۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

بازداشت 400 داعشی در جرف‌الصخر +نقشه

دبیر‌کل حزب‌الله عراق با اشاره به اینکه دستگیری چهارصد تن از عناصر داعش در جرف الصخر به پیشروی‌های نیروهای امنیتی در دیگر مناطق کمک می‌کند، گفت: آزادسازی فلوجه و تکریت نزدیک است.
کد خبر : ۲۰۵۶۸۰
صراط: دبیر‌کل حزب‌الله عراق با اشاره به اینکه دستگیری چهارصد تن از عناصر داعش در جرف الصخر به پیشروی‌های نیروهای امنیتی در دیگر مناطق کمک می‌کند، گفت: آزادسازی فلوجه و تکریت نزدیک است.
 
«حسین الرماحی» دبیرکل گردان‌های «حزب الله -الثائرون» عراق تاکید کرد: پیروزی‌هایی که نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و گروه‌های مقاومت در عراق تاکنون در سرکوب داعش محقق کردند در دیگر مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی تکرار خواهد شد و تاکتیک‌های آزادسازی جرف الصخر در دیگر مناطق البته با تغییراتی متناسب با وضعیت هر محیط اجرا می‌شود.
 
الرماحی گفت: ساز و کاری که برای آزادسازی جرف الصخر (در شمال استان بابل بین شهرهای بغداد و کربلا) به کار گرفته شد صد در صد موفقیت آمیز بود به همین دلیل با همین تاکتیک به مبارزه با داعشی‌ها در دیگر مناطق خواهیم رفت.
 
دبیرکل حزب الله عراق گفت: گروه‌های مسلح مقاومت شامل مبارزان حزب الله، گردان‌های اهل الحق، گردان‌های السلام و سازمان بدر دو نقطه دیگری را که تعدادی معدودی شمار عناصر داعش در آنجا باقی مانده بود، کاملا پاکسازی کرده و تحت کنترل خود گرفتند.
 
الرماحی افزود: موفقیت و پیروزی در جرف الصخر بر اساس نخست، رویکردهای نظامی کلی که در همه عراق اتخاذ شده و دوم تاکتیک خاص مطابق با شرایط این منطقه محقق شد و این پیروزی مطمئنا برای دیگر مناطق هم در راه است.
 
دبیرکل جنبش حزب الله گفت: با آغاز عملیات نظامی در جرف الصخر 400 داعشی تسلیم شدند که اکنون نزد دستگاه امنیتی عراق در بازداشت و تحت بازجویی هستند.
 
الرماحی با اعلام اینکه عملیات پیشروی مبارزان حزب الله علیه تروریست‌های داعش در فلوجه و تکریت است، گفت: ما در حال ارزیابی اوضاع هستیم تا مشخص کنیم کدام یک از این دو شهر برای غافلگیر کردن عناصر داعش اولویت دارند تا آنها از زمان حمله مطلع نبوده و غافلگیر شوند.
 
 
400داعشی در جرف الصخر بازداشت شدند
 
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق در مناطق نزدیک به موصل مستقر هستند و در سامرا به سمت تکریت هم پیشروی‌هایی داشته‌اند.
منبع: فارس