۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
حجت الاسلام صالح نیا در خطبه های نماز جمعه غرب تهران:

مگر دیوار تحریم‌ها ترک برنداشته بود؟!

وی خطاب به وزیر نفت گفت: اپک را فعّال کنید و منتظر نتیجه مذاکرات نباشید که این مارهای خوش خط و خال پنج‌گانه که ما می بینیم هر روز از یک سوراخ جدید بیرون می آیند. در این یکسال گذشته بعد از توافق ژنو غرب و آمریکا نه تنها تحریم‌ها را برنداشت و بلکه بر گستاخی خود افزود.
کد خبر : ۲۰۵۶۲۳
صراط: امام جمعه غرب تهران گفت: گزارشی رسیده مبنی بر جلسات برخی عناصر افراطی یک گروه تکفیری در کن. اعلام می کنم که نیروهای امنیّتی کشور اشراف دارند به این جلسات و در صورت اقدام نابجای این فرقه‌ها، وظیفۀ خودشان را انجام خواهند داد.

حجت الاسلام دکتر یحیی صالح نیا در خطبه های امروز نماز جمعه غرب تهران با اشاره به ایّام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام، همۀ صحنه های کربلا را جانسوز و حکایت گر مظلومیّت اباعبدالله الحسین علیه السلام دانست و تصریح کرد: طبق فرمایش برخی اساتید هفتاد نوع جنایت از قتلۀ کربلا سرزده ولی در این بین مصائبی وجود دارد که از یک طرف مظلومیّت اباعبدالله و از طرف دیگر عظمت روحی این ولّی الهی را نشان می دهد و تعجّب فرشتگان را از صبر حسین بن علی برمی انگیزد. از جملۀ این صحنه ها، صحنه ایست که ابا عبدالله علیه السلام به نقلی به خاطر عاطفۀ پدری و به نقلی به خاطر بی تابی طفل صغیر خود آمد با او وداع کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اعضای معظّم و معزّز مجلس خبرگان رهبری، بعد از این ثلمه جبران ناپذیری که با رحلت فقیه مجاهد و سیاستمدار صادق حضرت آیت الله مهدوی کنی رضوان الله علیه پیش آمد  فردی اصلح و اعلم  را که در طراز حضرت آیت الله مشکینی و حضرت آیت الله مهدوی کنی باشد به ریاست مجلس خبرگان برخواهند گزید و اساسا آنهایی که با مجلس خبرگان آشنا هستند می دانند که در این مجلس رقابت به معنایی که در جاهای دیگر هست وجود ندارد، گفت: بین فقهای ما گریز از مسئولیّت مرسوم است. خود حضرت آیت الله مهدوی کنی هم این اواخر صرفا به دلیل اصرار بزرگان این مسئولیّت سنگین را تقبّل کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تقدیر و تشکّر از حضور و افاضات نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجّت الاسلام ابوترابی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، بیان داشت: از تمامی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که با نظارت خود و پاکسازی دولت از عناصر فتنه، دولت را تقویت می کنند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

امام جمعه غرب تهران همچنین عنوان کرد: از ریاست محترم جمهور که یقین داریم دلسوز نظام و انقلاب هستند تقاضا داریم، از بین اساتید مؤمن و متعهّد فراوانی که در دانشگاه های ما وجود دارد مدیری توانمند را برای تصدّی وزارت علوم معرفی کنند و اسیر فشارهای تندروها و فتنه گران نشوند. اگر ما قائل به کابینۀ فراجناحی هستیم باید بتوانیم فردی را معرّفی کنیم که اکثریّت مجلس قبول داشته باشند. اینکه سراغ افرادی می رویم که اکثریّت مجلس به آن‌ها اعتماد ندارند یعنی این افراد فراجناحی نیستند.

صالح نیا با بیان اینکه علی‌الظاهر پرکارترین وزارتخانه ما، دستگاه دیپلماسی است در حالی که وزاتخانه‌های اقتصادی و فرهنگی ما در خواب عمیق فرو رفته‌اند، گفت: می‌گویند درآمد نفتی 30 درصد کاهش پیدا کرده است، چرا؟ مگر دیوار تحریم‌ها ترک برنداشته بود؟

وی خطاب به وزیر نفت گفت: اپک را فعّال کنید و منتظر نتیجه مذاکرات نباشید که این مارهای خوش خط و خال پنج‌گانه که ما می بینیم هر روز از یک سوراخ جدید بیرون می آیند. در این یکسال گذشته بعد از توافق ژنو غرب و آمریکا نه تنها تحریم‌ها را برنداشت و بلکه بر گستاخی خود افزود.

عضو کمیسیون سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان این مطلب که دستگیری مردی با آرایش و لباس زنانه در اصفهان با قصد تحریک مردم به تجمع و اعتراض علیه نهادهای کشور به بهانه اسید پاشی حکایت از فتنه انگیزی جدیدی داشت، افزود: از این مرد زن‌نما برخی ادوات ارتباطی و جاسوسی کشف شده است. توقع ما از مراجع قضایی این است که هم فرد اسید پاش و هم این جاسوسان بی دین به اشدّ مجازات محکوم شوند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: گزارشی رسیده مبنی بر جلسات برخی عناصر افراطی یک گروه تکفیری در کن. اعلام می کنم که نیروهای امنیّتی کشور اشراف دارند به این جلسات و در صورت اقدام نابجای این فرقه ها، وظیفۀ خودشان را انجام خواهند داد.

صالح نیا در پایان گفت: تشکّر می کنیم از حضور سیصد نفر از مبلغین حوزۀ علمیّۀ قم که دعوت ستاد نماز جمعه  را قبول کردند و در این ده روز در مدارس غرب تهران حضور پیدا کردند و همچنین تشکر می کنم از مدیریّت محترم آموزش و پرورش، مدیران محترم مدارس، هیئت امناهای محترم حسینیّه های پربرکت کن، ادارۀ محترم اوقاف  که همکاری کردند.
منبع: فارس