۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
از زبان فتح‌الله‌زاده

علی کريمی چگونه استقلالی نشد؟

کد خبر : ۲۰۸۱۹۴
صراط: مديرعامل سابق استقلال ادعا مي‌ کند که صادق درودگر علي کريمي را از چنگ استقلالي ها درآورد. علي کريمي در برنامه نود اين هفته براي چندمين بار تاکيد کرد که قبل از پيوستن به پرسپوليس با استقلال قرارداد داخلي امضا کرده بود.

فتح‌الله‌زاده به ورزش سه گفت که شاید علی کریمی در آن مقطع دوست داشت در پرسپولیس بازی کند اما چیزی که مهم است این است که استقلال کریمی را کشف کرد نه پرسپولیس.

کریمی را در بازی های فوتسال کشف کردیم

شما می‌ دانید که در سال های گذشته تیم فوتسال استقلال بسیار قدرتمند بود. ما 5 سال پشت سر هم قهرمان لیگ ایران شدیم. حتی یادم می‌ آید در آن زمان یک بار با تیم‌ملی بازی کردیم و با وجود اینکه دو بازیکنمان را به تیم‌ملی داده بودیم موفق شدیم آنها را شکست بدهیم. یک بار در جام رمضان جوانی جلوی ما خیلی خوب بازی کرد. همان موقع من گفتم که او را به استقلال بیاورید. از آنجا بود که پروژه آمدن کریمی به استقلال کلید خورد.

منزوی مامور مذاکره با کریمی بود
من خودم عادت ندارم که مستقیم با بازیکنان مذاکره کنم و بیشتر این کار را به معاونانم می‌سپارم. در آن زمان آقای منزوی مامور مذاکره با کریمی بود حتی با او قرارداد داخلی هم بست اما آقای درودگر شبانه علی کریمی را برد و با پرسپولیس قراردادش را نهایی کرد.

در آن زمان قرارداد داخلی اعتباری نداشت
در آن زمان که ما با علی کریمی داخلی بستیم قرارداد داخلی ارزش زیادی نداشت به همین دلیل بعد از اینکه کریمی از استقلال رفت نتوانستیم کاری بکنیم.

یک بار با کریمی صحبت کردم
من فقط یک بار با علی کریمی صحبت کردم. به او گفتم تو آینده درخشانی داری و می‌ توانی یکی از بازیکنان بزرگ ایران بشوی. از او خواستم به استقلال بیاید و او هم گفت چشم. او ادعا کرد که اگر شرایط مهیا شود، بدش نمی‌ آید که با استقلال قرارداد ببندد اما نشد.

شاید کریمی دوست داشت به پرسپولیس برود
شاید در آن مقطع علی کریمی دوست داشت با پرسپولیس قرارداد ببندد و به همین دلیل زیر قرارداد داخلی اش با ما زد. من خیلی تلاش کردم او استقلالی شود ولی اصرارهای امیر عابدینی باعث شد کریمی به پرسپولیس برود. مثل فرهاد مجیدی که باز هم عابدینی اصرار زیادی کرد که او را به پرسپولیس ببرد اما نتوانست.

پرسپولیس کریمی را مدیون من است
شاید کریمی در آن زمان دوست داشت به پرسپولیس برود ولی این را باید بگویم که ما اولین تیمی بودیم که او را کشف کردیم بنابراین فکر می‌ کنم پرسپولیس استقلالی شدن کریمی را مدیون من است.

بعضی آقایان نمی‌ خواهند استقلال خصوصی شود
بعضی آقایان در هیات مدیره استقلال هستند که نمی‌خواهند استقلال خصوصی شود و متاسفانه تقصیرها را گردن من می‌اندازند. من تمام مدارک را به هیات مدیره و سازمان بازرسی داده ام و فکر نکنم ابهامی وجود داشته باشد.

مدارک مالی من 3 سال و نیمه است
مدارکی که من در اختیار هیات مدیره قرار دادم، اسناد مالی سه سال و نیم اخیر استقلال است. این در حالی است که سازمان بازرسی فقط اسناد یک سال را از من خواسته بود. با این حال من کاری کردم تا باشگاه از این مساله ضربه نبیند.

از اول هم گفتم بدهی استقلال 40 میلیارد است
من از روز اول که رفتم هم گفته بودم که بدهی استقلال 40 میلیارد است، بدهی مالیاتی استقلال 7 میلیارد است که جریمه به آن خورده و شده 30 میلیارد. من روزی که از باشگاه رفتم همه این ها را گفتم و شما دیدید که در حرف های من تناقضی وجود ندارد.

پرسپولیس 120 میلیارد بدهکار است
در مقایسه با پرسپولیس استقلال بدهی خیلی کمی دارد، استقلال 40 میلیارد بدهی دارد اما بدهی پرسپولیس 120 تا 130 میلیارد است. به همین دلیل من فکر می‌ کنم در این سال ها اوضاع استقلال خیلی بهتر بوده است.

کسی از آورده های من حرف نمی‌ زند
من برای استقلال کمپ ناصر حجازی و زمین های تلو را آوردم ولی کسی از آورده های من حرفی نمی‌زند. درفشی‌فر برای پرسپولیس آورده محسوب نمی‌ شود همانطور که مرغوبکار برای ما نمی‌ شود. این ها سندهایی است که وزارت ورزش به نام باشگاه زده است.

استقلال 600 میلیارد می‌ارزد، پرسپولیس 200میلیارد
استقلال با توجه به زمین هایی که به نامش است 600 میلیارد می‌ ارزد اما پرسپولیس همان 200 میلیارد قیمت دارد. شما بگویید چیز زیادی است که کسی که می‌ خواهد باشگاه استقلال را بخرد 70میلیارد از بدهی های این تیم را پرداخت کند.

وزارت ورزش بگوید مدارک را منتشر می‌ کنم
اگر وزارت ورزش اجازه دهد اسناد مالی باشگاه را در سه سال و نیم گذشته منتشر می‌ کنم. در زمان من تمام هزینه ها و درآمدها مشخص است. حتی سازمان بازرسی می‌ فهمد که ما در این مدت چقدر قند مصرف کرده ایم.

عده ای تازه به فوتبال آمدند و معنی شکایت را نمی‌ فهمند
متاسفانه امروز فهمیدم یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال گفته چون من جواب نامه های فیفا را ندادم استقلال در خطر کسر امتیاز قراردارد. من این را باید بگویم که این آقایان تا حالا در فوتبال نبوده اند و چیزی نمی‌دانند. فیفا به باشگاهی نامه نمی‌ زند، اگر بازیکنی شکایت کند و باشگاه پاسخگو نباشد فیفا رای را به نفع بازیکن خارجی اعلام می‌ کند.

ماجرای شکایت ها
ویسنته آرزه بازیکن 2فصل گذشته ما کلا 20هزار دلار از باشگاه طلبکار بود، من داشتم پول او را می‌دادم که به یکباره از کار برکنار شدم. در زمان من حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان بابت بازیکنان خارجی پرداخت کردم و هیچ وقت حرفی نزدم. ماجرای شکایت رودریگو توزی هم این است که اصلا باشگاه نباید پول او را پرداخت کند. او در اوایل فصل تمرینات استقلال را رها کرد و رفت. ما از او شاکی هستیم و نمی‌دانم او چرا باید از ما شکایت کند. در مورد ساموئل هم او 210هزار دلار از باشگاه طلبکار است، ای اف سی برای بازی های لیگ قهرمانان آسیا باید 200هزار دلار به ما می‌ داد. من به آنها گفتم که پول ای اف سی را به ساموئل بدهید اما مدیریت جدید این اجازه را نداد و پول ها را خودشان برداشتند. حالا هم می‌ گویند که این مساله تقصیر من است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز