۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
تلاش‌های ناکام برای جانشینی ضرغامی

آنها که پشت خط جام جم ماندند!

با معرفی محمد سرافراز به عنوان رییس جدید رسانه ملی، تلاش های چندماهه و گاه چندساله برخی شخصیت های سیاسی برای جانشینی ضرغامی به آخر خط رسید.
کد خبر : ۲۰۶۷۱۹
گروه سیاسی صراط - با معرفی محمد سرافراز به عنوان رییس جدید رسانه ملی، تلاش های چندماهه و گاه چندساله برخی شخصیت های سیاسی برای جانشینی ضرغامی به آخر خط رسید.

به گزارش گروه سیاسی صراط، در ماه های اخیر، تلاش های زیادی از سوی برخی افراد سیاسی برای کسب کرسی ریاست سازمان صداوسیما انجام شده بود که البته در برخی موارد این تلاش ها از سوی اطرافیان این اشخاص انجام شده بود.

در این میان دولت تدبیر و امید، نیز بارها و بارها عملکرد رسانه ملی را مورد انتقاد قرار داده بود و این در حالی است که یکی از نام های مطرح برای جانشینی ضرغامی در رسانه ها، وزیر کشور دولت تدبیر و امید بود.

آنها که پشت خط جام جم ماندند! +تصاویرمحمدباقر قالی باف

نام قالی باف از مدت ها قبل برای ریاست سازمان صداوسیما مطرح شده بود. بر اساس شایعات مذکور، با قوت گرفتن احتمال شکست او در انتخابات ریاست جمهوری 92، تلاش ها برای تصدی پست ریاست رسانه ملی به عنوان هدف جایگزین برای او در نظر گرفته شده بود. (اینجــــــــــا)





آنها که پشت خط جام جم ماندند! +تصاویرعبدالرضا  رحمانی‌فضلی


شایعات مربوط به احتمال انتصاب وزیر کشور دولت تدبیر و امید به ریاست رسانه ملی همزمان با اوج گرفتن انتقادات دولت از صداوسیما (اینجــــــــــا) پررنگ شد. رحمانی فضلی پیشتر احتمال این موضوع را رد نکرده بود. او گفته بود: "در این زمینه هیچ‌کس تا الان به من چیزی نگفته است، ولی اگر به من قدرت اختیار بدهند وزارت کشور را در شرایط فعلی ترجیح می‌دهم. من سرباز نظام هستم و اگر بگویند هیچ‌جا نیست، دو رکعت نماز شکر می‌خوانم و در دانشگاه بهشتی یک اتاقک دارم و به آنجا می‌روم." (اینجــــــــــا)



آنها که پشت خط جام جم ماندند! +تصاویرسید محمد حسینی


وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد نیز عضو ثابت گمانه زنی ها برای ریاست رسانه ملی بود. تا پیش از قطعی شدن ریاست سرافراز بارها و بارها از او به عنوان جدی ترین گزینه این سمت یاد می شد. حسینی در دوره ریاست لاریجانی، رئیس حوزه ریاست سازمان صدا و سیما بود. با این وجود او نیز واکنش متفاوتی به این شایعات نشان داده بود: "اصلا طرح این گمانه‌زنی‌ها را در سطح عمومی درست نمی‌دانم، چون نصب رئیس سازمان صداوسیما در حیطه اختیارات رهبر فرزانه و حکیم انقلاب است و ایشان احاطه و شناخت کافی نسبت به رسالت و مأموریت‌های رسانه ملی به‌عنوان تأثیرگذارترین نهاد فرهنگی کشور دارند. با معرفتی که نسبت به تعهد و توانمندی افراد واجد شرایط و ذی‌صلاح دارند به‌موقع اقدام خواهند کرد و پرداختن به این مسئله در رسانه‌ها حاصلی نخواهد داشت". (اینجــــــــــا)


آنها که پشت خط جام جم ماندند! +تصاویرغلامعلی حدادعادل

ریاست حداد عادل بر صداوسیما هرگز به عنوان یک گزینه قریب به یقین تلقی نشده بود. با این وجود خود او در خصوص این شایعات، پاسخی به طنز داد تا نام او از لیست گمانه زنی ها خارج نشود! حداد عادل در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شنیده شده شما یکی از گزینه های صدا و سیما هستید گفت: من همیشه در اذهان هستم! (اینجــــــــــا)
    



آنها که پشت خط جام جم ماندند! +تصاویرعلی دارابی


نام معاون سیمای رسانه ملی همواره به عنوان یک گزینه برای جانشینی ضرغامی مطرح بوده است. با این وجود اکنون نه تنها خبری از ریاست او نیست بلکه احتمال دارد جایگاه فعلی او نیز به علی اصغر پورمحمدی سپرده شود. این در حالی است که شایعاتی مبنی بر اختلاف پورمحمدی با او نیز پیشتر به گوش رسیده بود. (اینجــــــــــا)




آنها که پشت خط جام جم ماندند!محمد حسین صفارهرندی


وزیر ارشاد دولت نخست محمود احمدی‎نژاد نیز از اولین نام هایی بود که برای جانشینی ضرغامی مطرح شد. در مقاطعی حتی از او به عنوان جدی ترین گزینه ریاست رسانه ملی نیز نام برده می شد. با این وجود خود او واکنش چندانی به این شایعات نشان نداده بود.





آنها که پشت خط جام جم ماندند!مهرداد بذرپاش


طرح نام مهرداد بذرپاش به عنوان گزینه ریاست سازمان صداوسیما، بیشتر به یک شوخی می ماند تا واقعیت. با این وجو برخی اطرافیان او تلاش فراوانی کردند تا نام او نیز به عنوان یکی از گزینه ها مطرح بماند. (اینجـــــــــــــــــا) در سال های اخیر نام بذرپاش بارها و بارها برای ریاست بر سازمان ها و ارگان های مختلف مطرح شده اما همه آنها در حد گمانه زنی رسانه ای آن هم به شکل محدود و صرفا در برخی رسانه ها باقی مانده است.



گزینه های کمرنگ تر


به جز موارد بالا، در برخی گمانه زنی ها از افرادی چون محمدرضا مخبردزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ حسین محمدی، معاون سیاسی صدا و سیما در دوره لاریجانی؛ علی اصغر پورمحمدی، رئیس شبکه سوم سیما در دوره‌های لاریجانی و ضرغامی و .. نیز نام برده می شد که البته هیچ یک از آنها به اندازه سایر گزینه ها مطرح نبودند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳
۵۲
۶۲
بدترین دوران صدا و سیما زمانی بود که محمد هاشمی رفسنجانی رئیس رسانه ملی بود و امیدواریم که آن دوران هرگز تکرار نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳
۵۵
۱۴
انشاءالله با مدیریت آقای سرافراز فرصت مناظره درباره مسئله هسته ای در رسانه ملی مهیا شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳
۵۰
۱۷
واسه بذرپاش خوب عكسي گذاشتين
پارادوکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳
۳۷
۱۵
جالبه که رفرنس همه قسمت های خبر "تحلیل" های آبدوغ خیاری خودتونه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳
۴۶
۱۳
مهرداد بذر پاش واقعا که خنده داره کی اونو پیشنهاد می داده ؟؟
راد
|
Kazakhstan
|
۱۲:۳۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳
۲۳
۱۴
صراط واقعا مريض است
از خود حرف در مي آورد
جل الخالق
متوسلـــــــیان دوست امین
|
-
|
۱۲:۴۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳
۲۵
۲۰
صفار هرندی باید بره .....!