۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
هدف حفظ آرامش روانی دانشگاه است

نبویان: روحانی دست از لجبازی بردارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما تقاضا می‌کنیم که آقای رئیس‌جمهور دست از این لجبازی‌ها بردارد و آرامش را برای تولید علم و تکنولوژی به دانشگاه‌ها برگرداند.
کد خبر : ۲۰۵۴۸۵
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آنچه که برای مجلس مهم است، حفظ آرامش روانی دانشگاه‌های کشور است، برای تولید علم در کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم رأی اعتماد مجلس به نیلی‌احمدآبادی گفت: آنچه که باعث شد نماینده‌های مجلس نسبت به رأی ندادن به آقای نیلی حساسیت داشته باشند دفاع از حقوق مردم و حقوق دانشگاهیان است.

وی افزود: دانشگاه بسیار در وضع پیشرفت کشور مؤثر است و اگر ما می‌خواهیم مشکل اقتصاد و رکود حل شود نیازمند به یک طراحی هستیم و نمی‌توان به صورت گتره‌ای برنامه‌ریزی کرد و نیازمند یک کار عملی هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صاحب‌نظران مملکت، اقتصاددانان که اساتید دانشگاه‌های ما هستند باید بنشینند و این کار را انجام دهند. اگر قرار است طراحی انجام دهد باید این کار با آرامش صورت بگیرد و نباید فکر آنها به مسائل جانبی مشغول شود لذا تولید علم و مسائل این‌چنینی به آرامش دانشگاه بستگی دارد.

حجت‌الاسلام نبویان گفت: اگر کسی بخواهد آرامش دانشگاه را به هم بزند به مملکت خیانت کرده است چرا که پیشرفت کشور با اختلال مواجه کرده است از این رو نماینده‌های مجلس به این مسئله حساس هستند و متأسفانه تمام حرف ما این است که از همان اول قرار بر این گذاشته شد و مشاوران آقای روحانی به ایشان شاید بد گزارش می‌دهند که افراد در نظر گرفته شده برای دانشگاه کسانی هستند که خود آرامش دانشگاه را بر هم زده‌اند.

وی افزود: آقای میلی‌منفرد که در دفعه اول معرفی شد خودش در جریان فتنه دستگیر شده بود و به این مسئله اقرار کرده بود، چرا شما کسی که خودش منشأ ناآرامی در دانشگاه است به عنوان وزیر معرفی می‌کنید این خیانت به دانشگاه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرد بعدی آقای توفیقی است، ایشان به راحتی دروغ می‌گوید. آقای توفیقی در تحصن می‌گوید که آقای موسوی 24 میلیون رأی آورده است. ایشان سخنران اصلی این مراسم است. سؤال این است آیا اعتدال است؟ این نوعی لجبازی است. چرا باید وزارت را به عده‌ای بدهیم که خود منشأ اغتشاش در دانشگاه هستند.

حجت‌الاسلام نبویان گفت: زمانی که نتوانستند به اینها رأی بدهند آقای فرجی دانا را آوردند، آقای فرجی دانا خودش نبود و ما از ایشان می‌خواستیم که معاونان خود را عوض کند و زمانی که این کار را نکرد افراد اغتشاش‌طلب دیگر که خودشان منشأ ناآرامی در دانشگاه بودند را به عنوان رئیس معرفی کردند.

وی افزود: بعد از استیضاح آقای فرجی‌دانا ، آقای نجفی به عنوان سرپرست وزارت منصوب شد. ایشان کسی است که می‌گوید نامه‌ای که نظام را وحشی می‌داند امضا نکرده است اما طبق استناد موجود که در رسانه‌ها نیز دیروز انتشار یافت این نامه را امضا کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایشان می‌گفت که اسم من را زده‌اند و من خودم نمی‌دانستم.

حجت‌الاسلام نبویان در ادامه گفت: در مرحله بعد آقای نیلی به عنوان وزیر به مجلس معرفی می‌شود. آقای نیلی در همین 4 ماهی که به عنوان سرپرست دانشگاه تهران معرفی شده، نگاه کنید که چه کرده است و یکپارچه از فتنه‌گران استفاده کرده است. آقای محسن رهامی که بسیار آدم تندی است و آقای مغاری را که از طرف وزارت اطلاعات رد صلاحیت نیز شده است را به سمت ریاست دانشکده شیمی منصوب می‌کنند.

وی افزود: اعضای هیأت اجرایی جذب را برداشته است و نیروهای تند را گذاشته‌اند. چرا آقای رئیس‌جمهور لجبازی می‌کند که کل وزارت علوم دست آدم‌های اغتشاشگر باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما تقاضا می‌کنیم که آقای رئیس‌جمهور دست از این لجبازی‌ها بردارد و آرامش را برای تولید علم و تکنولوژی به دانشگاه‌ها برگرداند.

حجت‌الاسلام نبویان در ادامه تصریح کرد: شاید گفته شود که مجلس نمی‌خواهد بگذارد کسی کار کند. مجلس چرا باید به دنبال این مسئله باشد. مشکل مردم اقتصاد است. به وزیر اقتصاد بالاترین رأی را داده است. مجلس مانع حل مشکلات نیست، مجلس از حقوق مردم دفاع می‌کند. افراطیون نباید دانشگاه‌ها را به دست بگیرند و این هم برای دفاع از حقوق مردم است.
منبع: فارس