده موافق استیضاح فرجی‌دانا در پشت بورسیه‌ها بوده است و وقتی مشاور شما یک شب قبل به مجلس باج‌خواه می‌گوید و می‌نویسد که اگر مجلس فردا به این وزیر رأی ندهد، مستقل نیست؛ شما در مجلس می‌گویید که راه دولت در برخورد با مجلس ادب و اخلاق و قانون است، این تعامل سازنده و اعتدال نیست، این تعامل زننده و افراطی‌گری است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از رئیس قوه‌قضاییه به دلیل مواضع قاطعانه و شفاف در برابر شیطنت‌های داخلی و دسیسه‌های دشمنان خارجی، افزود: می‌دانیم که دستگاه قضا در حال برگزاری یکی از مهم‌ترین دادگاه‌های جمهوری اسلامی ایران است که محک عدالت قوه‌قضاییه را نشان می‌دهد.

نماینده مردم تهران در ادامه به برگزاری دادگاه مهدی هاشمی‌رفسنجانی اشاره کرد و با بیان اینکه دادستان کل کشور و معاون اول قوه‌قضاییه تاکنون چند بار اعلام کرده که دستگاه قضا در خصوص این دادگاه مهم در فشار است، تصریح کرد: ظاهرا در روزهای اخیر این فشار علاوه بر برخی چهره‌های خاص، از برخی دستگاه‌های دولتی هم آغاز شده است تا کیفرخواست، مستند، مستدل و قطعی دستگاه قضا را زیر سؤال ببرد و خنثی کند. متأسفانه وزارتخانه‌ای که وظیفه مبارزه با فساد را دارد، مدافع فساد شده است.

حجت‌الاسلام رسایی با اشاره به اینکه 110 نماینده مجلس درخواست کرده‌اند تا دادگاه مهدی‌ هاشمی‌رفسنجانی و کیفرخواست و دفاعیات نیز علنی پخش شود تا از این طریق این  فشارها خنثی شود، اظهار داشت: ما این موضوع را رصد می‌کنیم و امیدواریم که انشاء‌الله دستگاه قضایی، همانطور که بارها آقای آملی لاریجانی اعلام کرده است، تحت تأثیر این فشارها قرار نمی‌گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از قوه‌قضاییه انتظار داریم، همانطور که برای امیرمنصور آریا در پرونده 3 هزار میلیاردی حکمی صادر کرد که مردم به دستگاه قضایی اعتماد کردند، در این پرونده مربوط به یک آقازاده هم حکم قاطعانه‌ای صادر کند تا افکار عمومی این اعتماد خودش را حفظ کند.

منبع: فارس