۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۷
33 سال پیش در چنین روزی

میرحسین: روز دفن آمریکا نزدیک است

آمریکا در کجای دنیا توانسته است پیروز شود ، آن روزی که با تمام قدرت و با اتکا به 400 هزار نیروی ارتش ایران که در اختیار داشت و با داشتن آن همه کارشناس و جاسوس در ارتش و ساواک جهنمی شاه در مقابل مردم مسلمان ما تاب مقاومت نیاورد حالا چه می خواهد بکند؟
کد خبر : ۲۰۸۱۲۳
صراط: رخدادهای 24 آبان 1360 به شرح زیر است:

چکیده

    آیت الله علامه طباطبایی استاد محقق و اسلام شناس بزرگ عارف و فیلسوف دنیای اسلام صبح امروز در سن 80 سالگی به دنبال یک بیماری طولانی در قم به درود حیات گفت .
    کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین تصمیم گیری و اتخاذ یک موضع واحد در قبال طرح صلح پیشنهای فهد برای حل بحران منطقه خاورمیانه را به تعویق انداخته است.
    مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر: آمریکا روز به روز سرنوشت مختوم خود را به دست خودش تعیین می کند و به نظر می رسد که سرنوشت امپریالیسم در مصاف با امت اسلامی است که تعیین خواهد شد .
    آیت الله هاشمی رفسنجانی : آمریکا آن روزی که با داشتن آن همه کارشناس و جاسوس در ارتش و ساواک جهنمی شاه در مقابل مردم مسلمان ما تاب مقاومت نیاورد حالا چه می خواهد بکند؟

آیت الله علامه طباطبایی درگذشت

حضرت آیت الله علامه طباطبایی استاد محقق و اسلام شناس بزرگ عارف و فیلسوف دنیای اسلام صبح امروز در سن 80 سالگی به دنبال یک بیماری طولانی در قم به درود حیات گفت . استاد علامه طباطبایی که صاحب 20 جلد تفسیر دوره المیزان و کتاب های متعدد در زمینه فلسفه و اسلام شناسی است یکی از معروف ترین اسلام شناسان ایران و جهان بود. در پی انتشار خبر درگذشت علامه طباطبایی قم یکپارچه تعطیل و به سوگ نشست.(1)

آخرین خبرها از موضع سازمان آزادیبخش فلسطین در مورد طرح فهد

روزنامه چپ گرای السفیر چاپ لبنان دیروز نوشت : کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین تصمیم گیری و اتخاذ یک موضع واحد در قبال طرح صلح پیشنهای فهد برای حل بحران منطقه خاورمیانه را به تعویق انداخته است. کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین روز گذشته به اتفاق آرا تصمیم گرفت که در این زمینه از تصمیم متخذه از سوی کنفرانس وزرای کشورهای عضو جبهه پایداری عرب که قرار است در 17 نوامبر سه شنبه آینده در یمن جنوبی برگزار گردد تبعیت کند.(2)

اخطار شدید میرحسین موسوی به امپریالیسم  ؛ روز دفن آمریکا نزدیک است

مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر پس از دیدار با امام خمینی رهبر انقلاب در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده و اظهار داشت : آمریکا روز به روز سرنوشت مختوم خود را به دست خودش تعیین می کند و به نظر می رسد که سرنوشت امپریالیسم در مصاف با امت اسلامی است که تعیین خواهد شد .  وی ادامه داد : این مصاف را ملت ما با انقلاب اسلامی شروع کرد و به نظر می رسد که طول مدتی که آمریکا شکست نهایی را بخورد و به دست خودش مدفون شود نزدیک تر می کند.

موسوی گفت : آمریکا نیروهای خود را نزدیک مکه و مدینه آورده اما حساب نکرده که امت اسلامی در مقابل این تجاوزات بی تفاوت نیست ، هر کدام از این قدم ها در روشنی و آگاهی ملت تاثیر بسیاری می گذارد ، بخصوص آن آگاهی که توام با رجعت به فطرت الهی باشد و این رجعت هر چه سریع تر به یک مصاف گسترده علیه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا منجر خواهد شد و ما شاهد هستیم که آمریکا با دست خودش این درگیری را نزدیک تر می کند و ما موضع خود را نسبت به این مسئله اعلام کرده ایم.

نخست وزیر ادامه داد : ما به آمریکا هشدار می دهیم که با این عمل خودش و علیه حکام وابسته به آمریکا که با این عمل خودش تمام نیروهای مسلمان و نیروهای منطقه را علیه خودش و علیه حکام وابسته به آمریکا بسیج می کند. وی گفت : ما از این مسئله نمی ترسیم و امت اسلامی باید همچنان هوشیار و با آگاهی در سراسر جهان آماده باشد تا هر ضربه را با ضربه دیگری پاسخ دهد.(3)

آیت الله هاشمی : آمریکا در کجا پیروز شده که امروز موفق شود؟!

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس در زمینه حرکت هایی که اخیرا علیه انقلاب اسلامی و منطقه آغاز شده است سخنانی گفت.

