۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
ابوترابی:

عاقل بودن با مدیریت هوس متناسب است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میزان عاقل بودن در تناسب مستقیم با مدیریت هوا و هوس قرار دارد.
کد خبر : ۲۰۵۶۲۲
صراط: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر حاج ملا علی کنی فقاهت، تفکر و بصیرت سیاسی را با یکدیگر پیوند زده بود، آیت‌الله باقری کنی در میان شما چون مشعل پرفروغی می‌درخشد که فقاهت با عقلانیت و اندیشه در ایشان گره خورده و عالم تربیت یافته دینی تحویل جامعه اسلام داده است.

حجت الاسلام ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه غرب تهران اظهار داشت: دین اسلام، دین مدیریت دنیا برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است و یکی از مهمترین عرصه‌های مدیریت که اداره سیاسی است، نماز جمعه است.

وی با ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله مهدوی کنی، عنوان کرد: از ویژگی‌های آیت‌‌الله مهدوی کنی، هوشمندی و عقل‌گرایی ایشان بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میزان عاقل بودن در تناسب مستقیم با مدیریت هوا و هوس قرار دارد.

ابوترابی گفت: اگر حاج ملا علی کنی فقاهت، تفکر و بصیرت سیاسی را با یکدیگر پیوند زده بود، آیت‌الله باقری کنی در میان شما چون مشعل پرفروغی می‌درخشد که فقاهت با عقلانیت و اندیشه در ایشان گره خورده و عالم تربیت یافته دینی تحویل جامعه اسلام داده است.

وی در ادامه سخنان اخلاقی خود خطاب به مادران و پدران گفت:  پدران و مادران با تربیت فرزندان عالم و فقیه در مکتب امام صادق علیه السلام باید رهرو راه فقها که مبتنی بر اخلاق، دیانت و خداپرستی است، باشند و راه آیت الله حاج ملا علی کنی ، آیت الله باقری کنی و آیت الله مهدوی کنی را بپیمایند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از فعالیت‌ها و اقدامات امام جمعه، حجت الاسلام صالح‌نیا تقدیر و تشکر کرد و برای وی آرزوی توفیقات روزافزون از خداوند متعال داشت.
منبع: فارس