۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲

موتلفه: در مذاکرات با گرگ‌ طرف هستیم

حزب مؤتلفه اسلامی در بیانیه‌ای که به مناسبت13 آبان منتشر کرد اگر چه به دولت توصیه کرده که در مذاکرات هسته‌ای مراقب خطوط قرمز نظام باشد, امابه طور تلویحی مرزهای خود را با دولت شفاف کرد.
کد خبر : ۲۰۵۷۸۸
صراط: حزب مؤتلفه اسلامی در بیانیه‌ای که به مناسبت13 آبان منتشر کرد اگر چه به دولت توصیه کرده که در مذاکرات هسته‌ای مراقب خطوط قرمز نظام باشد, امابه طور تلویحی مرزهای خود را با دولت شفاف کرد.
 
بعد از موضع گیری صریح دبیر کل موتلفه در خصوص مخالفت با وزارت محمود نیلی، لحن جدید بیانیه این حزب اصولگرا هم ادبیاتی مشابه دارد. در بند 3 این بیانیه آمده که «موضوع گفت‌وگوهای هسته ای نباید به مذاکرات دو سویه ایران و آمریکا تبدیل شود» .از نگاه موتلفه این موضوع «خطری بزرگ» است که دیپلمات‌های جمهوری اسلامی باید از آن حذر کنند.
 
این سومین موضع گیری صریح موتلفه اسلامی بعد از انتقاد از انتصاب مدیران استانی و مخالفت با وزارت نیلی است.
 
موتلفه اسلامی نخستین حزب اصولگرایی بود که تیر ماه 92 نشستی با روحانی داشت.نشستی که چهره های ارشد این حزب که با روحانی زمانی همکار بودند نیز حضور داشتند.
 
100 روز بعد ازفعالیت دولت بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از چینش کابینه یازدهم انتقاد کرد و گفت:از نظر من تغییرات در دولت روحانی اتوبوسی شده است.
 
بعد از آنکه زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان در مجلس گفت که تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز نظام برای توافق عبور کرده، لحن بیانیه موتلفه نیز شبیه این اظهارات بود.«دیپلمات‌های ما باید هوشیار باشند و در مذاکرات هسته ای در پاسداشت خطوط قرمز نظام و مردم تخطی نکنند. باید بدانند ما با گرگ‌هایی طرف هستیم که هر لحظه مترصد آن هستند که منافع و مصالح ملت را پاره پاره کنند اما آنها باید بدانند هیچ‌گاه از سد ملت ایران عبور نخواهند کرد.»

در بند 4 این بیانیه نیز موتلفه نگاه خود را به رابطه با آمریکا این چنین شرح داده است:«ملت باید خود را برای یک مبارزه دراز مدت با آمریکا و غرب آماده کند چون شواهد و قرائن نشان می‌دهد آنها سرصلح و آشتی با ملت ایران ندارند.»
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز