۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کوچکی‌نژاد:

فرد شایسته برای وزارت 200 رأی دارد

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس به گزینه شایسته برای وزارت علوم بالای ۲۰۰ رأی موافق خواهند داد.
کد خبر : ۲۰۵۷۷۴
صراط: جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بسیاری از وزرای کنونی کابینه علی‌رغم اختلاف نظر سیاسی با اکثریت نمایندگان از آنان رأی اعتماد گرفته‌اند، گفت:‌ هدف مجلس کمک به استقلال دولت بود لذا به جز سه ویر پیشنهادی به گزینه‌های اول رئیس جمهور رأی اعتماد داد.
 
وی مطالبات مردم و مسائل مربوط به اصل نظام را خطوط قرمز و غیر قابل گذشت نمایندگان مجلس برشمرد و افزود: آرای عدم اعتماد به بعضی وزرای دولت هم کمک به دولت و هم کمک به مردم است زیرا موجب می‌شود آسیب‌های نظام کاهش یابد.
 
کوچکی‌نژاد با اشاره به تحصیل پنج میلیون دانشجو در دانشگاه‌‌های کشور، گفت:‌ ضروری است فردی در رأی وزارت علوم قرار گیرد که به ویژه در مقاطعی که نظام با مخاطرات مواجه می‌شود این خطرات را از نظام دور کند.
 
وی به مقاطع 18 تیر 78 و فتنه 88 اشاره کرد و گفت: مجلس البته به گزینه‌هایی که در فتنه‌ سکوت کرده‌اند رأی اعتماد می‌دهد، اما آنان که خود فعال فتنه بوده‌اند، نمی‌توانند از نمایندگان رأی بگیرند.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت باید به حساسیت‌های نمایندگان توجه کند و الا این سیکل معرفی و عدم رأی‌آوری وزرای پیشنهادی ادامه پیدا خواهد کرد.
 
وی با تأکید بر برخورداری گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم از توانایی‌های مدیریتی و علمی گفت: فردی که حائز این خصوصیات باشد بالای 200 رأی از نمایندگان خواهد گرفت و پیامی به منظور اتحاد و همگرایی برای داخل و اهتمام بر لزوم پیشرفت علمی کشور به خارج صادر خواهد کرد.
 
نماینده مردم رشت با تأکید بر حق نمایندگان در جهت رأی اعتماد یا عدم اعتماد به گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بهتر است رئیس جمهور پیش از معرفی وزیران با مجلس رایزنی انجام دهد.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز