۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
جزییات کامل هفته ۱۴ لیگ برتر +جدول

سقوط آزاد استقلال در جدول/ سوشا و اومانا برد را از پرسپولیس گرفتند/ سپاهان در تعقیب تراکتور

در پایان بازی های این هفته، تراکتور، سپاهان و فولاد سه رده نخست جدول را تصاحب کردند. استقلال بعد از هفته‌ها به رده پنجم سقوط کرد. پرسپولیس هم با ۱۹ امتیاز همچنان هشتم است.
کد خبر : ۲۰۶۵۸۵
گروه ورزشی صراط - هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور در با بازگشت دوربین های تلویزیونی به ورزشگاه ها و رکوردزنی تعداد تماشاگران در تبریز همراه بود.

به گزارش گروه ورزشی صراط، در روز اول مسابقات این هفته، پنجشنبه بازی تیم‌های پرسپولیس و گسترش با نتیجه ۲-۲ مساوی به پایان رسید. پرسپولیس درپی این تساوی با ۱۹ امتیاز از ۱۴ بازی هشتم است. گسترس هم با ۱۲ امتیاز چهاردهم است. سپاهان نفت مسجد سلیمان را ۰-۱ شکست داد و با ۲۶ امتیاز دوم است. درحالی که نفت مسجد سلیمان هم با ۱۰ امتیاز پانزدهم است. پیکان و راه آهن هم که بدون گل به تساوی رسیدند، هر دو ۱۶ امتیاز دارند و دهم و یازدهم هستند.

دیدارهای هفته ۱۴ لیگ برتر امروز هم با برگزاری ۵ بازی به پایان رسید که در این بازی ها، پدیده و فولاد ۰-۰ مساوی شدند؛ ملوان ۱-۳ مغلوب ذوب آهن شد؛ استقلال خوزستان ۲-۰ سایپا را برد؛ صبا ۱-۲ به میهمانش نفت تهران باخت و در زیباترین بازی هفته و پرتماشاگرترین بازی لیگ چهاردهم تا کنون، تراکتورسازی و استقلال ۲-۲ به تساوی رسیدند.

در پایان بازی های این هفته، تراکتور سازی با ۲۸ امتیاز در صدر جدول است. سپاهان با ۲۶ امتیاز در رتبه دوم جدول لیگ قرار دارد. فولاد در پی تساوی امروزش با پدیده با ۲۵ امتیاز سوم است. نفت تهران هم که امروز صبا را شکست داد، ۲۴ امتیازی است و در رده چهارم جدول است. استقلال هم با ۴ امتیاز کمتر از صدرنشین بعد از هفته ها به رده پنجم سقوط کرد.

جزییات و شرح کامل اتفاقات بازی های این هفته لیگ را به نقل از ورزش سه بخوانید:

راه آهن 0 - پيکان 0؛ بازي سرد در هواي سرد

جدال منصور ابراهيم زاده و حميد استيلي بدون داشتن برنده به پايان رسيد.

در اولین دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال دو تیم پیکان و راه آهن به مصاف هم رفته اند. با گزارش این دیدار همراه "ورزش سه" باشید.

هفته چهاردهم، ساعت:15:15، ورزشگاه تختی، تماشاگر: 200نفر
داور: جواد شرفی، کمک ها: حسن ظهیری، آرمان اسعدی
اخطار: سعید دقیقی 53، صادق بارانی 82 از پیکان

راه آهن: امیر عابدزاده، رامین رضاییان، میلاد محمدی، محمد ستاری، حامد نورمحمدی، محسن ایران نژاد، علی علیپور(70 منوچهری)، محمد حسین پور، محمد آبشک(79 کوهنورد)، محمد غلامی و رضا خالقی فر(70 مجتبی شیری)
سرمربی:حمید استیلی

پیکان: مهدی رحمتی، مرتضی آقاخان(46 وحید حیدریه)، محمد صادق بارانی، سید علی حسینی(82 جهانگیر عسگری)، محمد نصرتی، حمیدرضا دیو سالار، جی لوید ساموئل، آرمان قاسمی، سعید دقیقی ، میلاد نوری(80 سوراکا) و سیاوش یزدانی
سرمربی:منصور ابراهیم زاده

دقایق حساس:
دقیقه 79: رامین رضائیان نفوذ کرد که شوت محکم او را مهدی رحمتی به خوبی برگشت داد.
دقیقه 85: محمد نصرتی از راه دور شوت زد که توپ بعد از برخورد به تیر دروازه بیرون رفت.

حواشی دیدار:
*بازی دو تیم راه آهن و پیکان در حالی پیگیری می شود که هواداران اندکی به ورزشگاه رفتند و اتفاق خاصی در این بازی نیفتاده است.
*مارکار آقاجانیان دستیار کی روش برای تماشای این بازی به ورزشگاه تختی رفته تا گزارش کاملی به سرمربی تیم ملی بدهد.
*پیش از شروع بازی مهدی رحمتی و حمید بابازاده مربی دروازه بانهای پیکان برخورد گرمی با احمدرضا عابدزاده داشتند.
*خوش و بش کوهنورد و منصور ابراهیم زاده هم جالب بود. ابراهیم زاده به خاطر ظاهر کوهنورد او را نماینده داعش خطاب کرد.

