۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:

هاشمی و ناطق نیامدند/ روحانی منتظر فرصت است

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور منتظر فرصتی برای شرکت در جلسه جامعه روحانیت مبارز است، گفت: مقرر شد گفت‌وگوها برای تعیین دبیرکل به پس از چهلم آیت‌الله مهدوی‌کنی موکول شود.
کد خبر : ۲۰۷۶۷۰
صراط: حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری خود با خبرنگاران که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به جلسه شب گذشته این تشکل در دفتر آیت‌الله یزدی که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، اظهار داشت: حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌ جمهور به علت شرکت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه حضور نیافت و منتظر فرصتی برای تشریف‌فرمایی در جلسات جامعه روحانیت هستند.
 
وی از عدم حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام ناطق نوری با وجود دعوت صورت گرفته در جلسه دیشب خبر داد و افزود: سایر اعضا 22 نفر بودند، از جمله آیت‌‌الله یزدی و آیت‌الله امامی کاشانی در جلسه دیشب حاضر بودند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیر فقید جامعه روحانیت و بررسی اخبار روز جامعه به پیشنهاد کمیته سیاسی مقرر شد جهت حفظ حرمت آن مرحوم گفت‌وگوها برای تعیین دبیرکل به پس از چهلم ایشان موکول شود.
 
وی در مورد محتوای جلسه شب گذشته خاطرنشان کرد: گفت‌وگوهایی در مورد ادامه مسیر آیت‌الله مهدوی‌کنی و چارچوب‌ها و مبانی که توسط ایشان و سایر افراد مؤثر شورای مرکزی پیش‌تر مقرر شده است صورت گرفت و بر تداوم این اصول و رهکارها تأکید شد.
 
مصباحی‌مقدم با اشاره به تداوم اصولگرا بودن جامه روحانیت و عدم انحراف از چارچوب‌های گذشته تصریح کرد: جامعه روحانیت مبارز خط مشی جدیدی برای خود تعریف نمی‌کند و حمایت از ولی فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب را به عنوان اصل اصیلی مورد تأکید قرار می‌دهد.
 
وی از توجه به مسائل و مشکلات فرهنگی در مردم و نقش جوان بر اساس سبک زندگی اسلامی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه روحانیت مبارز سخن گفت و بیان داشت: این تشکل بنا دارد جایگاهی را که نزد مردم متدین، احزاب و گروه‌های همسو به دست آورده است حفظ و تقویت کند.
 
سخنگوی جامه روحانیت مبارز از تأکید اعضای این تشکل بر همکاری با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد و تصریح کرد: اگر جامعه مدرسین صلاح بداند ما مانند گذشته با هم همکاری می‌کنیم و در این زمینه قرار شد آیت‌الله یزدی که رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است این مطلب را با اعضای آن تشکل در میان گذاشته تا مقدمات همکاری فراهم شود.
 
وی با ابراز امیدواری نسبت به تصمیم‌گیری در جلسه بعدی جامعه روحانیت مبارز در مورد دبیرکل جدید، گفت‌: این جلسه سه‌شنبه دو هفته بعد در دفتر آیت‌الله یزدی برگزار خواهد شد.
 
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان در مورد دیدار سه‌جانبه میان آیت‌الله موحدی کرمانی، آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: تصمیم‌گیری در مورد این دیدار صورت نگرفت، زیرا این دیدار به جامعه روحانیت مبارز مربوط نمی‌شود، بلکه مربوط به خود آقایان است و ما هم از آن خبری نداریم.
منبع: فارس