۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

فروشندگان املاک طعمه قاتل آزادشده

گرداننده اصلی باند گروگانگیران سریالی که سه پیرمرد را به اسارت خود درآورده بودند یک قاتل رها شده از زندان بود.
کد خبر : ۲۰۸۱۶۲
صراط: هشتم مهرماه سال جاری، پزشکی با مراجعه به پلیس آگاهی از گم شدن برادر 70 ساله‌اش به نام «یوسف» که شغلش خرید و فروش مسکن بود، خبر داد.
به دنبال این گزارش، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان جنایی وارد عمل شدند و با تحقیقات گسترده و بازجویی از آشنایان و خانواده این پیرمرد بازنشسته، به جست‌وجوی سرنخ‌های تازه‌ای گشتند که همزمان آدم‌ربایان با تماس تلفنی از خانواده یوسف 50 میلیون تومان پول خواستند. همین کافی بود تا همه کسانی که با پیرمرد در تماس بودند تحت تحقیق قرار گرفته شدند و مشخص شد مردی ناشناس به بهانه فروش زمین با مرد بنگاهدار قرار گذاشته است، وقتی از حساب عابربانک یوسف 17 میلیون تومان پول برداشت شد پلیس به ردپای جدیدتری رسید.
کارآگاهان با هدف دستگیری گروگانگیران و نجات یوسف از اسارتگاه با ردزنی‌های اطلاعاتی توانستند آپارتمان گروگانگیران را در کمتر از 24 ساعت ردیابی کنند و خیلی زود این اسارتگاه تحت محاصره گرفته شد و گروگانگیران درحالی که اقتدار پلیس را می‌دیدند بلافاصله مرد بنگاهدار را آزاد کردند که با دستگیری دو مرد تبهکار همدست دیگر آنها گریخت.
سرهنگ «گل‌صباحی» رئیس پلیس آگاهی استان البرز که فرماندهی این عملیات را برعهده داشت با بیان اینکه گروگانگیر فراری نیز دستگیر شده است گفت: گروگانگیران به نام‌های «مهدی» 33 ساله، «مراد» 42 ساله و «کیهان» 19 ساله در نخستین بازجویی‌های خود به پلیس اعتراف کردند که انگیزه سرقت آنها بدهی 50 میلیون تومانی مهدی بوده است. بررسی‌ها نشان داد مهدی و کیهان هیچ سابقه کیفری ندارند اما مراد بتازگی که با جرم قتل در زندان بود آزاد شده است. وی افزود: بعد از گذشت چند روز پلیس آگاهی استان البرز با بررسی بیشتر درباره پرونده‌های مشابه به دو آدم‌ربایی در تهران و ملارد برخورد و آنها را رمزگشایی کرد و این آدم‌ربایان چاره‌ای جز اعتراف به سه گروگانگیری مشابه نداشتند.
گروگانگیری 60 میلیون تومانی
سرهنگ گل صباحی در تشریح این پرونده گفت: آدم‌ربایان با استفاده از همین شگرد با بررسی روزنامه‌ها برای خرید ملک یا باغچه طعمه خود را پیدا می‌کردند و بعد سرفرصت با قرار گذاشتن با آنها که بیشترشان سالخورده‌ها بودند دست به گروگانگیری می‌زدند.
آنها در محل قرار کمین کرده و در نخستین آدم‌ربایی‌شان «ابوالفضل» 75 ساله را که برای فروش باغچه‌اش در غرب تهران آگهی داده بود گروگان گرفته و این درحالی بود که ابوالفضل مقاومت کرده و کتک می‌خورد و وقتی از خانواده‌اش 60 میلیون تومان پول می‌خواهند آدم ربایان تا گروگان را رها کنند خانواده ابوالفضل از ترس به خطر افتادن جان وی بدون اطلاع دادن به پلیس 60 میلیون تومان را پرداخت کرده‌اند و ابوالفضل به خانه بازگشته است.
سرهنگ گل‌صباحی درباره دومین پرونده گروگانگیری این گروگانگیران سریالی گفت: وقتی مهدی، مراد و کیهان در نخستین پرونده خود را پیروز دیدند و براحتی به 60 میلیون تومان پول رسیدید بعد از دو ماه از هشتم اردیبهشت نقشه شوم دیگری را برای رسیدن به اهداف پلید خود طراحی کردند.
این بار «احمدعلی» 70 ساله که شغلش تعمیرکار خودرو بود را ربودند، غافل از اینکه این بازنشسته پولدار نیست و تنها توانستند لوازم یدکی وی را به سرقت ببرند. گروگانگیران بعد از تماس با خانواده احمدعلی وقتی دیدند تقاضای آنها را نمی‌توانند تأمین کنند به همان لوازم یدکی بسنده کرده و گروگان را آزاد کرده و از محل حادثه گریختند.
منبع: ایران