سپاهان 1 ـ نفت.م.س 0؛ خلعت و 3 امتياز طلايي

تک گل محمدرضا خلعتبري در نيمه اول براي پيروزي سپاهان مقابل نفت‌مسجدسليمان کافي بود. آنها با اين برد موقتا تا رده دوم جدول بالا آمدند.

در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال دو تیم سپاهان و نفت مسجد سلیمان به مصاف هم رفته اند. با گزارش این دیدار همراه "ورزش سه" باشید.

هفته چهاردهم، ساعت 15:15، ورزشگاه: فولاد شهر، تماشاچی: 2000 نفر
داور: محمدرضا اکبریان، کمک ها: رضا سخندان و محمد راهی
اخطار: قائدی فر 34، علی کریمی 51، مهدی شریفی 62 از سپاهان، جلال عبدی 45 از نفت مسجد سلیمان
اخراج: جلال عبدی 66 از نفت مسجد سلیمان

گل: خلعتبری (13) برای سپاهان

سپاهان: رحمان احمدی، هادی عقیلی، وریا غفوری، عبدالله کرمی، سعید قائدی فر(58 پریرا)، محمد علی احمدی، علی کریمی، حسین پاپی، احسان حاج صفی(89 امیرحسین کریمی)، محمدرضا خلعتبری و مهدی شریفی(74 جواهیر سوکای)
سرمربی:حسین فرکی

نفت مسجد سلیمان: رضا حیدری، حمید بوحمدا، سعید سالارزاده، کیومرث چراغی(54 کیانی فر)، محمد مدملیسی، جلال عبدی، میلاد زنیدپور، حسین مالکی(89 میلاد سلیمان فلاح)، ستار دراجی، فرزاد محمدی و لوئیز کارلوس دوس سانتوز(77 رضا کرم لاچعب)
سرمربی: بهروز مکوندی

شرح گل:
1-0(سپاهان): پاس زیبای بازیکنان سپاهان پشت محوطه جریمه نفت به خلعتبری رسید که او در موقعیت تک به تک با یک بغل پای دقیق توپ را وارد دروازه کرد.

شرح بازی:
سپاهان در فاصله یک هفته تا پایان رقابت‌های نیم فصل اول لیگ در حالی میزبان نفت مسجد سلیمان بود که حسین فرکی و تیمش بعد از برد هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان تا حدودی شرایط طبیعی خودشان را پیدا کرده بودند و پیش بینی می‌شد که در این بازی هم با گرفتن سه امتیاز خودشان را به صدر جدول نزدیک تر کنند. بازگشت دوباره بازیکنانی مثل احسان حاج صفی و محمدرضا خلعتبری باعث شد تا رسول نویدکیا و لوسیانو پریرا بر روی نیمکت بنشینند. از طرف مقابل نفت هم که در طی این هفته‌ها شرایط بهتری پیدا کرده بود به امید انجام یک بازی دفاعی و کسب یک تساوی به دیدار سپاهان آمده بود. بازی با برتری شاگردان فرکی آغاز شد و سپاهانی‌ها در همان یک‌ربع ابتدایی با انجام حملاتی ادامه‌دار توسط خلعتبری دروازه نفت را باز کردند تا تیم حریف از لاک دفاعی خارج شود. بعد از گل باز هم سپاهان توپ و میدان را در اختیار داشت با حرکات حاج صفی و خلعتبری از جناح چپ حملاتی را بر روی دروازه حریف پی‌ریزی کرد که البته هیچکدام به ثمر ننشست. در ده دقیقه پایانی نیمه اول نفتی‌ها هم تا حدودی به دروازه سپاهان نزدیک شدند و چند موقعیت نصف و نیمه را هم بدست آوردند که در نهایت حاصلی نداشت و نیمه اول با یک گل به سود شاگردان حسین فرکی به پایان رسید.
با آغاز نیمه دوم بازی تا حدودی افت کرد و از حملات سپاهان هم کاسته شد. از طرف دیگر نفتی ها هم کمی جلو کشیدند و با استفاده از سرعت سانتوس و شوت‌های زنیدپور در چند مرحله به دروازه سپاهان نزدیک شدند. البته سپاهان با استفاده از ضربات کرنر موقعیت‌های مناسبی بدست آورد که با بی دقتی بازیکنانش به هدر رفت. اخراج بازیکن نفت در این دقایق باعث شد تا نماینده مسجد سلیمان ده نفره شود و سپاهان هم که با همان یک گل به سه امتیاز رسیده بود ریسک نکرد تا در نهایت شاگردان فرکی با این برد خودشان را به رتبه دوم جدول لیگ برسانند و چشم انتظار بازی‌های بقیه مدعیان در روز جمعه باشند.

دقایق حساس:
دقیقه 4: پاپی از سمت راست سانتر کرد که خلعتبری با ضربه سر توپ را برای شریفی فرستاد اما شوت شریفی را دروازه بان نفت مسجد سلیمان مهار کرد.
دقیقه 9: پاس زیبای ستار دراجی به پشت محوطه جریمه به دوس سانتوز نرسید و دروازه‌بان سپاهان رحمان احمدی توپ را به خوبی جمع کرد.
دقیقه 11: ضربه خطرناک خلعتبری پشت محوطه جریمه با فاصله کمی بیرون رفت.
دقیقه 31: ضربه زیبای حاج صفی را رضا حیدری در آغوش گرفت.
دقیقه 37: توپ باد آورده ای به شریفی رسید اما ضربه این بازیکن را حیدری را مهار کرد.
دقیقه 44: ضربه آزاد زنیدپور را احمدی به خوبی گرفت.
دقیقه 46: ضربه آزاد حاج صفی با اختلاف کمی از دروازه بیرون رفت.
دقیقه 50: پاس خلعتبری پشت مدافعان به حاج صفی رسید اما او نتوانست از موقعیتش استفاده کند.
دقیقه 76: ضربه تماشایی سوکای را حیدری با عکس العملی خوب مهار کرد.
دقیقه 85: کرنر خلعتبری و ضربه سر پریرا دروازه نفت را با تهدید مواجه کرد.
دقیقه 92: پریرا حرکت فوف العاده ای انجام داد که شوت او بعد از برخورد به دفاع نفت برگشت داده شد.

