۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

لاریجانی: پایه صنعت ما دولتی است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عظیمی از صنعت کشور نیازمند استفاده از استعدادهای دانشگاه است که سازوکار آن اکنون فراهم شده است.
کد خبر : ۲۰۵۴۸۳
صراط: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عظیمی از صنعت کشور نیازمند استفاده از استعدادهای دانشگاه است که سازوکار آن اکنون فراهم شده است.

علی لاریجانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی دانشگاه تهران، ارتباط صنعت با دانشگاه را امری ضروری برای کشور دانست و افزود: برای حمایت از دانشگاه ها در بودجه کشور تمامی توان خود را به کار خواهیم گرفت.

وی یکی از مسائل مهم را توجه دانشگاه به حوزه تولید عنوان کرد و افزود: پایه صنعت ما دولتی و انحصاری بوده و عدم رقابت، انگیزه ای برای نوآوری در تولید برای دانشگاه ها ایجاد نکرده است و امیدواریم دولت فعلی در ایجاد این انگیزه فعالیت مناسبی داشته باشد.

لاریجانی به دو لایحه ارسالی دولت برای حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: طبق یکی از این لایحه ها تمامی فعالیت‌های مربوط به پژوهش دانشگاهی مورد حمایت قرار گرفته و هر بخش تولیدی که با دانشگاه قرارداد ببندد، هزینه تحقیقاتی اش جزء هزینه‌های مالیاتی آن واحد تولیدی محسوب خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تقدیر از مدیریت دانشگاه تهران و پردیس فارابی این دانشگاه در قم گفت: معمولا پروژه‌های عمرانی زود آغاز و دیر تمام می شود و ساخت این پروژه طی 14 ماه قابل تقدیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه مادر در تهران شناخته می شود و زیربنای کار علمی به دلیل کمبود بودجه های عمرانی با مضیقه مواجه است البته شرایط کشور هم مزید بر علت شده است.

وی گفت: تاکنون وضعیت بودجه ای کشور به نحوی بوده است که امکان توجه کافی به کارهای علمی نبوده است اما در کل دانشگاه تهران به عنوان یک پایه در کشور باید مورد توجه باشد.

لاریجانی با حضور در پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه را با پنج هزار و 600 متر مربع زیربنا و ظرفیت 46 کلاس و حضور یکهزار و 682 دانشجو افتتاح کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین امروز خوابگاه دانشجویی دختران حضرت زهرا(س) را که در چهار هزار و 400 متر مربع و با ظرفیت 150 نفر در قالب 78 اتاق احداث شده، مورد بهره برداری قرار داد.

اعتبار این پروژه از محل درآمدهای اختصاصی پردیس فارابی دانشگاه تهران تامین شده که رقمی بالغ بر 12 میلیارد تومان است.

منبع: ایسنا