۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

گانگسترهای مشهد به دادگاه می‌روند

ساعت 22:30 هفتم تير گذشته ناگهان شليک هاي متعدد از سلاح هاي گرم در ابتداي خيابان رسالت ۴۰ مشهد، سکوت شب را شکست و شهروندان براي فرار از اصابت گلوله، هراسان به اين سو و آن سو مي گريختند.
کد خبر : ۲۰۸۳۰۰
صراط: ساعت 22:30 هفتم تير گذشته ناگهان شليک هاي متعدد از سلاح هاي گرم در ابتداي خيابان رسالت ۴۰ مشهد، سکوت شب را شکست و شهروندان براي فرار از اصابت گلوله، هراسان به اين سو و آن سو مي گريختند.
گلوله ها که از سلاح هايي مانند کلاشينکف و کلت کمري به شيوه گانگسترهاي غربي شليک مي شد ۳ تن را خون آلود نقش بر زمين کرد. ضاربان در حالي که همچنان به شليک هاي متعدد خود روي جواني که از چنگ آنان گريخته بود، ادامه مي دادند سوار يک دستگاه پژوي ۴۰۵ شدند و فرار کردند.
شهرونداني که به خاطر ايجاد رعب و وحشت تيراندازان خشن، هنوز مات و مبهوت مانده بودند ماجرا را به پليس ۱۱۰ گزارش کردند و بدين ترتيب با انتقال مجروحان حادثه به مرکز درماني، تحقيقات در اين باره آغاز شد.
چند ساعت بعد از ماجراي تيراندازي، فردي که مدعي بود از چنگ گروگانگيران مسلح گريخته است خود را به ماموران کلانتري طبرسي جنوبي معرفي کرد و گفت: «تيراندازان خشن مرا به گروگان گرفته بودند و قصد اخاذي ده ها ميليوني را داشتند که من هم با يکي از دوستانم تماس گرفتم، اما آن ها هر دو نفر ما را به گروگان گرفتند.
وي ادامه داد: زماني که در چنگ گروگانگيران بوديم ناگهان هر دو نفرمان فرار کرديم ولي آن ها به سمت ما و مردم تيراندازي کردند که دوستم با اصابت چند گلوله مجروح شد.
چند روز بعد گروهي مشترک از کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي و اطلاعات و امنيت خراسان رضوي با انجام يکسري رصد پليسي و اطلاعاتي، پاتوق و محل اختفاي عوامل تيراندازي و گروگانگيري را در منطقه خواجه ربيع شناسايي کردند و اين مکان را به محاصره درآوردند. با توجه به حساسيت ماجرا و احتمال درگيري مسلحانه، قاضي پرونده نيز شبانه در محل مذکور حضور يافت و به نظارت اين عمليات پرداخت.
اين در حالي بود که متهمان به هشدارهاي پليس براي «تسليم شدن» توجهي نکردند و به سمت نيروهاي انتظامي آتش گشودند. در اين ميان ناگهان صداي شليک چند گلوله از داخل ساختمان به گوش رسيد و يکي از متهمان نيز از طبقه دوم ساختمان به خيابان پريد و فرار کرد اما وي در يک تعقيب و گريز طولاني و زماني که به اخطارهاي هشداردهنده توجه نکرد مورد اصابت گلوله پليس قرار گرفت و مجروح شد.
همزمان با انتقال اين مجروح به بيمارستان، مشخص شد که يکي از افراد داخل ساختمان نيز بر اثر اصابت گلوله کشته شده است اما يک زن و متهمان ديگري در اين مخفيگاه به دام افتادند. گزارش حاکي است: بررسي هاي قضايي نشان مي داد اعضاي فراري باند گانگسترها از افراد خطرناک و مسلحي هستند که احتمال مي رفت با اقدامات مجرمانه خود، جان مردم را به خطر اندازند؛ بنابراين، قاضي پرونده از نيروهاي اطلاعات سپاه پاسداران خواست براي دستگيري متهمان فراري همکاري کنند. به همين خاطر نيروهاي سپاه در يک عمليات هماهنگ و اطلاعاتي و طي ۱۵ دقيقه درگيري مسلحانه با گروگانگيران آنان را در جاده خلق آباد به دام انداختند و در حالي که تيراندازان خشن همچنان به شليک هاي رگباري خود ادامه مي دادند ماموران مرد ۵۰ ساله و زن جواني را که مجروح شده بودند دستگير کردند.
در ادامه اين عمليات نيز متهم ۳۵ ساله ديگر اين پرونده هم با رصدهاي اطلاعاتي ماموران معاونت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در شمال کشور به دام افتاد. با اعترافات صريح آنان، «قاضي حيدري» در حالي اتهام محارب را به ۲ تن از عاملان اصلي پرونده معروف به گانگسترها تفهيم کرد که يکي ديگر از متهمان همچنان متواري بود. بنابراين گزارش، تحقيقات پليسي و اطلاعاتي در اين باره ادامه داشت تا اين که آخر هفته گذشته، آخرين متهم اين پرونده نيز توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي خراسان رضوي و در عمليات دستگيري باند سرقت به دام افتاد که بازجويي از وي نيز آغاز شده است.
منبع: خراسان