۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

سرقت با قمه و قداره قبل از طلوع خورشید

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای یك باند ۱۴ نفره سرقت از كارگاه‌ها و اماكن خصوصی و دستگیری چهار مالخر اموال مسروقه در عملیات ویژه كارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد.
کد خبر : ۲۰۸۱۹۵
صراط: سردار عبدالرضا آقاخانی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از كارگاه‌ها و اماكن خصوصی در سطح شهر اصفهان، دولت آباد و شاهین‌شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور كار كارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس بلافاصله در محل سرقت حضور یافته و با تحقیق از نگهبانان و بررسی صحنه‌های جرم دریافتند كه این سرقت‌ها توسط باندی حرفه‌ای و مسلح به سلاح سرد قداره و قمه و نیز مجهز به لوازم و امكانات مورد نیاز انجام شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح كرد: سرانجام با تحقیقات گسترده و اقدامات ویژه پلیسی و با تلاش شبانه‌روزی كارآگاهان، مخفیگاه سارقان و محل نگهداری اموال مسروقه شناسایی شد و ماموران با هماهنگی مقام قضایی در یك عملیات هماهنگ و منسجم كه در چهار نقطه شهر اصفهان انجام شد، تعداد ۱۴ نفر از سارقان را دستگیر كردند.
سردار آقاخانی خاطرنشان كرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، سه دستگاه وانت پیكان، یك دستگاه سواری پراید، دو دستگاه موتورسیكلت و مقدار زیادی ضایعات فلزی مسروقه، دستگاه‌های DVR خرد شده مسروقه، دوربین‌های مداربسته سرقتی، ال سی دی، لپ تاب و مقادیری وسایل مسروقه از سوپرماركت‌های سطح شهر كشف شد.
وی در خصوص نحوه سرقت توسط سارقان اظهار كرد: شگرد این باند به گونه‌ای بود كه ابتدا یكی از آنها در پوشش خریدار ضایعات وارد این اماكن شده و تمامی موارد را كاملا بررسی و شناسایی می‌كرد و سپس به همراه سایر اعضای باند در ساعات بین ۲ تا ۵ بامداد به محل مورد نظر برای سرقت مراجعه و با استفاده از سلاح سرد، اقدام به بستن دست و پای نگهبان و حبس وی می‌كردند و اموال موجود را جمع‌آوری و متواری می‌شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار كرد: سارقان پس از سرقت، اموال مسروقه را به كارگاهی كه محل دپوی اموال مسروقه بود، انتقال داده و در آنجا آنها را به ضایعات تبدیل كرده و برای فروش آماده می‌كردند و به خریداران مربوطه می فروختند.
سردار آقاخانی با بیان اینكه تعداد ۱۰ نفر از این سارقان از اتباع بیگانه و فاقد مدارك هویتی و اقامتی بودند، گفت: با اعتراف متهمان ۴ نفر از مالخران این پرونده نیز شناسایی و در عملیاتی ضربتی همگی آنها در ۲۴ ساعت دستگیر و پس از تشكیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
برچسب ها: سرقت اصفهان باند