۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

خرابکاری جدید در مخازن آب سنگین ایران

صالحی: «ما امروز پدافند غیرعامل بسیار خوب و پیشرفته‌ای داریم که در عرصه صنایع کشور و مجموعه دستگاه‌های دولتی به خوبی ایفای نقش می‌کند.»
کد خبر : ۲۰۵۵۹۳
صراط: یک مقام ارشد سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت که یکی از کشورها قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران را داشته، اما این اقدام خرابکارانه در سه هفته اخیر کشف و خنثی شده است.

سایت آمریکایی رادیو فردا (RADIOFRAD) با استناد به منابع داخلی ایران نوشت: روزنامه آرمان روز پنج‌شنبه، ۸ آبان، سخنان اصغر زارعان، معاون سازمان انرژی اتمی ایران را بازتاب داده است که می‌گوید: «خرابکاری جدیدی از سوی یکی از کشورها در مخازن انتقال آب سنگین کشف و خنثی شد و از این پس، این قطعات به صورت بومی تولید می‌شود.»

این مقام دولت ایران اما اشاره‌ای به جزییات این رخداد نمی‌کند و تنها هشدار می‌دهد که ایران هرگونه خرابکاری در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را می‌تواند شناسایی و خنثی کند.

اصغر زارعان شهریور ماه گذشته نیز آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا را به تلاش برای خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران متهم کرده و گفته بود که تلاش‌های آنان برای خرابکاری حتی زمینه‌های دفاعی، مخابرات و دیگر مراکز حساس و حیاتی کشور را هم دربرمی‌گیرد.

ایرنا نیز روز چهارشنبه اظهارات علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، را منتشر کرده است که تاکید می‌کند نیروهای ایرانی می‌توانند حملات به صنعت هسته‌ای کشور را خنثی کنند.

وی اظهار داشت: «دشمن از هر روشی برای ضربه زدن به ما استفاده می‌کند، اما صنعت هسته‌ای کشور با اتکا به نیروهای بومی خود به جلو می‌رود و ما راه خود را پیدا کرده‌ایم و با حساسیت، حملاتی از این دست را خنثی می‌کنیم.»

آقای صالحی در نهایت گفت: «ما امروز پدافند غیرعامل بسیار خوب و پیشرفته‌ای داریم که در عرصه صنایع کشور و مجموعه دستگاه‌های دولتی به خوبی ایفای نقش می‌کند.»

مقامات ایران به دفعات از تلاش کشورهای خارجی برای خرابکاری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در تاسیسات هسته‌ای و برخی سازمان‌های دولتی ایران خبر داده‌اند.

یکی از این موارد حملات ویروس استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای نطنز بود که روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات سابق و فعلی در آمریکا و اروپا و اسرائیل نوشت، پشت این حملات دولت آمریکا قرار داشته است.


خرابکاری جدید در مخازن آب سنگین ایران


منبع: جام نیوز
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز