۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
جزییات کامل هفته سیزدهم لیگ برتر +جدول

فیلم هندی امیر و صمد و مساوی استقلال/ پرسپولیس بالاخره رحمتی را مغلوب کرد/ برد ارزشمند سپاهان، تراکتور و فولاد

با نتایج به دست آمده، تراکتورسازی با ۲۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. فولاد با ۲۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد. استقلال با ۲۳ امتیاز سوم است. سپاهان هم با ۲۳ امتیاز چهارم است. پرسپولیس هم در رده هشتم ایستاده است.
کد خبر : ۲۰۵۶۲۵
گروه ورزشی صراط - هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور در غیاب دوربین های تلویزیونی با برد پرسپولیس مقابل پیکان و تساوی استقلال با صبا همراه بود.

به گزارش گروه ورزشی صراط، با نتایج به دست آمده، پس از برگزاری باز‌ی‌های هفته ۱۳ لیگ برتر فوتبال، تراکتورسازی با شکست گسترش با نتیجه ۱-۳ با ۲۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. استقلال که با صبا ۱-۱ مساوی کرد، با ۲۳ امتیاز سوم است. فولاد که روز گذشته ملوان را ۰-۱ شکست داده بود، با ۲۴ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. سپاهان هم در پی غلبه بر استقلال خوزستان با ۲۳ امتیاز چهارم است.

جزییات و شرح کامل اتفاقات بازی های این هفته لیگ را به نقل از ورزش سه بخوانید:

پيکان0 ـ پرسپوليس1، درخشان از راه هوا برد

در دقيقه 75 محمد نوري کاپيتان پرسپوليس بالاخره دروازه مهدي رحمتي را باز کرد. اين گل سه امتيازي، چهل و يکمين گل نوري براي قرمزپوشان در طول دوران حضورش در اين تيم است.

پرسپولیس موفق شد با تک گل کاپیتان محمد نوری پیکان را از پیش رو بردارد.

هفته سیزدهم لیگ‌برتر، ساعت 15:15، ورزشگاه تختی تهران، تماشاگر: 10000 نفر

داور: احمد صالحی، کمک ها: حسن کامرانی فر، هادی طوسی
اخطار: هادی نوروزی 37، محمد نوری 43 و محسن بنگر 85 از پرسپولیس، فشنگچی 52 و وحید حیدریه 60 از پیکان

گل: محمدنوری (75) برای پرسپولیس

پیکان: مهدی رحمتی، آرمان قاسمی، حمیدرضا دیوسالار، وحید حیدریه، سیاوش یزدانی، امیرحسین امیری، صادق بارانی، سیدعلی حسینی، میلاد نوری (82 سوراکا)، امیرحسین فشنگچی(61 عسگری)، سعید دقیقی
سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده

پرسپولیس: سوشا مکانی، میثم حسینی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، محمدرضا خانزاده، مایکل اومانا، رضا حقیقی، محمد نوری، پیام صادقیان، امید عالیشاه، هادی نورزی(86 شهاب زاهدی)
سرمربی: حمید درخشان

دقایق حساس:
دقیقه۱۲: داور برخورد توپ درون محوطه جریمه به دست مدافع پیکان را خطا ندانست.
دقیقه 17: سعید دقیقی از مدافعان پرسپولیس عبور کرد و ضربه او با فاصله کمی از کنار دروازه سوشا مکانی به بیرون رفت.
دقیقه۲۰: نوری بهترین فرصت پرسپولیس را از دست داد، کاپیتان پرسپولیس که روی ضد حمله می توانست هم تیمی هایش را صاحب فرصت کند که با بی دقتی پاسش را درون محوطه جریمه به بیرون فرستاد.
دقیقه 22: ارسال وحید حیدریه و ضربه سر سعید دقیقی از داخل محوطه جریمه با واکنش زیبای سوشا مکانی همراه شد.
دقیقه 37: ارسال محمدرضا خانزاده از سمت راست با اشتباه مدافعان پیکان به محسن بنگر رسید که ضربه بغل پای مدافع پیش‌تاخته پرسپولیس از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت.
دقیقه 42: حرکت سریع امید عالیشاه با پاس عرضی او به پیام صادقیان همراه شد اما ضربه فنی صادقیان با فاصله کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 62: ضربه سر محسن بنگر روی ارسال پیام صادقیان به تور دروازه پیکان برخورد کرد.
دقیقه 65: هواداران پرسپولیس آرام آرام از بازی یکنواخت تیمشان خسته شدند و گهگاه فریادهای اعتراض آمیز در گوشه و کنار سکوها شنیده می‌ شود. سکوهایی که امروز نزدیک به 10هزار تماشاگر را در خود جای داده اند.
دقیقه 67: پیام صادقیان با اکراه زمین بازی را ترک کرد. او که قصد داشت از گوشه زمین و با گام های کوتاه بیرون برود با اعتراض هواداران دستی برای آنها تکان داد و سرعتش را زیاد کردو با طارمی دست داد و به نیمکت ذخیره ها رفت. صادقیان البته برخورد چندان صمیمی با حمید درخشان در این لحظه نداشت.
دقیقه 71: محمد نوری کاپیتان پرسپولیس با آرمان قاسمی مدافع پیکان بر سر تصاحب یک توپ درگیر شد و روی زمین افتاد. او انتظار داشت داور پنالتی بگیرد اما صالحی هیچ اعتنایی به این صحنه نکرد تا اعتراض نوری کماکان ادامه داشته باشد.
دقیقه 76: بعد از اینکه دروازه رحمتی باز شد، این دروازه‌بان به شدت به مدافعان و مهاجمان تیمش اعتراض کرد و اعتراض هایش تمامی نداشت. هواداران پرسپولیس هم علیه رحمتی شعار می‌ دادند که به همین خاطر دروازه‌بان پیکان حسابی عصبانی شده بود.
دقیقه 82: هواداران پرسپولیس به مهدی رحمتی توهین کردند. با این کار مسوولان ورزشگاه به تکاپو افتادند تا جلوی شعارها را بگیرند اما موفقیتی حاصل نشد. تراکتورسازی به دلیل توهین به تماشاگرانش به رحمتی از انجام یک بازی خانگی مقابل تماشاچی ها محروم شده است.
دقیقه 86: محسن بنگر به دلیل خطا روی سعید دقیقی در حوالی نیمه زمین کارت زرد گرفت.
دقیقه 89: پیکان سعی در حضور در نیمه پرسپولیس را دارد اما قرمزها با چنگ و دندان و خطا مانع از تسلط شاگردان منصور ابراهیم‌زاده می‌ شوند.
دقیقه 90: پاس عالیشاه در یک ضدحمله با ضربه محکم شهاب زاهدی با فاصله نزدیک از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه 1+90: هواداران پرسپولیس سرپا در انتظار پایان بازی هستند.
دقیقه 2+90: بنگر توپ را به طارمی رساند و ضربه محکم طارمی با فاصله نزدیک از بالای دروازه پیکان بیرون رفت.
دقیقه 3+90: در حالی که پیکانی ها برای گلزنی جلو آمده بودند و مهدی رحمتی هم به سمت دروازه پرسپولیس آمده بود، مهدی طارمی دروازه خالی رحمتی را مورد هدف قرار داد که توپ با اختلاف بیرون رفت.ثانیه هایی بعد محمد نوری از فاصله 40متری با شوتی دروازه رحمتی را تهدید کرد ولی گلر پیکان این توپ را مهار کرد.


اتفاق ویژه: فحاشی طرفداران پرسپولیس به مهدی رحمتی روز خوب قرمزها را مکدر کرد. امروز 10هزار تماشاچی به ورزشگاه آمده بودند و کاش این روز پرهیجان با ناراحتی دروازه‌بان سابق تیم‌ملی تمام نمی‌ شد. رحمتی امروز در همه مسابقه از هواداران پرسپولیس طعنه شنید و در پایان بازی از ناظر بازی خواست تا این حوادث را گزارش کند.

بهترین بازیکن:
محمد نوری در یکی از بهترین روزهای امسال برای پرسپولیس همه کار کرد. او نقش اصلی را در حملات پرسپولیس داشت و البته یک گل حساس هم برای تیمش به ثمر رساند تا برنده جنگ شخصی اش با رحمتی شود.

شرح گل:
صفر ـ 1 (پرسپولیس): محمد نوری کاپیتان پرسپولیس روی ارسال امید عالیشاه از چپ با ضربه سر برای دومین بار در یک هفته برای پرسپولیس گل زد. نوری بعد از این گل با یک بند برای خود هدبند ساخت تا سر طلایی خود را به رخ هواداران و رقبا بکشد!

فولاد 1 ـ ملوان 0؛ سروش آقاي گل

فولاد با پنالتي دقيقه 90 سروش رفيعي 24 امتيازي شد و به تراکتور چسبيد.

تیم های فولاد و ملوان در دومین دیدار از هقته سیزدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. گزارش مشروح این دیدار را در ادامه بخوانید:

هفته سیزدهم لیگ‌برتر ساعت 16:50، ورزشگاه غدیر اهواز، تماشاچی: 3000نفر

داور: قاسم واحدی، کمک ها: رضا امینی، فرهاد مروجی
گل: سروش رفیعی 90 از روی نقطه پنالتی برای فولاد
اخطار: ایمان صادقی 90 از ملوان

فولادخوزستان: علی سلیمی، یوسف وکیا، مساریچ، ایوب والی، مهرداد جماعتی، چاگو، احمد عبدالله زاده، شهاب کرمی (46 ایمان موسوی)، سروش رفیعی، مهدی بدرلو، ساسان انصاری(92 علی سینا ربانی)
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ملوان: ایمان صادقی، سیداحمد آهی، عزت الله پورغاز، علیرضا رمضانی، حسین کنعانی، سعید یوسف زاده، مازیار زارع، عزیز معبودی، محسن یوسفی، صادق محرمی(82 زحمت کش)، رضا اعتمادی(70 اولادی)
سرمربی: مسیلوویچ

شرح گل:
1 ـ صفر (فولاد): در دقیقه 90 خطای مدافعان ملوان روی مهرداد جماعتی یک پنالتی نصیب فولاد که این ضربه را سروش رفیعی به گل تبدیل کرد. این پنالتی را ایمان صادقی روی جماعتی انجام داد. جماعتی با پاس چاگو با گلر ملوان تک به تک شده بود.

شرح بازی:
فولاد با پنالتی دیرهنگام سروش رفیعی سه امتیاز بازی دشوار مقابل ملوان را به دست آورد. درحالی که دفاع شدید و چند لایه ملوان بازیکنان فولاد را ناامید کرده بود، پاس عمقی چاگو به جماعتی و خطای دروازه‌بان ملوان این تیم را صاحب یک موقعیت طلایی کرد و سروش رفیعی با به ثمر رساندن پنالتی خود را به صدرجدول گلزنان رساند و فولاد را همنشین تراکتورسازی کرد. این بازی یک برد ویژه برای دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق ملوان بود که حالا اولین شکست را به تیم سابقش تحمیل کرده است، تیمی که با بی مهری مالک باشگاه آنجا را ترک کرده است. ملوان با 9 امتیاز از 13 بازی تیم پانزدهم جدول است و اگر نفت‌مسجدسلیمان در مسابقه فردا مقابل ذوب‌آهن امتیاز بگیرد، انزلی چی ها به انتهای جدول خواهند چسبید. فولاد هم با 24 امتیاز از 13 مسابقه هم امتیاز با تراکتور شده و اگر تراکتور در بازی فردا مقابل گسترش نتیجه خوبی نگیرد، آنها این هفته لیگ را بهتر تمام خواهند کرد. البته استقلال در صورت پیروزی در بازی فردا از فولاد گذر خواهد کرد.

بهترین بازیکن:
 چاگو هافبک کامرونی فولاد با یک پاس عمقی تماشایی قفل بازی را شکست. او که در بین دو نیمه مورد تقدیر قرار گرفته بود، جشنش را کامل کرد.

اتفاق ویژه:
 مسیلوویچ سرمربی جدید ملوان در سه مسابقه ای که هدایت ملوان را برعهده داشته، نتایج قابل توجهی نگرفته است. او به امید تعطیلات نیم فصل و حضور سربازهاست.

دقایق حساس:
دقیقه 7: شوت سنگین احمد عبدالله زاده را ایمان صادقی به خوبی گرفت.
دقیقه 9: محسن یوسفی پشت محوطه جریمه با سلیمی تک به تک شد که دروازه‌بان فولاد از محوطه جریمه بیرون آمد و با تکلی توپ را دور کرد.
دقیقه 12:مساریچ در محوطه جریمه خودشان اشتباهی کرد که توپ به مازیار زارع رسید و شوت را سلیمی گرفت.
دقیقه 35:پاس زیبای محسن یوسفی به رضا اعتمادی رسید که شوت او با فاصله کمی بیرون رفت.
دقیقه 44:محسن یوسفی یک ضربه کاشته محکم زد که توپ راهی به اوت رفت.
دقیقه 54:ایوب والی با ضربه دیدنی توپ را روانه دروازه کرد که صادقی توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.
دقیقه 61:فولادی ها کرنر زدند که ایوب والی شوت زد و باز هم ملوانی توپ را در آستانه ورود به دروازه بیرون کشیدند.
دقیقه 77: در حالی که بازی با دفاع یازده نفره ملوان دنبال می‌ شود، احمد عبدالله زاده هافبک قرمزپوشان در یک صحنه به دلیل مصدومیت بازیکن حریف توپ را بیرون زد که این حرکت فیرپلی با اعتراض شدید هم تیمی هایش در فولاد مواجه شد.

نفت م.س1 -ذوب آهن1، ادامه سريال نباختن

نفت‌مسجدسليمان باز هم با مهاجم برزيلي اش کارلوس دوس سانتوس به گل رسيد و بازي را مساوي کرد و نباخت.

تيم هاي نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مقابل هم صف آرايي کردند. این بازی در نهایت با تساوی بین دو تیم پایان یافت.

هفته سیزدهم لیگ برتر،ساعت: 16:50،ورزشگاه : بهنام محمدی،تماشاگر: 10000 نفر
داور: رضا کرمانشاهی ،کمک ها: بابک داوری ، رسول ذورقی
اخطار: دهنوی 22 و فرهادی 36 از ذوب آهن، رضا درویشی 51، میلاد جعفری 54، سالارزاده 80  از نفت مسجد سلیمان
گل: اسماعیل فرهادی 26 برای ذوب آهن، کارلوس دوس سانتوز 48 برای استقلال خوزستان

نفت مسجد سلیمان: رضا حیدری، سعید سالارزاده، حمید بوحمدان، محمد مدمیلیسی، جلال عبدی، میلاد زنیدپور، ستار دراجی، میلاد سلیمان فلاح(80 کیومرث چراغی)، میلاد جعفری(75 احسان الوان زاده)، رضا درویشی و لوییز کارلوس دوس سانتوز(92 فرزاد محمدی)
سرمربی:بهروز مکوندی

ذوب آهن: رشید مظاهری، علی همام، اکبر ایمانی، کارلوس سانتوز، قاسم حدادی فر، قاسم دهنوی، مهرداد قنبری، هادی محمدی، مهدی رجب زاده(91 محمدرضا عباسی)، محسن مسلمان(76 مرتضی تبریزی) و اسماعیل فرهادی(70 مسعود حسن زاده)
سرمربی: یحیی گل محمدی

شرح گل:
صفر ـ 1(ذوب‌آهن): دقیقه 26 اسماعیل فرهادی با بغل پا در دهانه دروازه ارسال مهدی رجب‌زاده بازیکن باسابقه ذوب را به گل تبدیل کرد.
1 ـ 1 (نفت‌مسجدسلیمان): رضا درویشی پا به توپ به عمق دفاع ذوب‌آهن زده، وارد محوطه جریمه شد و شلیک از درون محوطه جریمه رشید مظاهری دفع کرد که در برگشت کارلوس دوس سانتوس با بغل پا گل تساوی نفت را در دقیقه 48 بازی به ثمر رساند.

شرح بازی:
نفت مسجد سلیمان برای فرار از قعر جدول با چهره هجومی برابر ذوب آهن ظاهر شد. این تیم در نیمه اول در چند نوبت دروازه تیم ذوب آهن را تهدید کرد اما درخشش رشید مظاهری دروازه بان تیم میهمان مانع به ثمر رسیدن حملات میزبان شد. ذوب آهن که چشم به ضد حملات دوخته بود، روی مثلث رجب زاده، مسلمان و فرهادی حسابی ویژه بازکرده بود، در دقیقه 26 بر خلاف جریان بازی روی یک ضد حمله توسط اسماعیل فرهادی مهاجم کهنه کار خود به گل رسید و نیمه اول را با برتری به رختکن رفت.
بهروز مکوندی سرمربی نفت که نمیخواست تیمش در خانه ببازد، در نیمه دوم نیز نفت را با تاکتیکی هجومی تر راهی میدان کرد و تیم نفت خیلی زود توسط مهاجم برزیلی خود، کارلوس دوس سانتوز، گل تساوی را به تیم ذوب آهن تحمیل کرد. نفتی ها که حدود 10هزار تماشاگر از آنان حمایت میکرد تا سوت پایان بازی حملات خود را ادامه دادند ولی دفاع خوب ذوب و درخشش دروازه بان این تیم مانع به ثمر رسیدن موقعیت های نفت شد و بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به ثمر رسید.

دقایق حساس:
دقیقه 6: شوت ستار دراج از پشت محوطه جریمه که رشید مظاهری آن را دفع کرد.
دقیقه 51: شوت محسن مسلمان از پشت محوطه جریمه زوزه کشان از بالای دروازه نفت به خارج رفت.
دقیقه 70: کارلوس دوسانتوز با شلیک زیبا دروازه ذوب آهن را تهدید کرد که مظاهری توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 76: شوت میلاد زنیدپور از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.
دقیقه 80:شوت ستار دراجی را رشید مظاهری به صورت ناقص دفع کرد.
دقیقه 82: باز هم میلاد زنیدپور دروازه ذوب آهن را با شوت سنگین تهدید کرد که مظاهری توپ را به صورت ناقص دفع و توپ مقابل کارلوس دوس سانتوز افتاد که این مهاجم توپ را با بی دقتی توپ را در آغوش دروازه بان ذوب آهن جای داد.

حواشی دیدار:
* حسین مالکی بازیکن نفت‌مسجدسلیمان که عزادار پدرش است همراه تیم بود. ضمن آنکه بهروز مکوندی سرمربی تیم در غم از دست دادن عموی خود مواجه بود اما تیمش را برابر ذوب‌آهن همراهی کرد.
* از نیمه دوم بازی زیر باران برگزار می شود و از دقیقه 65 بارش باران خیلی شدید شده است.
* حدود پنج هزار هوادار مشتاق در ورزشگاه شهید بهنام محمدی حضور دارند و این دیدار را نزدیک تماشا می‌کنند. به نظر می‌رسد صندلی خالی در ورزشگاه وجود ندارد.
*تماشاگران پرشور مسجد سلیمان با بلندگو به تشویق تیم خود مشغول هستند و کمترین بی احترامی را نیز به تیم حریف انجام ندادند و فقط به تشویق تیم خود مشغول هستند.
* این دیدار زیر بارش شدید باران در مسجد سلیمان برگزار می‌شود.

گسترش1 - تراکتورسازي3 ؛ برد بزرگ در دربي

دو گل از لوسيانو ادينهو و تک گل فرشاد احمدزاده تراکتور را در صدر جدول ليگ برتر نگه داشت.

حساس‌ترین دیدار هفته سیزدهم در تبریز بین تیم‌های گسترش فولاد و تراکتورسازی برگزار شد که شاگردان خطیبی پیروز این میدان بودند.

هفته سیزدهم لیگ برتر، ساعت16:50، ورزشگاه: یادگار امام (ره) تبریز، تماشگر: 12000 نفر
داور:محمدرضا اکبریان، کمک ها:رضا سخندان-مهدی الوندی
اخطار: علیرضا نقی زاده 71 از گسترش فولاد، مهدی کیانی 92 از تراکتور
گل: فرشاد احمدزاده 7، ادینهو (14و88) برای تراکتور، جابر انصاری 27 برای گسترش فولاد

گسترش فولاد: رودریگو، امید نظامی پور(90 حمید جوکار)، میلاد جهانی، مرتضی اسدی، میثم نقی زاده(60 یوسف سیدی)، محمد خمیسی، علیرضا نقی زاده، علی لطیفی، مگنو باتیستا، مهرداد بایرامی، جابر انصاری
سرمربی: فراز کمالوند

تراکتورسازی: حامد لک، محمد ایرانپوریان، حبیب گردانی، دیتمار، میرهانی هاشمی، شاهین ثاقبی، مهدی کیانی، فرشاد احمدزاده(90احمد کامدار)، شهریار شیروند، محسن دلیر(48 سامان نریمان جهان) و ادینهو(88 آقایی)
سرمربی: رسول خطیبی

شرح گل:
1-0(تراکتور)فرشاد احمدزاده از میانه میدان صاحب توپ شد و نفوذ کرد که مدافعان گسترش را جا گذاشت و با شوت محکمی دروازه را باز کرد.
2-صفر(تراکتورسازی)حبیب گردانی توپ را ارسال کرد و در شلوغی محوطه جریمه به ادینهو رسید که با یک شوت سرضرب توپ را وارد دروازه کرد.
1-2(گسترش):میلاد جهانی از میانه زمین توپ را به محوطه جریمه ارسال کرد که جابر انصاری با یک ضربه تک ضرب گل زد.
1-3(تراکتورسازی)ایرانپوریان کرنر زد که توپ به نریمان جهان رسید و روی او خطای پنالتی کردند. ادینهو این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.

دقایق حساس:
دقیقه 10: ادینهو پا به توپ جلو رفت که ضربه او را دروازه بان گسترش به کرنر فرستاد.
دقیقه 25: اوت میلاد جهانی به به مهرداد بایرامی رسید و او با پا به توپ مدافع تراکتور را پشت سرگذاشت و به انصاری پاس داد که لک توپ را دفع کرد.
دقیقه 38: حبیب گردانی از سمت چپ نفوذ کرد و چند مدافع را پشت سر گذاشت که شوت او از فاصله 25 متری با فاصله کمی به اوت رفت.
دقیقه 51:روی ضربه کرنر علی لطیفی ،علیرضا نقی زاده با یک ضربه سر زیبا دروازه لک را تهدید کرد.
دقیقه 53:شاهین ثاقبی توپ را برای ادینهو ارسال کرد که او در موقغیت تک به تک توپ را به بالای دروازه فرستاد.
دقیقه 68:فرشاد احمدزاده از کنار زمین توپ را سانتر کرد که سامان نریمان جهان صاحب توپ شد و ضربه محکم و چکشی او به بیرون رفت.
دقیقه 76:توپ ارسالی مهدی کیانی به ادینهو رسید که او بعد از پشت سر گذاشتن 3 مدافع گسترش با برخورد با دروازه بان حریف متواقف شد و داور خطا نکرد.
دقیقه 82:ادینهو نفوذ کرد و توپ را به ایرانپوریان رساند که مدافعان گسترش شوت او را برگشت دادند و توپ به گردانی رسید و شوت او از راه دور بیرون رفت.
دقیقه 86:سامان نریمان جهان از میانه میدان پیشروی کرد که شوت محکم او را رودریگو دروازه بان گسترش به خوبی گرفت.

حواشی بازی:
*تمام بازیکنان گسترش فولاد برای رسول خطیبی گل بردند و از سوی تراکتوری ها هم مهدی کیانی، ایرانپوریان، ثاقبی، نوشی صوفیانی و حبیب گردانی برای کمالوند گل بردند.
*بعد از اینکه ادینهو گل زد، توپ را زیر پیراهنش گذاشت و خبر از پدرشدنش را به هواداران داد.

استقلال 1 - صبا 1؛ صمد و ايوب عليه امير و شهباز

استقلال با گل دقيقه 72 سجاد شهباززاده از صباي قم پيش افتاد؛ ولي ايوب کلانتري در دقيقه 77 بازي را به تساوي کشاند. استقلال با اين تساوي نتوانست به پله دوم جدول بازگردد.

تيم هاي استقلال و صبا در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف آرايي کرده‌اند. در نهایت دو تیم با تقسیم امتیازات از زمین خارج شدند.

هفته سیزدهم لیگ برتر،ساعت 16:35،ورزشگاه: آزادی،تماشاچی:18000نفر
داور: تورج حق وردی، کمک ها:محمدرضا منصوری،حسن یوسفی
اخطار: میلاد فخرالدینی 17 از استقلال
گل: شهباززاده 72 برای استقلال، ایوب کلانتری 77 برای صبا

استقلال: محسن فروزان، مگویان، محمدرضا خرسندنیا(45 آندرانیک تیموریان)، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، میلاد فخرالدینی(58 رمضانی)، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی، جاسم کرار، محمد قاضی و سجاد شهباززاده
سرمربی: امیر قلعه نویی

صبا: مهرداد طهماسبی، مسعود حق‌جو، پیروز قربانی، وحید علی‌آبادی، محمد امین آرام طبع، روزبه چشمی، ابوالفضل ابراهیمی، ایوب کلانتری، احمد حسن زاده(90 هادی شکوری)، جلال‌الدین علی‌محمدی و مارکو اوره‌لیو آیوبل(83 مهدیزاده)
سرمربی: صمد مرفاوی

شرح گل:
یک - صفر (استقلال): محمد قاضی در دقیقه 72 از گوشه سمت چپ صاحب توپ شد و به جاسم کرار پاس داد. هافبک عراقی استقلال هم با پاسی زیبا شهباززاده را داخل محوطه جریمه صاحب فرصت کرد که شوت زمینی مهاجم استقلال به گوشه دروازه صبا غلتید.
یک - یک (صبا): ایوب کلانتری پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و در حالی که بازیکنی او را تحت فشار قرار نداده بود با ضربه ای دیدنی شوت دیدتی اش را از بالای سر فروزان وارد دروازه استقلال کرد.

شرح بازی:
ضربه چیپ ایوب کلانتری پایان رویای سه امتیازی استقلال در بازی مقابل صبا بود. این دیدار در میان نارضایتی هواداران استقلال در شرایطی به پایان رسید که آبی ها تا به حال در ورزشگاه آزادی با هیچ تیمی مساوی نکرده بودند اما شاگردان مرفاوی با مقاومت خوب در دو نیمه موفق شدند، یک امتیاز از حریف قدرتمند خود بگیرند تا روند مثبتشان در این فصل ادامه داشته باشد. استقلال که نیمه اول متوسطی داشت در نیمه دوم بهتر نمایش داد اما بعد از گل شهباززاده، مغلوب ضربه تماشایی هافبک صبا شد. بازیکن تیمی که امروز قدرت حفظ گل زده و کسب یک امتیاز مورد نیاز در تهران را داشت. استقلال با این تساوی رده دوم جدول را به فولاد تقدیم کرد. آنها باید در بازی هفته آینده مقابل تراکتور بهتر از این باشند تا فاصله شان را با شاگردان خطیبی کم کنند. اگرچه برگزاری بازی با تراکتور قبل از دربی ممکن است روی کیفیت نمایش شاگردان قلعه‌نویی تاثیر بگذارد.

دقایق حساس:
دقیقه 4: اولین خطر استقلال روی ضربه ایستگاهی پشت محوطه برای این تیم به وجود آمد که یعقوب کریمی نتوانست توپ را به خوبی روی دروازه صبایی بفرستد.
دقیقه 36: شوت ایوب کلانتری از داخل محوطه جریمه با دخالت فروزان به یک کرنر برای صبایی شد.
دقیقه 39: شوت محکم ایوب کلانتری از پشت محوطه جریمه با اختلاف اندک به بیرون رفت.
دقیقه 40: حرکت میلاد فخرالدینی در محوطه جریمه به قاضی رسید که مهاجم آبی پوشان با بی دقتی بهترین فرصت تیمش را از دست داد.
دقیقه 44: پاس عمقی کرار به فخرالدینی با کنترل خوب مدافع راست استقلال که به جلو آمده بود همراه نبود تا طهماسبی با تکلی بلند توپ را دفع کند.
دقیقه 47: شوت قاضی بعد از برخورد با مدافع حریف به بیرون رفت که داور اعلام ضربه اوت کرد.
دقیقه 52: شوت ایوب کلانتری از داخل محوطه جریمه با اختلاف اندک به بیرون رفت.
دقیقه 52 تجمع مهاجمان استقلال درون محوطه جریمه صبا فرصت خوبی نصیب این تیم کرد که طهماسبی توپ را دفع کرد.
دقیقه 55 ضربه خطای استقلال را خسرو حیدری روی دروازه صبایی ها سانتر کرد که داور خطای قاضی را اعلام کرد.
دقیقه 78: یعقوب کریمی در صحنه ای مشابه گل صبا شوت سنگینی را سمت دروازه قمی ها زد که توپش با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 84: روی حرکات ترکیبی استقلال پشت محوطه جریمه صاحب فرصت گلزنی شد که ضربه فنی جاسم کرار با اختلاف کم به بیرون رفت. روی این صحنه کرار مشابه ضربه ای را زد که در بازی با پارسه وارد گل سوم تیمش را زده بود.
دقیقه 85: پیروز قربانی روی ارسال کرنر ضربه سرش را با اختلاف میلیمتری به بیرون زد.
دقیقه 90: ضربه سر قاضی با اختلاف اندکی از بالای دروازه صبا و طهماسبی به بیرون رفت.
دقیقه 91: ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه صبا را امید ابراهیمی زد که توپ پس از برخورد با مدافعان به کرنر رفت.



حاشیه های بازی:
* آندو تیموریان بازیکن استقلال که در ترکیب ثابت تیمش حضور ندارد، از سوی هواداران استقلال مورد تشویق قرار گرفت.
* امیر قلعه‌نویی با وجود تشویق هواداران کمی با تاخیر وارد زمین شد و عکاس ها را منتظر لحظه روبوسی با صمد مرفاوی گذاشت. او به محض ورود به زمین به سمت مرفاوی رفت و با دستیار سابقش در استقلال به خوش و بش پرداخت.
* قبل از شروع بازی نزدیک به 8هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند اما به نظر می‌ رسد بیش از این ها به ورزشگاه بیایند.
* امیر قلعه‌نویی و صمد مرفاوی پس از درخواست هواداران استقلال دست در دست به سوی آنها رفتند و تشویق شدند.
* پیروز قربانی با وجود حرف و حدیث های قبلی به سمت نیمکت استقلال رفت و با قلعه‌نویی روبوسی کرد. از استقلالی ها هم حنیف و تیموریان به نیمکت حریف رفت.
* به جز تیموریان عمران‌زاده هم به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت. او با این تشویق به سمت آنها آمد و برایشان ابراز احساسات کرد.


سايپا 1 - راه آهن 2، تکرار معجزه براي راه آهن

راه‌آهن با دو گل عليپور و خالقي فر در برابر تک گل نزهتي سايپا را در کرج شکست داد.

تيم هاي سایپا و راه آهن در ورزشگاه انقلاب مقابل هم صف آرايي کرده‌اند. با گزارش لحظه به لحظه این دیدار همراه ما باشید.

هفته سیزدهم لیگ برتر، ساعت:16:40، ورزشگاه انقلاب کرج، تماشاچی:500 نفر
داور: محمدرضا اکبریان، کمک ها:رضا سخندان-مهدی الوندی
اخطار: سیامک کوهنورد 20، محمد ستاری 29، بهادر عبدی 48، میلاد محمدی 70 از راه آهن، علی علیزاده 44، بابک حاتمی 90، ابراهیم شکوری 91 از سایپا

گل: علی علیپور 3 و رضا خالقی فر 52 برای راه آهن، پویا نزهتی 12 برای سایپا

سایپا: محمدرضا اخباری، مهدی ترابی، ابراهیم شکوری، مجید ایوبی، وحید محمدزاده، بابک حاتمی، محمد نزهتی، حامد شیری، کاوه رضایی، میلاد میداودی(78 سیدصالحی) و علی علیزاده(58 ابراهیم صادقی)
مربی: فرهاد پورغلامی

راه آهن: امیر عابدزاده، حامد نورمحمدی، محسن ایران نژاد، رامین رضائیان، میلاد محمدی، سیامک کوهنورد(46 امین منوچهری)، محمد ستاری، محمد حسین پور، رضا خالقی فر(90 شیری)، بهادر عبدی(72 آبشک) و علی علیپور
سرمربی:حمید استیلی

شرح گل:
صفر ـ 1(راه‌آهن): هنوز خبرنگاران در جای خود مستقر نشده بودند که علی علیپور روی پاس تماشایی رضاییان، با توپی سرکش در داخل محوطه جریمه به زیبایی گل اول مسابقه را به ثمر رساند.
1 ـ 1(سایپا): خطای روی میلاد ترابی یک ضربه کاشته نصیب سایپا کرد و این ضربه را میلاد میداوودی روی دروازه راه‌آهن فرستاد که بعد از برخورد مدافعان و دروازه‌بان راه‌آهن توپ به نزهتی رسید و او گل تساوی را در دقیقه 12 وارد دروازه عابدزاده کرد.
1 - 2 (راه آهن): ارسال حسین پور از راست روی یک ضربه ایستگاهی با تاثیری که رضاییان روی توپ گذاشت و اشتباه اخباری گلر سایپا همراه شد و خالقی فر با یک ضربه فرصت طلبانه راه آهن را به گل دوم رساند.

شرح بازی:
کمتر کسی باور میکرد راه آهن تیمی که سقوط آزاد به قعر جدول را شروع کرده بود، در دو هفته اخیر برابر تیم های پرقدرت سپاهان و سایپا برنده شود و به کمرکش جدول صعود کند. مهمترین اتفاق این دیدار متوسط دو فرصت عالی گل برای سایپا بود که از دست رفت، دو پنالتی! آری درست مثل هفته گذشته که با درخشش طالب لو راه آهن از دو پنالتی نجات پیدا کرد، این هفته هم سایپا دو پنالتی خراب کرد. پنالتی دوم را امیر عابدزاده به یاد پنالتی گیری های خاطره انگیز پدرش دفع کرد و سه امتیاز طلایی نصیب راه اهن کرد. سایپا که ده بازی در لیگ و جام حذفی دروازه خود را بسته نگه داشته بود، در این روز نه دفاع سرسختی داشت و نه در حملاتش زهردار بود.

اتفاق ویژه:
 سایپا در این مسابقه دو پنالتی از دست داد. پنالتی اول توسط حامد شیری بیرون رفت و پنالتی دوم را امیر عابدزاده از ابراهیم صادقی گرفت. جالب اینکه سایپا در جام‌حذفی نیز در ضربات پنالتی از تراکتور شکست خورد و اوت شد.

بهترین بازیکن:
 رضا خالقی فر که یک گل زد و تاثیری مثبت روی گل دوم تیمش داشت و تا لحظه ای که در میدان بود دفاع سایپا را مشغول به خود کرد و آنها را واداشت که بارها و بارها با خطا متوقفش کنند.

دقایق حساس:
دقیقه 14:کاوه رضایی در موقعیت تک به تک توپ را به تیرک افقی دروازه زد.
دقیقه27:خطای ایران نژاد روی کاوه رضایی که به مشکوک هم به نظر می رسید باعث اعلام یک ضربه پنالتی برای سایپا شد. پنالتی را حامد شیری با بی دقتی بیرون زد.
دقیقه 49:میلاد میداوودی در یک موقعیت تک به تک با عابدزاده توپ را به خارج زد.
دقیقه 87: خطای حامد نورمحمدی روی میلاد کرمانی سایپا را صاحب دومین پنالتی اش در این بازی کرد که این پنالتی هم با شیرجه عالی امیر عابدزاده مهار شد. پنالتی دوم سایپا را ابراهیم صادقی یار تازه وارد این تیم به سمت دروازه راه‌آهن زد.

سپاهان 3 ـ استقلال‌خوزستان 2؛ گل باران

ديدار تيم فوتبال سپاهان و استقلال خوزستان، که به يک ماراتن گلزني تبديل شده بود، در نهايت با برتري زردپوشان اصفهاني به پايان رسيد.

تيم هاي سپاهان و استقلال خوزستان در ورزشگاه فولادشهر مقابل هم صف آرايي کردند. این دیدار در نهایت با پیروزی زردپوشان اصفهانی پایان یافت.

هفته سیزدهم لیگ برتر،ساعت 15:30،ورزشگاه: فولاد شهر اصفهان،بدون تماشاگر
داور: یداله جهانبازی،کمک ها:محمدرضا ابوالفضلی و رحیم شاهین
اخطار: علی احمدی 16 از سپاهان، اوسانی 18، مجید حیدری 34، روح الله سیف اللهی 42 از استقلال خوزستان
گل‌ها: محمد اوسانی 28 و روح الله سیف اللهی 51 برای استقلال خوزستان، مهدی شریفی 1+45 و 78، وریا غفوری 64 برای سپاهان

سپاهان: رحمان احمدی، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، سعید قاعدی فر، ورویا غفوری، علی احمدی، رسول نویدکیا(53 جواهیر سوکای)، علی کریمی، مهدی شریفی، لوسیانو پریرا(90 امیرحسین کریمی) و حسین پاپی
سرمربی: حسین فرکی

استقلال خوزستان: پرویز کریمی، مجید حیدری، رامین خسروی، میثم مجیدی، فرزاد جعفری، میلاد ربانی(62 میثم بائو)، میثم دورقی، محمد رضا مهدوی، محمد اوسانی(75 لامین دیاوارا)، مهدی مومنی و روح الله سیف اللهی(70 حجت چهارمحالی)
سرمربی: عبدالله ویسی

شرح گل‌ها:
1 ـ صفر (استقلال‌خوزستان): نفوذ مهدی مومنی از میانه میدان و فرار محمد اوسانی و ضربه این بازیکن در موقعیت تک به تک بدل به گل اول مسابقه شد.
گل اوسانی؛ سپاهان – استقلال خوزستان
1 ـ 1 (سپاهان): مهدی شریفی با شوت محکمی از فاصله 25متری دروازه پرویز کریمی را باز کرد تا قبل از سوت پایان بازی در نیمه اول سپاهان گل مهمی را وارد دروازه استقلال‌خوزستان کند.
1 ـ 2(استقلال‌خوزستان): روح الله سیف‌اللهی در دقیقه 51 پاس عرضی محمد اوسانی را از داخل محوطه جریمه تبدیل به گل برتری تیمش کرد.
2 ـ 2(سپاهان): در دقیقه 64 وریا غفوری به قصد سانتر توپی را روی دروازه استقلال‌خوزستان فرستاد که تعلل کریمی باعث به ثمر رسیدن گل تساوی شد.
3 ـ 2(سپاهان): دفع ناقص مدافعان استقلال‌خوزستان باعث شد توپ نصیب مهدی شریفی شود او با یک دور کامل بدنش را روبه‌روی دروازه حریف قرار داد و سپس با یک ضربه دقیق دروازه آبی های خوزستان را برای سومین بار گشود.
گل دوم شریفی؛ سپاهان – استقلال خوزستان

شرح بازی در نیمه اول:
فشار استقلال‌خوزستان در دقایق اولیه غیرمنتظره بود. آنها با حملات سریع سپاهان را به عقب راندند و در نهایت با ضربه اوسانی اولین گل بازی را به ثمر رساندند. بعد از گل سپاهان به قصد به تساوی کشاندن بازی از ضربات پشت 18قدم استفاده کرده و بعد از 3 ضربه ناکام در واپسین لحظات نیمه اول کار توسط مهدی شریفی روی یکی از همین ضربات راه دور به تساوی انجامید. تجمع آب به صورت پراکنده در بخش هایی از زمین باعث شد که بار فنی بازی اندک شده و حوادث بازی تحت تاثیر فرمول قدیمی بلندکردن توپ روی پا و ضربه زدن به زیرتوپ قرار گیرد.

شرح بازی در نیمه دوم:
بازی با همان حال و هوای نیمه اول شروع شد و به علت عادت بازیکنان به بازی در شرایط بارانی، دو تیم شروع به حملات متقابل کردند. در حالی که بازی پایاپای پیش می‌ رفت، در دقیقه 51 دروازه سپاهان روی پاشنه چرخید. اتفاقی که برای سپاهان افت کرده در هفته های اخیر بسیار تلخ بود. از این لحظه به بعد فشار حملات سپاهان بالا رفت و تاکتیک بهرمندی از شوت های راه دور باز هم در دستورکار قرار گرفت که این دستور حکم به ثبت گل تساوی و سپس گل برتری میزبان داد. سپاهان با این پیروزی تا رتبه سوم جدول صعود کرد و مجددا جای نفت را گرفت. آنها به سختی از سد شاگردان باطراوت عبدالله ویسی گذشتند. جالب است بدانید سپاهان در تمام مسابقاتش در لیگ‌برتر استقلال‌خوزستان را شکست داده است.

بهترین بازیکن: مهدی شریفی مهاجم جوان سپاهانی ها که دوئل جذابی با محمد اوسانی جوان خوزستانی داشت، موثرترین بازیکن زمین بود.

اتفاق ویژه:
باران امروز اصفهان باعث شده آب زیادی در زمین بازی جمع بشود که این مساله حرکت توپ را با اختلال مواجه کرده است.
رکورد صددرصدی پیروزی های سپاهان مقابل استقلال‌خوزستان پایدار ماند. اگرچه این بار کمی دشوارتر.

دقایق حساس:
دقیقه 2: برخورد شدید دروازه‌بان و دفاع سپاهان با هم باعث شد عبدالله کرمی برای مداوا 3 دقیقه خارج از میدان باشد اما بالاخره او توان بازگشت به میدان را پیدا کرد.
دقیقه 6: ریباند ناقص عبدالله کرمی، محمد اوسانی را در پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد اما مهاجم اهوازی از این فرصت باد آورده، بهره نبرده و توپ را به خارج زد.
دقیقه 8: صحنه دو دقیقه پیش این بار با دفع توپ ناقص احمدی تکرار شد اما اوسانی دوباره توپ را بیرون زد.
دقیقه 16: اوسانی مرد اول آبی ها در این بازی به دنبال یک برخورد شدید با رحمان احمدی برای مداوا به خارج از میدان رفت.
دقیقه 16: علی احمدی مدافع سپاهان به دلیل اعتراض کارت زرد گرفت.
دقیقه 31: لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی تیم سپاهان از 30 متری مبادرت به شوت زنی کرد و پرویز کریمی به سختی ضربه محکم او را از زیر طاق دروازه خارج کرد و به کرنر فرستاد.
دقیقه 41: ارسال دیدنی رسول نویدکیا که به صورت مورب روی محوطه شش قدم آمد با ضربه سر محمدعلی احمدی فرصتی خطرناک را روی دروازه خوزستانی ها ایجاد کرد.
دقیقه 53: محمد اوسانی موقعیتی تک به تک داشت که در مصاف با رحمان احمدی نتوانست توپ را به گل تبدیل کند.

حواشی بازی:
* از ابتدای صبح جمعه بارش باران طراوتی پاییزی به شهر اصفهان داده و بازی رأس ساعت 15:30 زیر نم نم باران شروع شد.
* اصفهانی ها بدون 5 بازیکن اصلی خود به میدان آمدند؛ حاج‌صفی، به علت حوادث بازی گذشته محروم بوده و بازی را با لباس شخصی از جایگاه تماشا کرد.
* کمبود علی حمودی و شجاع خلیل‌زاده به علت مشکلات معافیت باعث شده که سپاهانی ها نتوانند جایگزینی برای آنها بیاورند.
* محرومیت خلعتبری و مصدومیت نویدکیا در کنار غیبت حاج‌صفی که از آن حرف زدیم و همچنین مشکلات شجاع خلیل‌زاده و علی حمودی باعث شد که سپاهانی ها دو بازیکن مصدوم و بیمار را به میدان بفرستند.
* عبدالله کرمی دچار سرماخوردگی شدید بود و وریا غفوری از صدمه دیدگی پا رنجور بود اما با نظر حسین فرکی و به علت کمبود بازیکن این دو به میدان آمدند.
* سعید قائدی فر بازیکن جوان سپاهان در ترکیب اصلی زردپوشان قرار دارد. همچین علی کریمی بازیکن جوان و ثابت فصل گذشته سپاهان دوباره به ترکیب اصلی زردپوشان بازگشته است.
* درتیم استقلال‌خوزستان هیچ یک از بازیکنان خارجی نه چندان باکیفیت عبدالله ویسی حضور ندارند.
* پرویز کریمی دروازه‌بان استقلال‌خوزستان قبل از شروع بازی به طرز جالبی زانو زد و دعا خواند.
* حضور رحمان احمدی در فهرست اصلی سپاهان نشانه‌ای بر این است که او مشکلی در مساله کارت‌های پایان خدمت ندارد.
* با وجود محرومیت سپاهان از تماشاچی حدود 500 علاقمند از پشت میله ها این بازی را تماشا می‌ کنند.
* مهدی تاج رئیس سازمان لیگ با کمی تاخیر برای تماشای این بازی به ورزشگاه رسید.

نفت 1 ـ پديده صفر؛ به نفع پرسپوليس

پيروزي نفت‌تهران بيش از همه موجب خوشحالي پرسپوليسي ها شد که با شکست پديده در رده هشتم جدول باقي ماندند.

فاتح دیدار نفت تهران و پدیده در هفته سیزدهم لیگ برتر ، تیم تهرانی بود.

هفته سیزدهم لیگ برتر،ساعت:15:15،ورزشگاه تختی تهران
داور: رضا عادل؛ کمک ها: حسن ظهیری - ایوب غلامزاده
اخطار: علی قربانی 46 از نفت تهران
گل: پادوانی 36 از روی نقطه پنالتی برای نفت تهران

نفت تهران: وحید شیخ ویسی، مهدی شیری، محمدامین حاج محمدی، لئوناردو پادوانی، وحید حمدی نژاد، علیرضا عزت کرامت، ایمان مبعلی (91 بهرام دباغ)، کمال کامیابی نیا، دیوید ویکروم(83 سیامک کوروشی)، غلامرضا رضایی و علی قربانی(59 ارسلان مطهری)
سرمربی: علی منصوریان

پدیده : مجتبی روشنگر ، مهدی خیری ، میثم رضا پور ، یونس شاکری ، اکبر صادقی(23 کنزوویچ)، معین عباسیان ، رضا عنایتی(46 مهدی خیری) ، میلاد غریبی ، عباس محمدرضایی ، محمد نژاد مهدی(64 بهادر نسیم‌اف) و مسعود نظر زاده
سرمربی:علیرضا مرزبان

شرح گل:
1 ـ صفر (نفت): خطای شدید معین عباسیان روی مجتبی شیری نفت را صاحب یک ضربه پنالتی کرد که این ضربه توسط پادووانی به گل اول بازی تبدیل شد.

شرح بازی:
نفت‌تهران در یک بازی خشن و نزدیک پدیده را در ورزشگاه تختی شکست داد و موقتا تا رده چهارم جدول بالا آمد. البته آنها ممکن است تا دقایقی بعد با پیروزی سپاهان، این رده را از دست بدهند. آنها در این بازی جدی و خطرناک بودند و بعد از گل زده با دقت از اندوخته شان محافظت کردند. امروز علیرضا منصوریان بیشترین بار هجومی را روی دوش غلامرضا رضایی گذاشته بود که این بازیکن باتجربه تا لحظات آخر دفاع پدیده را زیر فشار گذاشت. شاگردان مرزبان در بازی امروز چندان باطراوت نبودند که البته نبود چند بازیکن کلیدی و مصدومیت اکبر صادقی در این مساله کاملا موثر بود. در نهایت پدیده با شکست امروز همچنان در رده نهم جدول باقی ماند.

اتفاق ویژه: غلامرضا عنایتی کاپیتان باتجربه پدیده یک نیمه در قلب دفاع تیمش بازی کرد و نمایش نسبتا خوبی هم داشت. او در نیمه دوم به خط حمله رفت اما نتوانست گلی به ثمر برساند.

بهترین بازیکن: مجتبی روشنگر دروازه‌بان پدیده واکنش های خوبی در این بازی داشت. البته غلامرضا رضایی هم در خط حمله نفت خوب کار کرد.

دقایق حساس:
دقیقه 3: میلاد غریبی به سمت دروازه نفت پا به توپ پیش می رفت که او را با تکلی متوقف کردند .داور این صحنه را خطا نگرفت.
دقیقه 6:شوت محکم ویکروم از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از بالای دروازه بیرون رفت.
دقیقه 7:برخورد علی قربانی و روشنگر دروازه بان پدیده دو دقیقه ای بازی را متوقف کرد.
دقیقه 59: شوت غلامرضا رضایی با شیرجه روشنگر راهی به دروازه پدیده نیافت.
دقیقه 75: فرار ویکروم از سمت چپ بی نتیجه ماند. او بعد از جا گذاشتن دفاع آنقدر تعلل کرد تا مدافعان پدیده توپ را از او بگیرند.
دقیقه 76: بازی بدون موقعیت خاصی دنبال می‌ شود. پدیده کمی جلو کشیده اما نگران ضدحمله های نفت است.
دقیقه 77: هواداران پدیده با طبل فضای بازی را تحت تاثیر خود قرار داده اند.
دقیقه 78:ضربه قیچی برگردان عالی یونس شاکری را شیخ ویسی از روی خط دروازه بیرون کشید.
دقیقه 80: غلامرضا رضایی با دروازه بان پدیده تک به تک شد که روشنگر از دروازه بیرون آمد و توپ را مهار کرد.
دقیقه 88: حرکت انفرادی فوق العاده غلامرضا رضایی با سرعت عجیب او می‌ توانست یک موقعیت خوب برای نفت باشد اما غلامرضا که انتظار چنین موقعیتی را نداشت به زمین خورد و توپ را از دست داد.
دقیقه 90: داور چهارم 4 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.
دقیقه 92: کرنر میلاد غریبی مستقیم به سمت دروازه نفت رفت که گل نشد.
دقیقه 92: یونس شاکری بار دیگر قیچی زد توپ از بالای دروازه بیرون رفت.

جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته سیزدهم
فیلم هندی امیر و صمد و مساوی استقلال /پرسپولیس بالاخره  رحمتی را مغلوب کرد/ برد ارزشمند سپاهان، تراکتور و فولاد