۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

اخاذی از مردم با عنوان مامور نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار غرب استان تهران از دستگیری مجدد متهمی که تحت عنوان مامور نیروی انتظامی در شهرستان شهریار از مردم اخاذی می‌کرد، خبر داد.
کد خبر : ۲۰۸۱۷۷
صراط: سرهنگ محمدرضا مطیعی فرمانده انتظامی شهرستان شهریار غرب استان تهران در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان مامور نیروی انتظامی موتورسیکلت یکی از شهروندان را متوقف کرده و قصد اخاذی از وی را دارد بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 
سرهنگ مطیعی بیان داشت: ماموران کلانتری وحیدیه با اقدام به موقع در محل حاضر و متهم که تحت عنوان مامور نیروی انتظامی قصد اخاذی از راکب موتور سیکلت را داشت دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
 
وی افزود: در تحقیقات بعدی پلیس مشخص شد متهم حدود یک ماه پیش نیز توسط پلیس به علت اخاذی از مردم تحت عنوان مامور نیروی انتظامی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شده و پرونده اتهام قبلی وی در حال رسیدگی بود و با سپردن وثیقه آزاد شده و در این فرصت مجددا مرتکب جرم شده است.
 
به گفته فرمانده انتظامی شهرستان شهریار غرب استان تهران؛ متهم بنام "ع-س" با تشکیل پرونده بمرجع قضایی معرفی گردید.
 
سرهنگ مطیعی در پایان ضمن هشدار به شهروندان از آن‌ها خواست تا قبل از رویت کارت شناسائی و اطمینان از اصالت کارت به فرد یا افرادی که خود را مامور هر یک از ارگان‌های دولتی معرفی می‌کنند، اعتماد نکرده و اگر از سوی این افراد مورد اخاذی قرار گرفته و یا فریب آن‌ها را خوردند بلافاصله با مراجعه به نزدیک‌ترین یگان انتظامی و یا تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ ماموران را در جریان موضوع قرار دهند.