۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲

تشکیل نخستین گروه زنان مسلح عراقی

نخستین گروه زنان مسلح عراقی تحت عنوان «بنات الحق» (دختران حق) به منظور مبارزه با تروریست‌های داعش در استان الانبار تشکیل شد.
کد خبر : ۲۰۸۴۶۹
صراط: به نقل از روزنامه الیوم السابع، نخستین گروه زنان مسلح عراقی با الگو قرار دادن زنان مبارز کُرد، به منظور مقابله با تروریست های داعش در استان الانبار، گروهی تحت عنوان بنات الحق تشکیل دادند.

این گروه متشکل از نیروهای داوطلب مردمی است و شورای عشایر الانبار موجودیت آن را به طور رسمی اعلام کرده است.

بنابر اعلام شورای عشایر این استان زنان مسلح عضو این گروه آموزش های نظامی ضروری را دیده اند و قرار است در قالب چند گروه به نیروهای امنیتی و عشایر مسلح مستقر در شهرهای مختلف الانبار ملحق شوند.

تعداد اعضای بنات الحق اکنون بیش از 50 نفر است و به عقیده کارشناسان انگیزه آنان ازعضویت در این گروه مسلحانه برای مقابله با تروریست ها، کشته شدن همسران، فرزندان، بستگان و نیز مهاجرت اجباری زنان به استان های دیگر است.

نکته قابل ملاحظه اینکه این گروه جدید زنانه با انتقاداتی نیز روبه رو شده است زیرا برخی تشکیل این گروه مسلح را نوعی تشویق به حمل سلاح خارج از چارچوب حاکمیت دولت برشمرده اند اما در مقابل برخی کارشناسان نیز ضمن تایید این گروه ابراز امیدواری کردند که به کمک آن، شهرهای مختلف استان الانبار از اشغال تروریست ها آزاد شود.

منبع: تسنیم