۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸

ترکیه بالاخره مرزهای خود را گشود

به رغم مخالفت دولت ترکیه برای ورود مدافعان کُرد به عین‌العرب، عصر روز گذشته ترکیه مرزهای خود را برای بازگشت نیروهای ارتش آزاد به سوریه باز کرد، نیروهای پیشمرگه نیز هنوز در خاک ترکیه هستند و وارد عین‌العرب نشده‌اند.
کد خبر : ۲۰۵۴۶۰
صراط: ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) مرزهای خود را برای بازگشت بیش از دویست تن از نیروهای موسوم به ارتش آزاد به سوریه باز کرد.
 
قرار است این نیروها به فرماندهی «عبدالجبار العکیدی» وارد شهر کردنشین عین‌العرب در ریف شمالی حلب شوند تا به ادعای خود یگان‌های پشتیبانی مردمی برای مبارزه با حملات داعش علیه شهرشان یاری دهند.
 
یک منبع رسانه‌ای کُرد از داخل شهر عین‌العرب گفت: حدود پنجاه نفر از گردان‌های ارتش آزاد فعلا وارد شهر عین العرب شدند در حالی که مابقی بیشترشان در مرزها مانده‌اند تا مشخص شود باید با آنها چگونه تعامل کرد.
 
این منبع تاکید کرد: مدافعان مردمی عین‌العرب معتقدند که به نیروی انسانی نیاز ندارند نیروهای انسانی به اندازه کافی در شهر هستند و چیزی که به آن احتیاج است سلاح‌های پیشرفته برای مقابله با بمب گذاری‌ها داعش و سلاح‌های پیشرفته آنها است.
 
وی افزود: یگان‌های مدافع عین العرب معتقدند کسانی که می‌خواهند به آنها کمکی کنند، باید جبهه‌‎های جدیدی برای نبرد با داعش باز کنند تا فشار هجوم‌ها به شهر عین العرب کاهش یابد.
 
خبرنگار فارس به نقل از منابع میدانی در داخل شهر عین‌العرب هم گزارش داد که هنوز پیشقراولان نیروهای پیشمرگ کرد عراق که قرار است به عین العرب آمده تا به نیروهای کرد در مبارزه با داعش کمک کنند در خاک ترکیه به سر می‌برند.
 
حدود یکصد و پنجاه و پنج تن از نیروهای پیشمرگ کرد مجهز به سلاح‌های سنگین و متوسط از سه روز پیش وارد خاک ترکیه شده‌‎اند آنها با حدود 40 دستگاه تریلی و خودروی نظامی که برخی از آنان به تیربارهای سنگین مجهز است پایگاه نظامی خود را در شمال شرقی اربیل مرکز کردستان عراق ترک کردند و از طریق زمینی به استان دهوک که با ترکیه هم مرز هستند رفتند اما ترکیه همچنان آنان را معطل نگاه داشته است.
 
این منبع رسانه ای کرد حضور نیروهای پیشمرگ کردستان عراق که مجهز به سلاح‌های سنگین هستند در بیرون راندن داعش از همه منطقه و نه تنها شهر عین العرب تاثیرگذار خواند.
 
درگیری‌ها بین یگان‌های حمایت از ملت کرد و شبکه داعش در محورهای مختلف کوبانی ادامه دارد.
 
از سوی دیگر داعش بیست و پنج کودک را که در جاده اصلی ریف حلب در 29 آوریل گذشته در حین بازگشت از امتحانات مدارس خود ربوده بود آزاد کرد.
منبع: فارس