پرسپوليس 2 - گسترش فولاد 2، بازگشت تبريزي‌ها

پرسپوليس با دو گل بنگر و طارمي پيش افتاد اما اشتباهات عجيب حقيقي و مکاني و پنالتي از دست دادن اومانا باعث شد تبريزي ها با خود يک امتياز از تهران ببرند.

دیدار دو تیم پرسپولیس و گسترش فولاد با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

هفته چهاردهم، ساعت: 16:30، ورزشگاه آزادی، تماشاگر: 5000 نفر
داور: مهدی سیدعلی، کمک‌‌ها: سعید علی نژادیان و علیرضا ایلدرم
اخطار: اومانیا 24 از پرسپولیس، رودریگو لوپز 87 از گسترش فولاد

گل‌ها: بنگر 8، طارمی 29 برای پرسپولیس؛ مگنو باتیستا 38، میلاد جهانی 72 برای گسترش فولاد

ترکیب پرسپولیس: سوشا مکانی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، میثم حسینی(65 حمید علی عسگر)، مهدی جعفری، اومانیا، محمد نوری، رضا حقیقی(56 صادقیان)، امید عالیشاه(82 شهاب زاهدی)، هادی نوروزی و مهدی طارمی

ترکیب گسترش فولاد: رودریگو لوپز، مرتضی اسدی، محمود خمیسی، حمید جوکار، امید نظامی‌پور، میثم نقی‌زاده، مگنو باتیستا، رسول پیرزاده(59 مهرداد بایرامی)، جابر انصاری، میلاد جهانی(93 یوسف سیدی) و محمدامین درویشی

شرح بازی:
آنچه در نیمه دوم بازی پرسپولیس و گسترش اتفاق افتاد و خشم هواداران را در پی داشت، چندان هم غیرمنتظره نبود. اما در روز بازگشت دوربین ها به مسابقات لیگ‌برتر، طرفداران این تیم انتظار اتفاق بهتری را داشتند.
پرسپولیس که با دو گل بنگر و طارمی در نیم ساعت اول از حریف پیش افتاده بود، روی حرکت غیرمسوولانه رضا حقیقی یک پنالتی به حریف داد و فاصله را کم کرد؛ سپس در نیمه دوم و در حالی که گسترش بازی را در اختیار داشت، اشتباه عجیب مکانی دومین گل را به شاگردان کمالوند هدیه کرد تا اولین رقابت تهرانی ها و تبریزی ها در لیگ‌برتر به سود استان شمال غربی ایران باشد.
آنها با ارائه یک بازی خوب در نیمه دوم، به حقشان رسیدند و بازی را مساوی کردند، اگرچه پرسپولیس فرصت این را داشت که بازی را با برد پشت سر بگذارد و با روحیه بهتری به دربی برود اما بهترین بخت این تیم توسط مایکل اومانای کاستاریکایی به تیر دروازه گسترش کوبیده شد. در پرسپولیس اتفاق تازه ای رخ نداده است، آنها سردرگم، غیرمنسجم و مشکل‎دارند و مساله بزرگ مربوط به جایی است که بازیکنان و سرمربی هرگز به نقطه درک و علاقه نرسیده اند. در صف مقابل اما فراز کمالوند در دومین بازی بزرگ بالاخره موفق به کسب امتیاز شد تا با آرامش به بازی آخر خود در نیم فصل برود و به فکر نیم فصل دوم باشد. پرسپولیس با این نتیجه در رتبه هشتم جدول قرار گرفت و گسترش نیز در رده چهاردهم باقی ماند.

اتفاق ویژه: خطای لوپز دروازه‌بان گسترش روی مهدی طارمی منجر به یک خطای پنالتی به نفع پرسپولیس شد که این ضربه در دقیقه 86 توسط اومانا تیر دروازه گسترش کوبیده شد. دروازه‌بان گسترش روی این صحنه اعتراض شدیدی به داور کرد و یک کارت زرد هم گرفت اما حرکت آهسته نشان می‌ داد که او این خطا را انجام داده است.

شرح گل‌ها:
1 ـ صفر (پرسپولیس): ضربه کرنر هادی نوروزی با سر محسن بنگر به سادگی هر چه تمام تر در دروازه گسترش قرار گرفت. لوپز دروازه‌بان گسترش و نظامی پور مدافع این تیم هم با اشتباه خود روی این گل کاملا مقصر بودند. این گل زودهنگام در بازی قبل از دربی به سود پرسپولیس خواهد بود.
2 ـ صفر (پرسپولیس): پاس امید عالیشاه به مهدی طارمی این مهاجم پوشهری را در موقعیت تک به تک با لوپز قرار داد و طارمی با یک ضربه تکنیکی و آرام گل دوم تیمش را به ثمر رساند.
2 ـ1(گسترش): خطای غیرضروری و عجیب رضا حقیقی روی درویشی مهاجم گسترش تبریزی ها صاحب یک موقعیت پنالتی کرد که این ضربه با مگنو باتیستا در جهت حرکت سوشا مکانی به گل تبدیل کرد.
2 ـ 2 (گسترش فولاد): میلاد جهانی از جناح چپ در فضای خالی صاحب توپ شد و در حالی که به نظر قصد سانتر را داشت، با بیرون پا دروازه پرسپولیس را مورد هدف قرار داد و ضربه او با اشتباه عجیب مکانی وارد دروازه قرمزپوشان شد.

