۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳

پوتین: از 8 حمله تروریستی جلوگیری کرده‌ایم

رئیس‌ جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه این کشور قصد کشیده شدن به رویارویی تحمیل‌شده به آن را ندارد، گفت: «جهان در عصر حاضر باثبات‌تر نشده، چالش‌های جهانی افزایش یافته و وخامت اوضاع به مرزهای روسیه رسیده است».
کد خبر : ۲۰۵۶۵۷
صراط: به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه در دیدار با افسران عالی‌رتبه نیروهای مسلح ارتش این کشور در کاخ کرملین، مهمترین اهداف و وظایف در راه تحقق دکترین نظامی روسیه در راستای تامین امنیت مردم این کشور را تشریح کرد.
 
پوتین اعلام کرد که روسیه قصد ندارد به رویارویی‌ای که جامعه بین‌الملل به این کشور تحمیل کرده است، کشیده شود.
 
رئیس‌جمهوری روسیه افزود: «تسلیحات نظامی کشورهای بزرگ جهان در حال توسعه و تکمیل شدن است. در نشست ماه سپتامبر ناتو، رهبران کشورهای عضو این سازمان آشکارا اعلام کردند که توان نظامی ناتو افزایش پیدا خواهد کرد. ما شاهد هستیم که به همراه حل و فصل جمعی مشکلات بین المللی، اعمال فشارهای نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی نیز بیش از پیش جریان دارد».
 
پوتین تاکید کرد که روسیه قصد ندارد خود را درگیر رویارویی کند که این روزها از سوی جامعه بین الملل بر این کشور تحمیل شده است. مسکو برای گفت‌وگوهای برابر و همراه با احترام متقابل برای حل و فصل همه مشکلات جهانی و منطقه‌ای آماده است.
 
رئیس‌جمهوری روسیه  با یادآوری اینکه جهان در قرن بیسن و یکم امن تر و با ثبات تر نشده است. در حالی‌که چالشهی‌های قبلی هنوز از بین نرفته‌اند، در برخی از مناطق جهان اوضاع به مراتب بدتر از گذشته شده و از جمله در نزدیکی مرزهای روسیه وخامت اوضاع همچنان حفظ شده است، گفت: «دکترین نظامی روسیه کاملا جنبه دفاعی دارد. مهمترین وظیفه ما تحقق تامین استقلال و تمامیت ارضی کشور و ایجاد صلح و آرامش برای مردم روسیه است. در این راستا لازم است تا همه طرح‌های برنامه ریزی شده برای توسعه و تکمیل ساختارهای نظامی و دیگر تشکیلات فعال در زمینه تامین امنیت کشور با دقت تحقق پیدا کنند».
 
پوتین در خصوص اجرای برنامه در اختیار گذاشتن فناوری‌های مدرن به نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که در حال حاضر سهم تسلیحات نظامی جدید در نیروهای راهبردی هسته‌ای ارتش حدود 55 درصد، برای نیروی هوایی کشور حدود 35 درصد، در ناوگان دریایی روسیه بیش از 50 درصد و برای نیروهای زمینی نیز تقریبا به 70 درصد رسیده است.
 
رهبر روسیه در عین حال یادآور شد که افزایش آمادگی رزمی و آموزش آخرین فنون نظامی در نیروهای مسلح تحقق یافته و نتایج تمرینات تظامی و مانورهای برگزار شده که رقم آنها به بیش از 3 هزار مورد رسیده است، این مسئله را مورد تایید قرار داده است.
 
پوتین در خصوص عملکرد ارگان‌های انتظامی و سرویس‌های امنیتی روسیه نیز به اهمیت تلاش کارکنان این ساختارها که از آغاز سال جاری از وقوع 58 درصد از جنایات و اقدامات تروریستی، از جمله 8 مورد حمله تروریستی جدی جلوگیری کرده‌اند اشاره کرده و بر لزوم اقدامات قاطع، تخصصی و بسیار دقیق این ساختارها بر اساس قانون اساسی روسیه تاکید کرد.
 
رئیس‌جمهوری روسیه همچنین  بر ضرورت پایان روند شکل گیری بخش کمیته تحقیقات جمهوری خودمختار کریمه و بندر سواستوپل را به منظور اطمینان شهروندان ساکن این مناطق در خصوص تامین حقوق و منافع آنها تاکید کرد.
 
پوتین همچنین انجام دقیق وظایف ساختارهای نظامی برای مبارزه قاطع با مواد مخدر و قاچاق آن را مورد تاکید قرار داد.
 
وی به «اقدام حساس و دقیق» وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم آسیب دیده از مناقشه نظامی در شرق اوکراین نیز اشاره کرده و بر لزوم این کار در آستانه فصل زمستان تاکید کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: پوتین ارتش روسیه