۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

رسایی: حاضر به مناظره‌ با مهدی هاشمی هستیم

حمید رسایی برای برگزاری مناظره با مهدی هاشمی درباره پرونده اتهاماتش اعلام آمادگی کرد.
کد خبر : ۲۰۵۶۷۹
صراط: حجت‌الاسلام حمید رسایی پس از خروج از دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران و درباره علت حضور خود در این مجتمع قضایی اظهار داشت: من نامه امضای 110 نماینده در مورد پرونده مهدی هاشمی را تقدیم رئیس شعبه دادم زیرا مخاطب این نامه قاضی پرونده بود.
 
وی ادامه داد: ما همانطور که اعلام کردیم مسیر این پرونده با فشارهایی که روی آن است را رصد می‌کنیم و دادستان کل کشور بارها اعلام کرده در مورد این پرونده بر روی دستگاه قضایی فشار وجود دارد اما بالاخره گاهی نشانه‌ها و قرائنی پیدا می‌شود که برخی دستگاه‌ها تحت تأثیر فشارها قرار می‌گیرند و تحرکاتی می‌کنند. در هر صورت مجلس، وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد.
 
رسایی در پاسخ به سوالی درباره درخواست مناظره وکیل مهدی هاشمی گفت: ما برای برگزاری مناظره آماده هستیم اما نه با وکلای مهدی هاشمی بلکه با شخص وی، زیرا وکلا بابت هر قدمی که در این پرونده برمی‌دارند حق الوکاله می‌گیرند و طبیعی است که به بازارگرمی بپردازند.
 
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده‌ای که 10 میلیارد وثیقه دارد به طور قطع حق الوکاله بیشتری برایش رقم می‌خورد و دوست ندارم برای حق الوکاله وکلای مهدی هاشمی بهانه جدیدی ایجاد کنم تا آنها پول بیشتری بگیرند.
 
وی ادامه داد: هیچ متهم عادی با خودرو و به صورت ویژه وارد دادگاه نمی‌شود و از درب اصلی تردد می‌کند اما این تردد ویژه نشان می‌دهد که آنها نمی‌خواهند با افکار عمومی مواجه شوند.
منبع: تسنیم