حاشیه های بازی:
* مهرداد بایرامی مهاجم گلزن گسترش روی نیمکت آبی‌پوشان نشسته است.
* تماشاگران پرسپولیس در ابتدای بازی شعار دادند: «کی‌روش یادت باشه نوری باید باشد» گفته می‌ شود کاپیتان پرسپولیس در فهرست بعدی کارلوس کی‌روش حضور دارد.
* مهدی جعفرپور مدافع راست جدید پرسپولیس در ترکیب اصلی قرمزها حضوردارد و محمدرضا خانزاده، روی نیمکت نشسته است.
* پیش از آغاز مسابقه به دلیل تقارن با عاشورای حسینی، یک دقیقه سکوت اعلام شد.
* در ترکیب گسترش فولاد، دو بازیکن اهل آمریکای‌جنوبی حضور دارند. لوپز اروگوئه‌ای و مگنو باتیستا برزیلی.
* فراز کمالوند با ظاهری متفاوت از گذشته و با موهای سفید شده تیمش را هدایت می‌ کند.
* پیام صادقیان در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور ندارد.
* مهرداد کفشگری نیز از روی نیمکت بازی را تماشا می‌ کند. حقیقی به همراه اومانا کمربند خط دفاعی پرسپولیس را محکمتر کرده اند.
* یک پا دو پای تماشایی محمد نوری و پاس او به طارمی و پاس طارمی به عالیشاه فرصت عالی را نصیب پرسپولیس کرد اما شوت عالیشاه با شیرجه لوپز مهار شد.

پديده 0 - فولاد 0، تقسيم امتياز در ثامن

ديدار دو تيم پديده و فولاد با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

فولادی ها در نیمه اول بازی را در اختیار داشتند و چند موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند اما در نیمه دوم این پدیده بود که بازی در اختیار گرفت.آنها چند موقعیت خوب را از دست دادند تا بازی با نتیجه بدون گل به پایان برسد.

هفته چهاردهم، ساعت 14:30 ، ورزشگاه ثامن مشهد
داور:سید احمد صالحی،کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی،حمید سبحانی
اخطار: امید خالدی 45 از فولاد، محمدرضایی(90) از پدیده

پدیده: مجتبی روشنگر، ایگور پراهیچ، اکبر صادقی، رضا عنایتی، میلاد غریبی(85 مهدی خیری)، عباس محمدرضایی، محمدرضا ناصحی، مسعود نظرزاده، زوران گنزویچ(10 کیوان امرایی)، میلان یووانوویچ، بهادر نسیم اف
سرمربی: علیرضا مرزبان

فولاد: علی سلیمی، ایوب والی، لئوناردو ماریچ، یوسف وکیا، امید خالدی، مهدی بدرلو، ماتئوس چاگو، سروش رفیعی، اسماعیل شریفات، احمد عبدالله زاده(81 شهاب کرمی)، ساسان انصاری(74 ایمان موسوی)
سرمربی: اسکوچیچ

دقایق حساس:
دقیقه 5: فرار ساسان انصاری از سمت راست دفاع پدیده او را با دروازه بان در موقعیت تک به تک قرار داد و ولی خروج به موقع روشنگر مانع گل زدن این بازیکن شد.
دقیقه 16: شوت کیوان امرایی از پشت محوطه جریمه را مجتبی سلیمی به زیبایی بیرون کشید.
دقیقه 25: سانتر بازیکن پدیده از سمت راست در محوطه جریمه به ایوانوویچ رسید و او هم توپ را وارد دروازه کرد که داور آفساید اعلام کرد.
دقیقه 31: اسماعیل شریفات توپ را از دفاع دفاع پدیده دزدید و در موقعیت تک به تک توپ را بیرون دروازه زد.
دقیقه 38: اشتباه روشنگر توپ را به انصاری رساند، او در موقعیت دو به تک توپ را به شریفات پاس داد و این بازیکن توپ را در عین ناباوری به پای دروازه‌بان پدیده کوبید.
دقیقه 61 : رضا عنایتی از گوشه محوطه جریمه شوتی را زد که از کنار دروازه با اختلاف کم توپ به بیرون رفت.
دقیقه 64: پاس در عرض هافبک پدیده به میلاد قریبی رسید و او دروازه خالی را نتواست باز کند تا بازی همچنان با حساب بدون گل پیگیری شود.
دقیقه 71: سانتر میلاد غریبی را بهادر نسیم اف با ضربه سر به بیرون دروازه زد.

ملوان 1 - ذوب‌آهن 3، قوها گلباران شدند

ملوان با ضربه پنالتي رافخايي از ميهمانش پيش افتاد ولي گل هاي سانتوس، قنبري و ايماني ذوب آهن را برنده اين ديدار کردند.

