۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

واکنش ولایتی به شایعه توافق با ۱+۵

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر انجام توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ گفت: این طور نیست ما اطمینان داریم که آقای ظریف و تیم هسته‌ای از خطوط قرمزها عبور نخواهند کرد.
کد خبر : ۲۰۵۴۸۷
صراط: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: تیم مذاکره‌کننده از خط قرمز نظام عبور نکرده‌اند.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک در حاشیه دیدار خود با یان الیاسون قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات برخی نمایندگان درباره عبور تیم مذاکره‌کننده از خط قرمز نظام گفت: به هیچ وجه اینطور نیست. ما اطمینان داریم تیم مذاکره کننده و آقای ظریف تابع نظام و خطوط قرمزی که رهبری تعیین کرده است هستند و به هیچ وجه از خط قرمز نظام عبور نکرده و در چارچوب نظام عمل کردند.

ولایتی پس از دیدار خود با قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل متحد در تشریح دیدار خود گفت: در این دیدار درباره اوضاع عراق و سوریه که توسط تروریست‌ها و افراطیون به اختلال کشیده شده است و برای مردم بیگناه این منطقه مشکلات فراوانی از سوی تروریست‌ها ایجاد شده است صحبت کردیم که هر دو طرف از این موضوع ناراحت بوده و اظهار امیدواری شد که بتوانیم با کمک ایران که نقش بسیاری در کمک به عراق و سوریه دارد امنیت در منطقه ایجاد شود.

وی بیان کرد: قائم‌مقام دبیر‌کل سازمان ملل متحد از کمک ایران به بارزانی برای مقابله با داعش اظهار خرسندی کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت:‌ «یان الیاسون » از اینکه در شهر کوبانی داعشی‌ها موفق نبودند و همچنین از فشار تعدادی از کشورهای غربی بر روی ترکیه برای اینکه اجازه دهد کردهای منطقه یا ترکیه بتوانند به مدافعین کرد شهر کوبانی کمک کنند ابراز خرسندی کرد.

ولایتی با بیان اینکه داعش خطر مهمی است تصریح کرد: قائم مقام دبیر کل سازمان ملل از ایران می‌خواهد تا نقش سازنده خود را در مبارزه تروریست‌ها و برای مقابله با افراط‌گری و داعش ایفا کند.

وی ادامه داد: همچنین راجع به یمن و نقش حوثی‌ها در یمن صحبت کردیم که من به وی اعتماد دادم حوثی‌ها مردمی صلح‌طلب هستند و به هیچ وجه قصد ندارند در یمن ایجاد اختلال کنند و هر دو طرف از این موضوع خرسند بودیم که حوثی‌ها توانستند علیه القاعده در یمن کار کنند و در برخی جهات وی را شکست دهند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:«یان الیاسون« در مجموع از نقش ایران در ایجاد صلح و آرامش و حمایت از کشورهای دموکراتیک منطقه قدردانی کرد.

ولایتی با بیان اینکه سابقه دوستی‌اش با قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل متحد به سالهای بسیار پیش برمی‌گردد خاطرنشان کرد: ما در جنگ ایران و عراق صحبت‌های بسیاری را با یکدیگر داشتیم.

وی با بیان اینکه دیدگاه سازمان ملل نسبت به برقراری صلح و آرامش و مقابله با افراط‌گرایی با ما مشترک است تصریح کرد: قائم مقام این سازمان همواره نشان داده است که فرد واقع‌بینی است و مشخص است که عملکرد سازمان ملل در برخی مواقع موجب نارضایتی شده است اما در گفت‌وگوهای امروز واقع‌بینی بیشتری حاکم است.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز