۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

واکنش آمریکا به شایعه توافق با ایران

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات زاکانی درباره توافق‌ هیأت ایرانی و طرف آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای گفت: این واضح است که ما به توافقی دست پیدا نکردیم اما برای دستیابی به آن در حال گفت‌وگو هستیم.
کد خبر : ۲۰۵۶۴۹
صراط: روزنامه قدس نوشت: 

توجه ویژه به فتوای رهبر معظم انقلاب

هیأت برجسته «کنفرانس اسقف‌های کاتولیک آمریکا» که اسفند سال پیش به شهر قم سفر کرد تا با رهبران مهم شیعه دیدار کند، خواستار توجه ویژه به فتوای رهبر معظم انقلاب در پرونده هسته ای شدند.

پاسخ «جن ساکی» به زاکانی
جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات «علیرضا زاکانی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که گفته بود طبق اطلاعات و اخبار واصله توافق‌های هسته‌ای بین هیأت ایرانی و طرف آمریکایی نهایی شده است، گفت: این واضح است که ما به توافقی دست پیدا نکردیم؛ اگر غیر این بود، شما متوجه می‌شدید، اما برای دستیابی به توافق در حال گفت‌وگو هستیم. به‌طور قطع، ما در مرحله مهمی قرار داریم.

رانت خواری در معدن چادرملو
محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در خصوص ماجرای برگزاری مزایده معدن چادر ملو و واریز پول یک میلیون تن سنگ آهن به یکی از حساب‌های خارج از کشور گفت: اگر ثابت شود که تبانی صورت گرفته و از بابت این تبانی به درآمد دولت آسیب رسیده، دولت می‌تواند از این معدن شکایت کند.

نصب تمثال شهید چمران در بیروت
محمد سعید خنسا، شهردار غبیری بیروت در دیدار با حسن صحت، وابسته فرهنگی ایران در لبنان از نصب تمثال و یادبود شهید مصطفی چمران در منطقه غبیری خبر داد.

پیش‌بینی کارشناسان سایبری
مؤسسه نظر سنجی آمریکایی «پیو» پیش‌بینی کرد جهان در دهه آینده با تهدیدهای سایبری عظیم مواجه خواهد شد و قدرت بالای متخصصان سایبری ایران و حزب‌ا... لبنان در آن زمان سبب نگرانی غرب خواهد بود.

زمین‌خواری اتوبانی
ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل بازرسی سمنان گفت: در یکی از زمین خواری ها فردی درباره یکی از اتوبانهای تهران که از 10 سال پیش به اتوبان تبدیل شده با تهیه گزارش و ادعای شکایت مبنی بر اینکه مالک اتوبان بوده، خواستار دریافت هزار و470 میلیارد ریال درمرحله اول شده است.

نام رئیس جمهور افغانستان کوتاه شد!
دفتر ریاست جمهوری افغانستان با ارسال نامه‌ای به اداره‌های دولتی این کشور از آنها خواست از این پس در نامه‌های رسمی و دیپلماتیک، رئیس جمهور این کشور را فقط «محمد اشرف غنی» خطاب کنند وپسوند احمدزی حذف شود.