۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

مرگ نوزاد 8ماهه بعداز اسهال و استفراغ

پدر و مادر «نیلوفر» کوچولو با بی‌اعتنایی به بیماری‌اش وی را به پرتگاه مرگ کشاندند.
کد خبر : ۲۰۷۳۴۳
صراط: پدر و مادر «نیلوفر» کوچولو با بی‌اعتنایی به بیماری‌اش وی را به پرتگاه مرگ کشاندند. این نوزاد 8 ماهه به علت تأخیر و سهل‌انگاری در پیگیری بیماری‌اش جان خود را از دست داد.
نیلوفر کوچولو دچار بیماری اسهال و استفراغ شده بود. پدر 43 ساله موضوع را زیاد جدی نگرفت و از همسرش خواست بیشتر مراقب بچه باشد، اما غروب روز جمعه گذشته بود که حال بچه وخیم‌تر شد و این بار «رضا» و همسرش با نگرانی و دلهره او را نزد پزشک متخصص کودکان بردند.
حالش اصلاً خوب نبود و  اسهال و استفراغ شدید رمقی برایش نگذاشته بود. پزشک برای نوزاد 8 ماهه دارو تجویز کرد و از پدر نیلوفر خواست هر چه سریع‌تر او را به بیمارستان تخصصی کودکان انتقال دهند.
پدر و مادر نگران پیکر بی‌رمق دختر یکی‌یکدانه خود را به خانه آوردند.
ساعت 10 شب بود که نیلوفر کوچولو بیهوش شد. او دیگر نفس نمی‌کشید و بدنش خیلی زود  سرد شده بود. مادر نوزاد جیغ می‌زد و دختر کوچولویش را در آغوش گرفته بود. رضا هم سراسیمه به اورژانس 115 زنگ زد. دقایقی بعد تیم امداد و نجات اورژانس مشهد به خانه رضا واقع در شهرک شهید رجایی مشهد مراجعه کردند.
با انجام معاینات اولیه مرگ تلخ کودک تأیید شد. در پی  گزارش مرگ کودک، مأموران کلانتری شهرک شهید رجایی مشهد بلافاصله در محل حاضر شدند و با دستور قضایی پس از انجام اقدامات قانونی لازم، جسد نوزاد را برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال دادند.
تحقیقات پلیسی با این فرضیه که سهل‌انگاری و تأخیر در پیگیری بیماری نوزاد علت مرگ او بوده است، ادامه دارد.

منبع: ایران