در ورزشگاه تختی انزلی، دو تیم ملوان و ذوب‌آهن به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر 1 به سود ذوب آهن به پایان رسید.
 
هفته چهاردهم لیگ‌برتر، ورزشگاه تختی انزلی؛ تماشاگر: 4000 نفر
داور: بابک وسيله بر؛ کمک ها: حسین طالقانی و علی دودانگه
اخطار: قاسم دهنوی (13)، پویا سیف‌پناهی(44)، اکبر ایمانی(60)، مهرداد قنبری (66)  از ذوب آهن، عزیز معبودی (26)، مازیار زارع (77)، پورغاز (81) از ملوان

گل: سیدجلال رافخایی (14 پنالتی) برای ملوان، کارلوس سانتوس (49)، مهرداد قنبری (55)، اکبر ایمانی (73) برای ذوب آهن

ملوان: ایمان صادقی، احمد آهی، عزت الله پورغاز، حسین کنعانی(78 سهیل محرمی)، عزیز معبودی، علیرضا رمضانی، مازیار زارع، سعید یوسف زاده، محسن یوسفی(73 محمد رضی پور)، رضا اعتمادی"(50 صادق محرمی)، سید جلال رافخایی
سرمربی: مسیلوویچ

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، اکبر ایمانی، کارلوس سانتوس، هادی محمدی، علی حمام، محسن مسلمان(67 مهدی رجب زاده)، مهرداد قنبری، اسماعیل فرهادی(81 محمدرضا عباسی)، قاسم دهنوی، پویا سیف پناهی، مسعود حسن زاده(72 تبریزی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

شرح گل:
1-0 (ملوان): سیدجلال رافخايي در دقيقه 14 موفق شد ضربه پنالتي اي که خودش گرفته بود را وارد دروازه ذوبي ها کند و تيمش را با يک گل پيش بيندازد. رافخايي در حالي اين پنالتي حاشيه ساز را وارد دروازه رشيد مظاهري کند که توپ برخوردي با تيرک دروازه هم داشت.
1-1 (ذوب‌آهن): روي ارسال محسن مسلمان موقعيت خطرناکي روي دروازه ملوان به وجود آمد و پس از يک رفت و برگشت در محوطه شش قدم انزلي چي ها اين کارلوس سانتوز بود که دروازه ايمان صادقي را باز کرد و بازي را به تساوي کشاند.
1-2(ذوب‌آهن): مهرداد قنبري پشت محوطه جريمه با مسعود حسن زاده يک و دو زيبايي کرد و درون محوطه شش قدم ملوان صاحب توپ شد و در حالي که دو بازيکن ملوان او را مشايعت مي کردند دروازه ملوان را براي بار دوم باز کرد.
1-3(ذوب آهن): بعد از اينکه ذوبي ها دقايقي با پاسکاري در زمين ملوان صاحب توپ و زمين بودند دفع اشتباه مدافع ملوان به اکبر ايماني رسيد که او با شوتي زيبا و ديدني از فاصله 35 متري دروازه ملوان را براي بار سوم باز کرد.


دقایق حساس:
دقیقه13: يحيي گل محمدي بعد از اعتراض به داور ديدار تيمش مقابل ملوان از کنار زمين اخراج شد.
دقيقه25: اين بازي روي يک فعل و انفعال در محوطه جريمه ملوان، بازيکنان ذوب اعتقاد به پنالتي داشتند که داور اين بازي راي به ادامه بازي داد. در برخوردي که مهرداد قنبري با مدافعان ملوان داشت بازيکنان ذوب به سمت داور هجوم بردند که وسيله بر اعتقادي به پنالتي نداشت.
دقيقه27: محسن مسلمان ضربه ايستگاهي ذوبي ها را اختلاف کم از بالاي دروازه به بيرون زد. نکته جالب اينکه هواداران ملوان برخورد خوبي با مسلمان که دوران سربازي اش را در اين تيم پشت سر گذاشته، دارند.
دقيقه30: شوت محکم مازيار زارع از پشت محوطه جريمه را مظاهري جمع کرد. کاپيتان ملواني ها از پشت محوطه جريمه ضربه سنگيني را روانه دروازه ذوب کرد که اين توپ در حالي که به بازيکن ذوب هم برخورد کرده بود را مظاهري جمع کرد.
دقيقه31: اسماعيل فرهادي با برخورد با گلر ملوان باعث مصدوميت ايمان صادقي شد. روي يک پاس عمقي، اسماعيل فرهادي با ايمان صادقي تک به تک شد که ادامه برخورد اين دو بازيکن باعث مصدوميت گلر ملوان شد. داور پيش از ضربه فرهادي، اعلام آفسايد کرده بود.
دقيقه45: مهرداد قنبري با يک ضربه سر دروازه ملوان را تهديد کرد که توپش با اختلاف کم به بيرون رفت.
دقيقه51: بابک وسيله بر پشت محوطه جريمه ذوب آهن اعلام خطا کرد که اين موقعيت مناسب را جلال رافخايي با شوتي بي دقت با اختلاف به بالاي دروازه زد.
دقيقه60: پورغاز با ضربه سر دروازه ذوب آهن را نشانه گرفت و توپ بعد از برخورد با تيرک دروازه روي خط فرود آمد که مظاهري توپ را در حالتي مشکوک جمع کرد. بازيکنان ملوان در اين صحنه به شدت به داور معترض بودند و اعتقاد داشتند توپ وارد دروازه شده است.
دقيقه 67: عزت اله پورغاز روي ضربه سر دروازه ذوب آهن را با خطر جدي مواجه کرد که اين توپ را رشيد مظاهري دفع کرد.
دقيقه 70: قاسم دهنوي بعد از حرکت روي خط محوطه جريمه ملوان، ضربه اش را به سمت دروازه ملوان زد که شوت شماره 5 ذوبي ها با اختلاف به بيرون رفت.
دقيقه78: روي يک ضد حمله مرتضي تبريزي صاحب فرصت خوبي شد که آن را از دست داد، بلافاصله بعد از آن همين بازيکن صاحب فرصت شوت زني شد که ضربه اش را ايماني دفع کرد.
دقيقه82: سهيل رحماني مي توانست اختلاف را به عدد يک برساند اما ضربه اش را از درون شش قدم به بيرون زد. شماره 12 ملوان که پشت محوطه جريمه ذوب صاحب توپ شده بود بعد از جا گذاشتن دو مدافع ذوب، ضربه اش را در حالت نامتعادل زد که با اختلاف کمي به بيرون رفت.
دقيقه 89: روي اشتباه ايمان صادقي ذوب آهن مي توانست به گل چهارم خود برسد که ضربه مهاجم ذوب آهن به بيرون رفت و خطر از بيخ گوش گلر جوان ملوان رد شد.
در وقت هاي تلف شده ملوان روي ضربه سر آهي موقعيت خوبي داشت که گل دوم را بزند که ضربه اين بازيکن را مظاهري دفع کرد.

