۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
ایران - کره جنوبی؛ دیدار سنتی آسیا

گزارشی از وضعیت ایران پیش از دیدار با کره

تیم ملی فوتبال ایران فردا در ورزشگاه آزادی در دیداری تدارکاتی از کره جنوبی پذیرایی می کند.
کد خبر : ۲۰۸۵۸۱
صراط: تیم های ملی ایران و کره جنوبی فردا در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

بعد از ماندگار شدن کی روش در فوتبال ملی ایران، تیم ملی پس از رقابت های جام جهانی 2014 برزیل دومین کمپ تمرینی آماده سازی جام ملت های آسیا را به منظور برگزاری دیدار تدارکاتی با کره جنوبی در حالی در تهران برپا کرد که پیش از این ملی پوشان در جریان اردوی خود در پرتغال تنها به برگزاری دو دیدار تدارکاتی با تیم های باشگاهی این کشور بسنده کرده بودند تا به این ترتیب بعد از جام جهانی برزیل، سرانجام روزِ محکِ جدی شاگردان کی روش نیز در دیدارهای تدارکاتی فرا برسد.

به همین منظور تیم ملی کره جنوبی که پس از جام جهانی با مربی وطنی خود وداع کرده و از حدود دو ماه پیش یک مربی آلمانی به نام اولی اشتلیکه را به خدمت گرفته است، پس از برتری در دیداری تدارکاتی مقابل اردن که جمعه شب گذشته در امان برای چشم بادامی ها به دست آمد، با تیم اصلی و با حضور تمام لژیونرهای مطرح خود دو شب پیش (شنبه شب) وارد ایران شدند.

*خاطره بازی از دیدار ایران - کره

دو تیم ایران و کره جنوبی طی سال های اخیر در تورنمنت های مختلف به مصاف هم رفته اند که در بیشتر آنها نتایج خاطره انگیزی برای هر دو کشور به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان از برتری 6 بر 2 جام ملت های 1996 و 4 بر 3 جام ملت های 2004 به سود تیم ملی کشورمان گرفته تا برد یک بر صفر کره در جام ملت های 2011 و نتایج دیگری از این دست اشاره کرد که پس از سال ها همچنان در ذهن هواداران فوتبال دو کشور باقی مانده است.

در این بین فوتبالدوستان ایرانی هنوز مصاف رفت و برگشت دو کشور در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل به خصوص اتفاقات عجیب دیدار برگشت را به یاد دارند که تیم ملی کشورمان توانست با ارائه یک بازی منطقی، به عنوان صدرنشین گروه خود راهی جام جهانی شود. به همین دلیل است که برخلاف اظهارات سرمربی آلمانی کره ای ها که این تیم فقط در دیدار فردا به فکر انجام یک بازی دوستانه است؛ شاید همچنان آن دو شکست تحقیرآمیز در پسِ ذهن بازیکنان این تیم شرق آسیایی باقی مانده باشد و آنها علاوه بر اینکه در این دیدار تدارکاتی به فکر اجرای خواسته های مربی خود هستند، نیم نگاهی نیز به انتقام دو شکست سال گذشته داشته باشند که البته این موضوع می تواند به شدت به هیجانات دیدار سنتی آسیا اضافه کرده و این بازی را پیش از پیش جذاب کند.

شاید برای علاقمندان به فوتبال در کشورمان یادآوری خاطرات دیداری که ایران توانست کره جنوبی را 6 تایی کند همچنان جالب و قابل توجه باشد.

«جام ملت‌های 1996 ـ مرحله یک چهارم نهایی»

بیست و پنجم آذر 1375‌: ایران 6 - کره جنوبی 2 - ورزشگاه النصر دبی

گل‌ها: علی دایی (66، 77، 82 و 89 - پنالتی)، کریم باقری (31) و خداداد عزیزی (52) برای ایران و کیم دو هون (11) و سین تائه یونگ (34) برای کره جنوبی

ترکیب تیم ملی ایران در این بازی معروف را نفرات زیر تشکیل می دادند:

