۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
فرصت بازی با پاراگوئه و کاستاریکا را نداشتیم

کی‌روش: بازیکنانم باید چمن را بخورند

کی روش گفت: تک تک بازیکنان و خودم یک مقدار از چمن ورزشگاه را خوردیم و مزه مزه کردیم اتفاقا چمن هم خوشمزه بود و آماده هستیم تا در دیدار فردا بتوانیم بهترین علمکرد را داشته باشیم.
کد خبر : ۲۰۸۶۴۹
کی‌روش: بازیکنانم باید چمن را بخورند
صراط: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: من از رویارویی با تیم ملی کره جنوبی خوشحال هستم.

کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های ایران و کره‌جنوبی اظهار داشت: خیلی خوشحالم که مقابل کره‌جنوبی قرار می‌گیریم.
 
وی ادامه داد: این تیم در کنار ژاپن از تیم‌های قوی آسیا هستند. فرصت این را نداشتیم که بازی دوستانه مقابل پاراگوئه و کاستاریکا داشته باشیم اما فرصت خوبی است که محک خوبی مقابل کره‌جنوبی بخوریم.
 
وی در مورد اینکه سرمربی کره‌جنوبی معتقد بوده که ایران تیم اول آسیاست و تیم خود را مقتدر نمی‌دانست تاکید کرد: این به زاویه‌ای مربوط می‌شود که سوال را بررسی کنیم. از نگاه رنکینگ و امتیازات که خیلی حائز اهمیت نیست ایران اول است، در فوتبال واقعیت مهم است. واقعیات برمی‌گردد به عملکرد کره‌جنوبی در جام‌های جهانی گذشته و تعداد بازیکنان کره‌ای در آلمان و انگلیس که این واقعیات فوتبال است.
 
سرمربی تیم ملی افزود: به همین منظور ایران مقابل کره‌جنوبی قرار می‌گیرد تا در این دیدار از بعد بازیکن و تیمی بتوانیم پیشرفت کنیم.
 
کی‌روش در مورد اینکه آیا از بازیکنان جوان استفاده می‌کند یا نه، گفت: در این دیدار مطمئنا گروهی از بازیکنان را در اختیار داریم که در جام جهانی حضور داشتند و در جام ملت‌های آسیا هم از همین 13-14 بازیکن استفاده خواهیم کرد. در نهایت نمی‌توانم این فرصت را از دست بدهم تا از بازیکنانی که در جام جهانی بازی کردند استفاده نکنم.
 
سرمربی پرتغالی تاکید کرد: از سوی دیگر به بازیکنان دیگر هم فرصت می دهم و این فرصت را غنیمت می شمارم. باید صبر کنیم و ببینیم بازی فردا چگونه جریان پیدا می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: باید به بازیکنان جوان چون پورعلی‌گنجی، رفیعی، جهابخش و آزمون این فرصت را بدهیم زیرا بازی‌های مهم‌تر مقابل قطر، امارات و بحرین خواهد بود. غفوری را داریم، اگر امکانش باشد به این بازیکنان هم فرصت می‌دهم تا در این دیدار حاضر شوند.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه این بازی گرچه دوستانه است اما رسانه‌‌ها معتقد هستند که بازی حیثیتی است تصریح کرد: فردا ایران و کره‌جنوبی قرار می‌گیرند و هر دو تیم به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای جام ملت‌های آسیا خود را آماده کنند. در هر دو بازی گذشته که برگزار کردیم، بازی‌های بسیار حساسی بودند. گذشته‌ها دیگر گذشته، در فوتبال هیچ وقت 2 بازی شبیه همدیگر نیست. منصفانه است که بگویم در دیدار گذشته سرمربی کره‌جنوبی دچار اشتباهاتی شد، البته شخص من در کنار بازیکنان ایران و کره‌جنوبی اشتباهاتی داشتیم، اما هم‌اکنون دو تیم دست در دست هم دادند تا برای آماده ‌سازی تیم را مهیا کنیم. باز هم تکرار می‌کنم دلیل اینکه پذیرفتیم مقابل کره‌جنوبی بازی کنیم این است که برای پیشرفت باید با چنین تیم‌هایی بازی کنیم در غیر این صورت نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.
 
سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار کره‌ای مبنی بر اینکه اتفاقاتی که در 2 بازی گذشته افتاد باعث شد تا خبرنگاران و هواداران علاقه زیادی به سرمربی ایران و تیم ایران نداشته باشند اما شما گفتید که دو کشور در راستای همکاری دست به دست هم داده‌اند تاکدی کرد: بار دیگر تکرار می‌کنم اتفاقات 2 بازی گذشته برای گذشته است و نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم. همان طور که می‌دانید اتفاقات آن بازی به این منجر شد که هواداران کره‌ای برای محروم کردن ایران دست به کار شوند اما فیفا پس از بررسی این موضوع هیچ گونه شک و شبه‌ای پیدا نکردند تا بخواهند بنده یا تیم ملی را محروم کنند. برای شخص بنده که 34 سال تجربه دارم فوتبال جای جنگ نیست، بازی‌ای است که دو تیم حرفه‌ای بازی کنند تا سرگرمی به تماشاگران برسد. خودم در آن برهه راضی نبودم و فکر می‌کنم سرمربی وقت کره‌ای هم نباید از رفتارش راضی باشد. دلایلی که ما امروز کنار هم هستیم خیلی ساده است در درجه اول اتفاقات گذشته نباید تکرار شود. مطمئن هستم مقامات هر دو فدراسیون و کادرفنی جدید کره‌جنوبی و مخصوصا بازیکنان در بازی فردا باعث رضایت و خوشحالی هواداران شود.
 
کی‌روش در مورد اینکه پیش‌بینی می‌کند کره‌جنوبی با توجه به آماده‌سازی‌اش در جام ملت‌ها موفق‌تر باشد یا ما گفت: چطور می توانم از این موضوع خبر داشته باشم.ما با منابعی که در اختیار داریم و مشکلاتی که وجود دارد قابل مقایسه با کره جنوبی نیست. همانطور که می‌دانید آنها بازی‌های تدارکاتی خوبی داشتند که برای ما این گونه نبوده. زمین‌های خوبی هم ما در اختیار نداریم. بنابراین نمی‌توانیم این دو کشور را با یکدیگر مقایسه کنیم. سعی کردیم به کره جنوبی بهترین زمین را بدهیم. در هر صورت این داشته‌های ماست. با این داشته‌ها و منابعی که داریم موفقیت بیشتر شبیه شعبده‌بازی است اما ما سعی می‌کنیم این کار را انجام دهیم.
 
سرمربی تیم فوتبال ایران در مورد اینکه آیا فکر می کند کره جنوبی موفق‌تر باشد یا ایران با توجه به این منابعی که می‌گوید یادآور شد: حتما باید به این موضوع اشاره کنیم که فوتبال زیباترین و پرطرفدارترین رشته جهان است در روز بازی فرقی نمی‌کند که چه تیمی مقابل چه تیمی قرار بگیرد اگر سویا مقابل رئال به برتری برسد و یا در انگلیس فولام بتواند منچستر را شکست بدهد این نشان می‌دهد که فوتبال زیباست و به روز بازی بستگی دارد.
 
وی افزود: فقط به بازیکنانم یک مطلب را می‌گویم که در مقابل تیم‌هایی مثل کره‌جنوبی، نیجریه و ژاپن باید زمین را بجوند و چمن را بخورند ما می‌دانیم امروز چه کاری کردیم؟! تک تک بازیکنان و خودم یک مقدار از چمن ورزشگاه را خوردیم و مزه مزه کردیم اتفاقا چمن هم خوشمزه بود و آماده هستیم تا در دیدار فردا بتوانیم بهترین علمکرد را داشته باشیم.
 
قرار بود جواد نکونام هم در نشست خبری حضور داشته باشد که حضور پیدا نکرد.
منبع: فارس