اس.خوزستان2 ـ سايپا0، سرعت بازهم جواب داد

استقلال خوزستان با دو گل روند ضعيف جلالي در نتيجه گيري را ادامه داد.

در ورزشگاه غدیر اهواز، دو تیم استقلال خوزستان و سایپا به مصاف هم رفتند. این دیدار در پایان با برتری دو بر صفر شاگردان ویسی به پایان رسید.

هفته چهاردهم لیگ‌برتر، ساعت 15:15،ورزشگاه غدیر اهواز، تماشاچی: 160 نفر
داور: شاهين حاجي بابايي، کمک ها: سعید آل وردی و مهدی شفیعی
اخطار: مجید ایوبی (43)، فلاح زاده (88) از سایپا ؛ حمدالله ابدام (62)، رضا کاردوست (92) از استقلال خوزستان

گل: محمد اوسانی (52)، مهدی مومنی (89 پنالتی) برای استقلال خوزستان

استقلال‌خوزستان: پرویز کریمی، محمد طیبی، محمدابراهیم خسروی، میثم مجیدی، فرزاد جعفری، محمدرضا مهدوی، میثم ذورقی، حمدالله ابدام(67 میثم بائو)، یزدان عباسیان(69 حجت چهارمحالی)، محمد اوسانی(76 رضا کاردوست)، مهدی مومنی
سرمربی: عبدالله ویسی

سایپا: حامد فلاح زاده، بابک حاتمی، ابراهیم شکوری، مجید ایوبی، وحید محمدزاده، حامد شیری، علی علیزاده(59 مهدی ترابی)، محمد نزهتی، حکیم نصاری(75 میلاد کرمانی)، میلاد میداوودی(67 مهدی سیدصالحی)، کاوه رضایی
سرمربی: مجید جلالی

شرح بازی:
نیمه اول بازی متعادل بود اما در پایان این نیمه استقلالی ها چند حمله به روی دروازه سایپا انجام دادند، با شروع نیمه دوم و گل زودهنگام اوسانی نوید یک بازی خوب از استقلالی ها را می‌ داد. در 10 دقیقه پایانی بازی سایپایی ها جلو آمده و حملاتی را انجام دادند اما در مجموع استقلال‌خوزستان تیم برتر میدان هم از نظر ارائه بازی زیبا و تماشاگرپسند و هم کسب نتیجه بود.

شرح گل:
1 ـ صفر (استقلال‌خوزستان): در دقیقه 52 محمد اوسانی که از سمت راست پا به توپ حرکت می‌ کرد، با اشتباه مدافع و گلر سایپا مواجه شد و اولین گل این دیدار به ثمر رساند.
2 ـ صفر(استقلال‌خوزستان): خطای حامد فلاح زاده گلر سایپا روی میثم بائو باعث اعلام پنالتی از سوی داور شد. این ضربه توسط مهدی مومنی از روی نقطه پنالتی منجر به دومین گل خوزستانی شد.

دقایق حساس:
دقیقه 2: در حالی که گلر سایپا جلو آمده بود، شوت مهدی مومنی از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه 27: سانتر زیبا یزدان عباسیان، اوسانی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما او توپ را به پای دروازه‌بان کوبید.
دقیقه 29: محمد نزهتی در حین حرکت توپ را به تیرک عمودی دروازه زد.
دقیقه 63: پاس به بیرون مهدی مومنی به اوسانی رسید که این بازیکن این توپ را با فاصله کمی از دروازه بیرون زد.
دقیقه 71: ضربه کرنر محمدرضا مهدوی به حجت چهارمحالی رسید و ضربه سر این بازیکن با اختلاف خیلی کم از بالای دروازه بیرون رفت.

حواشی بازی:
* بهروز مکوندی سرمربی نفت‌مسجدسلیمان در روزی که تماشاچیان بسیار کمی برای تماشای بازی به غدیر رفته بودند، تماشاگر ویژه این دیدار بود.

