۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

مسجدالاقصی به روی زائران بسته شد

رسانه‌های صهیونیست از تیراندازی به یکی از سران گروه‌های افراطی اسرائیلی در بیت‌المقدس خبر داده‌اند.
کد خبر : ۲۰۵۴۲۷
صراط: یکی از افراطی‌ترین فعالان سیاسی صهیونیست، چهارشنبه شب در قدس اشغالی هدف گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
 
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داده است که فرد مضروب «یهودا گلیک» از حامیان تصرف مسجد‌الاقصی و یهودی‌سازی کامل قدس است. به گفته مقامات رژیم‌صهیونیستی، این فرد آمریکایی‌الاصل پس از حضور در نشستی در مرکز «مناخیم بگین» با موضوع گسترش حضور صهیونیست‌ها در بخش‌های قدیمی قدس و حرم شریف (صحن‌های مسجد الاقصی و قبه الصخره) برگزار شده بود، توسط یک موتور سوار هدف تیراندازی قرار گرفته است.
 
«جاناتان هالوی» رئیس بیمارستان «شاری صدک» اعلام کرده است که گلیک به شدت دچار جراحت شده، اما وضعیت با ثباتی دارد و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. وی از ناحیه سینه و شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.
 
«موشه فیگلین» معاون به شدت افراطی پارلمان رژیم‌صهیونیستی (جزئیات بیشتر) بلافاصله به این حادثه واکنش نشان داده و انگشت اتهام را به سوی فلسطینی‌ها نشانه رفته است. وی مدعی شده که فرد تیرانداز، پیش از این اقدام با گلیک صحبت کرده و پس از اطمینان از هویت او، به وی تیراندازی کرده است.
 
مناطق شرقی بیت‌المقدس در هفته‌های اخیر تقریبا هر روز شاهد اعتراضات گسترده فلسطینی‌ها بوده، تا جایی که بسیاری نسبت به شکل‌گیری انتفاضه سوم فلسطینی‌ها هشدار داده‌اند. «باراک راوید» خبرنگار هاآرتص با اشاره به حادثه روز چهارشنبه، نوشته است که انتفاضه فلسطینی‌ها از همین حالا هم آغاز شده است.
 
در پی تیراندازی اخیر، سرویس‌های امنیتی رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده‌اند که تا اطلاع بعدی، درب‌های مسجد‌الاصی به روی نمازگزاران و زائران بسته خواهد بود.
منبع: فارس