وی اظهار داشت : من فکر می کنم مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد در مقابل این حرکت ها از خود عکس العمل نشان دهد این حرکت ها عبارتند از حضور نیروهای واکنش سریع آمریکا در منطقه و دوم حرکت به اصطلاح سیاسی که نمایندگان حزب سوسیال دمکرات آلمان در پارلمان آلمان غربی کرده اند ما برای این دو حرکت یک منشا و یک هدف قائلیم گرچه به دو طریق و به دو شکل انجام می شود و معتقدیم که نه این ها و نه آن ها به اهدافی که دارند نمی رسند و ملت های بیدار شده را بیدارتر می کنند.

رئیس مجلس در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت : آمریکا در کجای دنیا توانسته است پیروز شود ، آن روزی که با تمام قدرت و با اتکا به 400 هزار نیروی ارتش ایران که در اختیار داشت و با داشتن آن همه کارشناس و جاسوس در ارتش و ساواک جهنمی شاه در مقابل مردم مسلمان ما تاب مقاومت نیاورد حالا چه می خواهد بکند؟

رئیس مجلس درباره حرکت نمایندگان فراکسیون سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان گفت : آن ها در بیانیه ای ضمن اعتراف کردن به شرارت تروریست های داخلی در ایران و ضمن اعتراف به تجاوز عراق علیه ایران و ضمن اعتراف به ماهیت غیرانسانی محاصره اقتصادی ، ایران را محکوم کرده اند که چرا نسبت به تروریست ها و مخالفان داخلی خودش سخت گیری می کند !

وی ادامه داد : جواب ما روشن است ، شما که خودتان یکی از عوامل این حرکت را به عنوان محاصره اقتصادی اسم برده اید آیا دولت شما ، آلمان که در محاصره اقتصادی شرکت داشت اکثریت پارلمان که شما هستید جزء عوامل این جرم هستید یا نیستید ؟

وی افزود : از نظر شما اگر کار غلطی بود شما هم مجرم هستید ، شما از کی دفاع می کنید؟ در ایران تا چند ماه پیش آزادی از حد گذشته بود ، گروه های هزار نفری و چند هزار نفری مسلح ، مطبوعات تا در حد تهمت و نشر اسناد سری مملکت پیش رفته بودند و تریبون مجلس به دفاع از تروریسم و دفاع از ضد انقلاب اختصاص داشت شما این ها را می گوئید آزادی؟ هاشمی گفت : حالا هر چه بود ما این آزادی ها را محدود نکردیم ، این خود آن ها بودند که با اعلام جنگ مسلحانه آزادی را محدود کردند.(4)

واردات قند و شکر کاهش پیدا کرد

رئیس سازمان قند و شکر عصر دیروز در یک مصاجبه مطبوعاتی میزان تولید و واردات قند و شکر را اعلام کرد. وی در مورد میزان سوبسیدی که دولت می بایست بر روی قند و شکر بپردازد گفت : اگر قرار بود سهمیه بندی قند و شکر انجام نشود این سوبسید در حدود 50 میلیارد ریال در فاصله سال 59 تا 60 می باشد در صورتی که این رقم هم اکنون به 25 میلیارد ریال کاهش پیدا کرده است.

وی به میزان تولید و واردات اشاره کرد و گفت : تولید داخلی در سال 59 در حدود 600 هزار تن بوده که اگر قرار بود سیستم توزیع برقرار نشود می بایست یک میلیون و 500 هزار تن شکر برابر مصرف آبان 59 تا آبان 60 تدارک می دیدیم در نتیجه چیزی در حدود 900 هزار تن شکر از خارج وارد می کردیم این واردات با توجه به کل فروش از آبان 59 به 60 که یک میلیون و 30 هزار تن بوده حدود 430 هزار تن شده به عبارت دیگر میزان واردات در نتیجه سهمیه بندی نسبت به کل واردات بیش از 50 درصد تقلیل پیدا کرده با توجه به این مسئله که فروشندگان شکر را بیشتر کشورهای امپریالیستی و سرمایه داری تشکیل می دهد در واقع در جهت عدم وابستگی کشور قدم موثری از این جهت برداشته شده است .

وی در مورد مسئله تولید نیز گفت : متاسفانه تولید در سال های 58 الی 60 رشد قابل ملاحظه ای نداشته و علت با توجه به بررسی هایی که سازمان کرده احتمالا به عدم توازن قیمت کالاهای استراتژیکی کشاورزی مربوط می شود به همین علت در مورد قیمت که در سال 59 هر تن چغندر 400 تومان از کشاورز خریداری می شد در سال 60 به هر تن 550 تومان و در سال 61 به 700 تومان افزایش پیدا کرده اند.(5)

پی نوشت:

1-  کیهان ، 24 آبان 1360 ، صفحه 2

2- کیهان ، 24 آبان 1360 ، صفحه 16

3- اطلاعات ، 24 آبان 1360 ، صفحه 14

4- اطلاعات ، 24 آبان 1360 ، صفحه 2

5- اطلاعات ، 24 آبان 1360 ، صفحه 2
منبع: فارس
نظرات بینندگان
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۳
۱۴
۵
آیا شما خبر را عینا نقل میکنید!؟
یعنی آقای رفسنجانی در آن تاریخ آیت الله بوده!!!؟؟؟
يه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۳
۹
۷
بابا گفتم توبه كرده ؟