صبا 1 - نفت تهران 2؛ پيروزي ميهمان درنبرد آبي‌ها

در هفته چهاردهم ليگ برتر نفت تهران ، صبا را در خانه اش شکست داد.

در ورزشگاه یادگار امام قم، دو تیم صبا و نفت تهران به مصاف هم رفتند و در نهایت تیم میهمان موفق شد میزبان را با نتیجه 2-1 شکست دهد.

هفته چهاردهم لیگ برتر، ساعت 15:30، ورزشگاه: یادگار امام قم
داور: داور: البرز حاجی‌پور کمک‌ها: حسن کامرانی‌فر و علیرضا کناری
اخطار: ایوب کلانتری (29)، جلال الدین علی محمدی(34)، روزبه چشمی (84)، مسعود حق جو (91) از صبا، کامیابی نیا (29) از نفت تهران

گل‌ها: پادوانی 68، مبعلی 84 برای نفت تهران؛ ایوب کلانتری 88 برای صبا

صبا: مهرداد طهماسبی، روزبه چشمی، ایوب کلانتری، محمدامین آرام‌طبع، مارکو اورلیو آیوبل(78 سیداحمد مهدی زاده)، جلال الدین علی محمدی، حسین بادامکی(85 فرشید باقری)، وحید علی آبادی، پیروز قربانی، احمد حسن زاده و مسعود حق جو
سرمربی: صمد مرفاوی

نفت تهران: وحید شیخ ویسی، مهدی شیری، لئوناردو پاداوانی، امین حاج محمدی، وحید حمدی نژاد، علی عزتی، کمال کامیابی نیا، ایمان مبعلی، حسین ابراهیمی(66 وحید امیری)، غلامرضا رضایی و علی قربانی(75 ارسلان مطهری)
سرمربی:علیرضا منصوریان

شرح بازی:
بازی صبا ونفت بازی فعال دقایق پایانی نیمه‌ها بود در حالی که تا دقیقه 40 بازی 0-0 بود، صبا ناگهان انرژی گرفت و 3 بار تا آستانه گشودن دروازه تیم نفت پیش رفت، در نیمه دوم کار با میدان داری مهمان شروع شد، ضربات ایستگاهی کشنده نفت با ارسال های مبعلی بلای جان میزبان شد روی یکی از این ارسال ها گل اول نفت ثبت شد و روی ارسال دوم بدون برخورد با یاران تیم صبا دروازه آنها گشوده شد تلاش دقایق واپسین صبا فقط فاصله گلها را کم کرد ودر جدال مربیان استقلالی، این منصوریان بود که با نفت به حقش رسید، حالا نفت با 9بازی بیشکست به رتبه چهارم جدول رسیده است، آنها در بازی های جام حذفی هم 2 بار بی شکست ماندند تا حالا تیمی با 11 بازی بی شکست باشند.

شرح گل‌ها:
1-0 (نفت تهران): در دقیقه 69 مبعلی روی یک ضربه ایستگاهی از راست سانتر کرد وپادوانی پیش کشیده بایک ضربه سر خوب دروازه میزبان را گشود .
2-0 (نفت تهران): در دقیقه 85 مبعلی روی یک ضربه ایستگاهی از چپ توپ را به دهانه دروازه فرستاد که با اشتباه دروازه بان و مدافعان بدون برخورد با کسی توپ مستقیم وارد دروازه شد.
2-1 (صبا): در دقیقه 88 ایوب کلانتری پس از یک و دو با احمد حسن زاده، از فاصله بیش از 30 متر، به توپ ضربه زد و ضربه محکم او در ارتفاع کوتاه به گوشه راست تور دروازه نفت بوسه زد.

حاشیه‌های بازی:
*در ابتدای بازی کادر فنی صبا برای خوشامدگویی به سمت نیمکت تیم نفت رفت خوش وبش پیروز قربانی با دوست و همبازی سابق یعنی منصوریان که در حال حاضر سرمربی نفت است دیدنی بود.
*در غیاب محسن بیات که در فهرست 18 نفره نبود و ابوالفضل ابراهیمی که مصدوم بود ،مهرداد طهماسبی برای اولین بار کاپیتان تیم فوتبال صبا شد.
دقیقه41: شوت ناگهانی ایوب کلانتری به ناگهان یخ بازی را شکست اما شیخ ویسی دروازه نفت را نجات داد.
دقیقه43: سانتر احمد حسن زاده باضربه س آیوبل یک فرصت ایده آل را نصیب صبا کرد که توپ را گلر نفت از زیر طاق بیرون کشید.
دقیقه44: این بار بادامکی از کرنر سانتر کرد وروزبه چشمی با سر به توپ ضربه زد وباز شیخ ویسی با عکس العمل عالی دروازه تیم نفت را نجات داد.
دقیقه28: در گیری کلانتری وکامیابی نیا منجر به دریافت کارت زرد برای 2 نفر شد ،در همین لحظه بین مسعود حق جو وحمدی نژاد هم درگیری ایجادشد کهبه خیر گذشت.
حق جو که اختیار از کف داده بود یک بار هم با پرخاش از نیمکت نشینان نفت خواست که ساکت نشسته وبه داور اعتراض نکنند.

تراکتور2 - استقلال2، صادقي عليه قهرمان نيم‌فصل

آرش برهاني با شوتي سرکش استقلال را پيش انداخت ولي شاهين ثاقبي و ادينهو توانستند تراکتور را به بازي برگردانند ولي اميرحسين صادقي در دقايق تلف شده استقلال را از باخت رهاند.

در ورزشگاه یادگار امام(ره) شهر تبریز، دو تیم تراکتورسازی و استقلال تهران به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

هفته چهاردهم لیگ برتر، ساعت:16:30، ورزشگاه یادگار امام تبریز، تماشاچی:50هزار نفر
داور: علیرضا فغانی؛ کمک ها: علی میرزا بیگی ، تورج عیوض محمدی
اخطار: خالد شفیعی (42) از تراکتورسازی، جاسم کرار (57) از استقلال
گل: برهانی 62، صادقی 95 برای استقلال؛ ثاقبی 75، ادینهو 86 برای تراکتور

تراکتورسازی: حامد لک، خالد شفیعی، میرهانی هاشمی، محمد ایران پوریان، حبیب گردانی، شاهین ثاقبی، فرشاد احمدزاده، احمد کامدار، ادینهو، محسن دلیر(85 محمد ابراهیمی) و شهریار شیروند (64 سامان نریمان جهان)
سرمربی: رسول خطیبی

استقلال: محسن فروزان، خسرو حیدری، امیر حسین صادقی، حنیف عمران زاده، پژمان نوری، آرش برهانی(67 یعقوب کریمی)، محمد قاضی(91 خرسندنیا)، سجاد شهباززاده، کرار جاسم(81 هرایر مگوییان)، آندرانیک تیموریان و امید ابراهیمی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح گل:
0-1(استقلال): آرش برهانی در یک حرکت انفرادی از گوشه محوطه جریمه نفوذ کرد که توپ را به کنج دروازه فرستاد که وارد دروازه شد.
(1-1)تراکتورسازی: شاهین ثاقبی با دریافت توپ در محوطه جریمه به عرض زد و با جا گذاشتن حنیف عمران زاده با پای چپ دروازه فروزان را باز کرد. او پس از گل به سمت هواداران رفت سلام نظامی داد.
2-1(تراکتورسازی): ادینهو روی پاس احمدزاده با فرار از چنگ مگوئیان با فروزان تک به تک شد و با ضربه دقیق گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند.این مهاجم برزیلی بعد از گل لحظات فوق العاده ای را درست کرد.
2 ـ 2(استقلال): دو مدافع وسط استقلال در 5+90 برای تیمشان سرنوشت ساز شدند. عمران زاده روی یک توپ بلند صادقی را صاحب توپ کرد و ضربه روی پای صادقی از پای سر لک وارد دروازه تراکتورسازی شد تا قهرمانی تراکتور در نیم فصل فعلا به تاخیر بیافتد.

شرح بازی:
بازی تهاجمی تراکتورسازی با حداقل برداشت این تیم به پایان رسید. آنها در شرایطی که می توانستند با کمی صبر و حوصله بازی را نگه دارند و قهرمانی شان را در نیم فصل قطعی کنند، بر اثر یک غفلت با ناراحتی زمین را ترک کردند. تراکتورسازی با کسب پیروزی مقابل استقلال باتجربه فقط 10، 15 ثانیه فاصله داشت اما ناگهان امیرحسین صادقی پیشتاخته بازی را با یک ضربه فرصت طلبانه مساوی کرد. بازیکنی که هیچ کس انتظار حضورش در آن موقعیت را نداشت.
این بازی پرماجرا بعد از یک نیمه کسل کننده با گل برهانی از پیله احتیاط بیرون آمد، زمانی که تراکتور سراپا حمله شد و دوبار با ضربات شاهین ثاقبی و لوسیانو ادینهو به آستانه پیروزی رسید اما در شرایطی که همه تبریزی ها خود را برای پیروزی آماده کرده بودند، این امیرحسین صادقی بود که یکی از حساس ترین گل های عمر خود را به ثمر رساند. گلی که استقلال را با روحیه به دربی می فرستد. صادقی با این گل قهرمانی تیم سابقش تراکتور در نیم فصل را یک هفته به تعویق انداخت، اگرچه به نظر نمی رسد سپاهان بتواند فاصله گل تفاضل گل 7تایی خود با تراکتور را جبران کند. این مسابقه تماشایی که در ورزشگاهی مملو از تماشاچی برگزار شد، از آن رقابت هایی است که فوتبال ایران به آن نیاز دارد.

دقایق حساس:
دقیقه 15: جاسم کرار از راه دور ضربه ایستگاهی زد که لک بعد از برخورد توپ به زمین توپ را در آغوش گرفت.
دقیقه 22: در عمق بازیکنان تراکتور به ادینهو پاس دادند که او جلو رفت و گل زد اما داور آفساید اعلام کرد.
دقیقه 55: محسن دلیر پشت محوطه جریمه از بین دو مدافع استقلال توپ ربایی کرد و شوت زیبایی زد که توپش به تیرک خورد و بیرون رفت.
دقیقه 64: کرنر جاسم کرار در محوطه جریمه تراکتورسازی با ضربه سر حنیف عمران زاده همراه شد که حبیب گردانی توپ را از روی خط بیرون کشید.

جدول رده‌بندی لیگ برتر تا پایان هفته چهاردهم
سقوط آزاد استقلال در جدول/ سوشا و اومانا برد را از پرسپولیس گرفتند/ فولاد و سپاهان در تعقیب تراکتور