۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

عارف: کار بنده در انتخابات از نوع اخلاق بود

رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار با مسئولان کمیته سیاسی و انتخابات حزب مردمی اصلاحات، سهم خواهی به‌دلیل سابقه افراد را سمّی مهلک برشمرد و گفت: این آفت جریان اصلاح‌طلبی است.
کد خبر : ۲۰۵۶۷۸
صراط: جمعی از اعضای کمیته سیاسی و انتخابات حزب مردمی اصلاحات روز پنجشنبه با حضور در بنیاد امید ایرانیان با محمدرضا عارف رئیس این بنیاد دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار، محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات به معرفی اعضای حزب متبوعش پرداخت و گفت: یکی از مشکلات اساسی در احزاب ایران، عدم آموزش نوع فعالیت سیاسی در آنهاست.

وی تصریح کرد: زمانی که در مشارکت و حزب همبستگی حضور داشتم، مکرّر به دوستان سفارش می کردم که آموزش اعضاء، یکی از شاخص ترین ارکان است.

فومنی در ادامه با اشاره به ارتباطات در دنیای امروز آن را یک رکن مهم در فضای ارتباطات دانست.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره فعالیت های اخیر حزب مردمی اصلاحات گزارشی از روند برنامه های حزب ارائه داد و به بیان برخی از موازین و خطوط قرمز حزب اشاره کرد و گفت: 2 اصل اساسی پیروی از قانون اساسی و زیر پرچم ولایت فقیه فعالیت کردن مقدم بر اصول و دیگر ارکان حزب است.

فومنی در ادامه به دیدار خود با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به مقام معظم رهبری هم یادآور شدم که شما دست تفقد خود را بر سر تمام جریان و گروه ها بکشید. 

وی ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور از خود گذشتگی عارف را هیچگاه فراموش نکند و همیشه در همه امور از وی مشاوره بگیرد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات دلیل این دیدار را ابراز یک نکته بسیار مهم از احزاب اصلاح طلب بیان کرد و ادامه داد: این ملاقات برای ابراز نگرانی من از تفرقه در بین اصلاح طلبان صورت گرفت چراکه برخی ها فقط خود را اصلاح طلب می دانند و دیگران را از داشتن این تفکر منع می کنند.

فومنی به بزرگان اصلاح طلب اشاره کرد و خاتمی، هاشمی، عارف و سید حسن خمینی را از مراجع اصلاح طلب برشمرد و گفت: محوریت  برمبنای این افراد است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که جبهه واحد برای اصلاح طلبان و انسجام این طیف شکل بگیرد.

محمد رضا عارف در ابتدای اظهارات، خود را سربازی جزء و عضوی کوچک از جریان اصلاح طلبان بر شمرد و گفت: همچنین که آقای فومنی اظهار داشت اصلاح طلبی تفکری است که پایبند به تمام اصول و موازین جمهوری اسلامی است و خطوط قرمز را همیشه رعایت کرده و اصول در ذات اصلاح طلبی است و دین نیز برای اصلاح آدمی آمده است.

وی به 2 جریان موجود در کشور اشاره کرد و گفت: این جریان ها چه اصلاح طلب و چه اصولگرا هیچگاه حذف شدنی نیستند و باید صادقانه همدیگر را بپذیریم و این فعالیت فقط از طرف حزب می توانند اثر داشته باشد و حزب زمانی حزب می شود که خرد جمعی بر آن حاکم باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با گلایه از روند تشکیل برخی از احزاب افزود: بساط برچسب زدن ها و حذف یکدیگر باید برداشته شود و تنها به بیان خود بپردازیم که چه کالایی برای عرضه به جامعه داریم.

عارف فضای کشور را برای برقراری یک حزب فراگیر مساعد ندانست و گفت: تنها راه موجود تشکیل جبهه واحد است و باید به سمت جبهه برویم تا احزاب قوی هم در کنار آن شکل بگیرند و لازمه آن پایین آوردن سطح توقع و بالا بردن احساس مسئولیت پذیری است تا بتوان به اجماع رسید.

وی ایجاد سهم خواهی به دلیل سابقه فرد را سمی مهلک برشمرد و گفت: این آفت جریان اصلاح طلبی است.

عارف خطاب به فومنی گفت: بنده خودم را یک فرد کوچک از جامعه بزرگ ایران می دانم که حتی اگر یک دانشجوی 20 ساله از من تقاضای وقت کرد بنده به او وقت بدهم یا اگر جایی دعوت شدم حتماً می روم یا به دلیل شرکت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی عذرخواهی می کنم.

وی به تشکیلات خود اشاره کرد و اظهار داشت: محور فعالیت ما اخلاق است، کاری که بنده در انتخابات کردم از نوع اخلاق بود و به همین دلیل تمام دوستان و فعالین در تشکل ما به راحتی کار می کنند و همیشه به آنها و سایر احزاب توصیه می کنم که بگذارید تا همه بدانند تفکر اصلاح طلبی از اخلاق برخواسته است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: در این جریان اگر ما با کسی دست می دهیم تا آخر پای آن می ایستیم و از حرکت زیگزاگی به شدت خودداری می کنیم؛ باید بر اساس معیارهای و شاخصه هایی که خرد جمعی مشخص می کند، افراد انتخاب می شوند. بدلی و غیر بدلی و سابقه افراد مهم نیست. همچنین مردم ما نشان دادند که به تفکر اصلاح طلبی بسیار علاقه مند هستند و وظیفه تشکل ها دلگرم نگه داشتن مردم و پرشور کردن حضور آنها در انتخابات است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان هدف را پیروزی تفکر اصلاحات دانست و گفت: باید یک بار به دور از سهم خواهی این موضوع را مدیریت کنیم. ملاک معیارها خرد جمعی است که ممکن است از یک حزب 27 نفر و از حزبی هیچکس انتخاب نشود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: عارف اصلاحات