نیما نکیسا، نعیم سعداوی، افشین پیروانی، محمد خاکپور، فرشاد فلاحت‌زاده، علیرضا منصوریان (84 ـ داریوش یزدانی)، مهرداد می‌ناوند، کریم باقری، حمید استیلی، خداداد عزیزی (89 ـ مهدی مهدوی‌کیا) و علی دایی

سرمربی: محمد مایلی‌کهن

*تمرکز کی روش روی ترکیب جام جهانی

اردوی تیم ملی ایران طی چند روز گذشته در حالی پیگیری شده است که اخبار مخابره شده از تمرینات شاگردان کی روش طی روزهای گذشته حکایت از آن دارد که سرمربی پرتغالی تیم ملی همچنان تمرکز خاصی روی ترکیب تیم ملی در جان جهانی 2014 برزیل و نفراتی که در این میدان بزرگ به میدان رفتند، دارد و به نظر می رسد در صورتی که اتفاق خاصی نیافتد باید در دیدار فردا نیز در انتظار همان ترکیبی باشیم که در 3 دیدار جام جهانی به میدان رفت، باشیم و حتی خیلی هم بعید نیست با توجه به زمان باقی مانده تا جام ملت های آسیا نیز این انتظار را داشته باشیم که ترکیب جام جهانی در جام ملت ها شاکله اصلی تیم کی روش را تشکیل بدهد البته با این تفاوت که همچنان از سرنوشت مهرداد پولادی که گفته می شود به خاطر مشکات سربازی با مشکلات جدی مواجه شده است، خبری نیست که در این صورت و البته با توجه به مصدومیت روزهای اخیر هاشم بیک زاده، باید شاهد حضور احسان حاج صفی در ترکیب تیم ملی برای دیدار با کره جنوبی باشیم.

*ایران 51 - کره جنوبی 66

در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی فیفا 15 رده اختلاف در جدول رنگینگ ماهیانه کشورها بین دو تیم ایران و کره جنوبی به چشم می خورد.

بر همین اساس ایران در رده بندی ماه گذشته میلادی با 7 پله سقوط نسبت به ماه قبل تر خود در رده 51 جهان قرار گرفت و کره جنوبی نیز با 3 پله سقوط در جایگاه 66 رنکینگ فیفا در بین کشورهای عضو فدراسیون جهانی فوتبال ایستاد.

*ایران 2 - کره جنوبی 2

تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی تا به حال 27 بار در چارچوب رقابت های مختلف به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم ملی پوشان فوتبال ایران 11 پیروزی، 9 شکست و هفت تساوی بوده است.

در این بین بهترین نتیجه تیم ملی کشورمان مقابل کره در مرحله یک چهارم پایانی جام ملت‌های آسیا در سال 1996 و با برتری 6 بر 2 ایران به دست آمده است، ضمن اینکه نخستین دیدار تاریخ دو تیم در تاریخ سوم خرداد 1337 در بازی‌های آسیایی 1958 توکیو برگزار شد که تیم کشورمان با پنج گل از کره شکست خورد تا به این ترتیب بهترین برد کره ای ها نیز در اولین دیدار برگزار شده بین دو تیم رقم خورده باشد.

جالب اینکه دو تیم ایران و کره جنوبی در حالی پنجمین دیدار دوستانه تاریخ خود را فردا برگزار خواهند کرد که پیش از این و در 4 دیدار تدارکاتی برگزار شده بین دو کشور 2 پیروزی در کارنامه این رویارویی ها برای هر کدام از دو تیم ایران و کره به ثبت رسیده است.

*ترکیب احتمالی تیم ملی ایران:

دروازه بان: علیرضا حقیقی

مدافعان: پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، سیدجلال حسینی، احسان حاج صفی

هافبک ها: آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، خسرو حیدری، مسعود شجاعی

مهاجمان: اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد

این دیدار از ساعت 16:25 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و به نظر می رسد در روزهایی که فوتبال باشگاهی روزهای بی رونق و کم تماشاگری را سپری می کند، این دیدار جذاب و بزرگ در سطح آسیا بتواند ورزشگاه آزادی را مملو از جمعیت کرده تا یک بار دیگر شاهد حضور پرشور علاقمندان به فوتبال در این ورزشگاه باشیم.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط فوتبال کره
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز