۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱

آمار پرونده‌های دعاوی کارگری و کارفرمایی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروزه مشکلات بین کارگران و کارفرمایان افزایش یافته است به طوری که شاهد هستیم 250 هزار پرونده در این رابطه تشکیل شده است.
کد خبر : ۲۰۵۷۳۰
صراط: سید حسن هفده‌تن پیش از ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: هدف از سفر به استان‌ها تبیین اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای وزارتخانه است و اینکه هماهنگی بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه تبیین و از انحراف جلوگیری شود.
 
وی افزود: امروزه مشکلات بین کارگران و کارفرمایان باید مورد توجه قرار بگیرد و در قانون آن اصلاح ایجاد شود و امروز شاهد این هستیم که 250 هزار پرونده در رابطه با دعوای کارگری و کارفرمایی تشکیل شده است.
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیستم فعلی رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی کارساز نیست و اکثراً شاهد هستیم که رای صادره از طرف هیچ یک از دو شخص مورد رضایت واقع نمی‌شود و ما در وزارتخانه بر روی این طرح کار می‌کنیم که سرعت، رسیدگی، دقت بالا و کاهش این دعاوی را شاهد باشیم.
 
این مسئول تشریح کرد: این یک مسئله حقوقی - ‌کاری نیست و یک تصمیم‌سازی چند بعدی است که باید همه مسائل در نظر گرفته شود و در انتها طرح جدیدی نهایی شود.
 
هفده‌تن ادامه داد: زمانی ما طرح جدید را اجرایی خواهیم کرد که با همه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به توافق برسیم که در کل کشور حدود 10 هزار تشکل کارگری و کارفرمایی فعال هستند که حدود یک هزار تشکل در یک سال گذشته شکل گرفته است.
 
وی در پایان بیان کرد: در نظر داریم که ساختار تشکل‌ها را بازنگری کنیم چون که اکنون تشکل‌ها در تصمیم‌سازی دولت سهم قابل توجهی ندارند.
منبع: فارس