۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

فریضه امر به معروف نباید دولتی شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر خراسان رضوی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منكر نباید به شكل دولتی انجام شود.
کد خبر : ۲۰۵۴۹۴
صراط: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر خراسان رضوی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منكر نباید به شكل دولتی انجام شود.
 
سیدهاشم قیاثی ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: با توجه به اینكه فریضه امر به معروف و نهی از منكر مانند نماز و زكات جزو واجبات دینی است لذا تذكر لسانی تكلیف هر فردی در جامعه اسلامی است.
 
وی تاكید كرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منكر نیاز به اقدامات فیزیكی و سلبی نیست و اینگونه اقدامات باید توسط نیروی انتظامی و مقامات قضایی صورت بگیرد.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر خراسان رضوی تصریح كرد: در راستای جلوگیری از رفتارهای خودجوش، بحث آموزش را در ستاد امر به معروف و نهی از منكر در دستور كار قرار داده ایم تا تمام اقشار جامعه جهت انجام فریضه امر به معروف و نهی از منكر  با آگاهی وارد شوند.
 
وی عنوان كرد: چنانچه مسئولان استان توجه تعریف شده را در حوزه امر به معروف و نهی از منكر نداشته باشند برخی از مردم که نسبت به اجرای این فریضه احساس مسئولیت می‌کنند به صورت خودجوش وارد میدان می شوند و مسئولان باید دنبال آن‌ها بروند در حالی که نباید این گونه باشد و در این راستا از تشکل‌هایی حمایت می کنیم که با ستاد هماهنگی لازم را انجام دهند.
 
قیاثی به اجرای "طرح راه رشد" توسط پایگاه های بسیج مساجد اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر محلات در مساجد تشکیل شده که وظیفه آن ها در حوزه پیرامونی خود، ابتدا تذكر لسانی و در مرحله بعد فراخوان كردن بزهكاران است.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر خراسان رضوی تصریح کرد: شورای امر به معروف و نهی از منكر تحت عنوان "راه رشد" و در قالب بسیج بیش از ۲ سال است كه در ۴۰۰ مسجد به صورت پایلوت اجرایی شده و در برخی محلات که مساجد کارهای اولیه را انجام داده اند می توانند وارد حوزه عملیاتی شوند و به افرادی که در محلات مزاحمت ایجاد می کنند اخطار بدهند.
 
وی برخورد با عناصر خودسر در حوزه امر به معروف و نهی از منكر را ضروری دانست و گفت: تلاش كردیم تا در محله های آلوده با استفاده از عناصر بسیج گشت های شبانه را در دو ماه آینده اجرایی كنیم. البته تا تهیه شدن دستورالعمل های لازم افراد وارد حوزه فعالیت و میدان نخواهند شد.
 
قیاثی در پایان به تشكیل شوراهای امر به معروف و نهی از منكر در ادارات خراسان رضوی اشاره كرد و افزود: تا پایان امسال تمام ادارات خراسان رضوی شورای امر به معروف و نهی از منكر خواهند داشت.
 

منبع: مهر