۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
سودانی:

عراق می‌تواند از ترکیه شکایت کند

نایب رییس کمیسیون انرژی گفت: غارت نفت عراق توسط ترکیه حق اقامه دعوای ملت عراق در مجامع حقوقی بین‌المللی را به وجود آورده است.
کد خبر : ۲۰۵۶۸۸
صراط: ناصر سودانی گفت: تسلط داعش بر منابع نفتی عراق فاجعه جبران‌ناپذیری است چون سرمایه مردم عراق در اختیار دژخیمانی قرار گرفته است که متاسفانه در پرتو نام پاک اسلام شنیع‌ترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند.
 
نماینده مردم اهواز با نکوهش خرید نفت عراق توسط ترکیه از داعش گفت: تامین مالی این عناصر خطرناک، شراکت در جرم این جنایتکاران است. خرید نفت عراق از سوی برخی کشورها به چند دلیل انجام می‌شود. ترکیه و عربستان به عوامل پیاده کردن سیاست‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های تیم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در خاورمیانه مبدل شده‌اند افزون بر این مسئله این کشورها با داعش قرابت فکری دارند.
 
وی افزود: ترکیه به ثمن بخس انرژی خود را از طریق غارت نفت عراق تامین می‌کند. این اقدام ترکیه حق دریافت غرامت را برای ملت سوریه و عراق را به وجود می‌آورد. ترکیه باید به قیمت روز به ملت عراق به دلیل غارت نفتش، غرامت بپردازد. ملت عراق حق دارد در مجامع بین‌المللی و حقوقی اقامه دعوت کنند.
 
نایب رییس کمیسیون انرژی با اشاره به تعاملات جمهوری اسلامی ایران با ترکیه گفت: طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی در روابط دو جانبه با ترکیه بسیار مدارا کرده‌ایم، ملت ایران تحمل رفتار ترکیه در خرید نفت عراق به ثمن بخس و تاثیر این کار بر کاهش درآمدهای نفتی کشور را ندارند.
 
نماینده مردم اهواز به دولتمردان و سیاستمداران ترکی هشدار داد: در صورت تداوم این رفتار ترکیه مجلس به دولت فشار خواهد آورد تا در برخی روابط سیاسی و اقتصادی با این کشور تجدیدنظر کند.
 
وی تاکید کرد: نمایندگان قسم خورده‌اند از حقوق ملت دفاع کنند و یقینا در تجدیدنظر با ترکیه چنین خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: داعش ترکیه مجلس نفت