۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

واکنش ایران به قطعنامه سازمان ملل

نماینده ایران در سازمان ملل قطعنامه ضدایرانی سازمان ملل را که کانادا آن را پیشنهاد داده بود، «خصمانه» و همراه با «انگیزه سیاسی» دانست.
کد خبر : ۲۰۹۱۶۶
صراط: شبکه پرس‌تی‌وی گزارش کرد که ایران قطعنامه ضد ایرانی سازمان ملل که کانادا پیشنهاد آن را مطرح کرده بود، «خصمانه» و همراه با «انگیزه سیاسی» دانست و تأکید کرد که کانادا در موضوعات مربوط به حقوق بشری، استانداردهای دوگانه دارد.
 
«غلام حسین دهقانی» نماینده ایران در سازمان ملل روز سه‌شنبه (دیروز) قطعنامه پیشنهادی کانادا در سازمان ملل علیه ایران را نامتوازن و مغرضانه خواند و تأکید کرد که قطعنامه‌های چنین قطعنامه‌هایی باعث افزایش بی‌اعتمادی می‌شود و اعتبار سازمان ملل را تضعیف می‌کند.
 
نماینده ایران در سازمان ملل همچنین ادعای حمایت از حقوق بشر کانادا را زیر سوال برد و با اشاره به مواضع کانادا در خصوص جنگ اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت که تمامی شواهد موجود نشان می‌دهد که اتاوا نگران مسئله حقوق بشر نیست و در خصوص ادعای حمایت از حقوق بشری خود صادق نیست.
 
وی ادامه داد که عدم محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه توسط کانادا در خصوص صداقت کانادا درباره حقوق بشر تردید به وجود می‌آورد. بیش از دو هزار و 140 فلسطینی که اغلب آنها غیرنظامی بودند در طول کشتار 50 روزه اسرائیل در غزه در تابستان سال جاری میلادی، جان خود را از دست دادند و بیش از 11 هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.
 
کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه با تنها 78 رأی مثبت در برابر 104 رأی منفی یا عدم اعلام رأی اعضا، قطعنامه ضدایرانی تازه‌ای را که از سوی کانادا ارائه شده بود، تصویب کرد.
 
این قطعنامه سیاسی در حالی به تصویب رسید که نتوانست آرای مثبت نیمی از اعضا را به دست آورد و اغلب کشورها به آن رأی منفی داده یا از رأی دادن خودداری نمودند. ضمنا هیچ‌یک از کشورهای عضو حاضر نشدند نام آن‌ها همگام با کانادا، به عنوان معرف مشترک قطعنامه، مطرح شود.
منبع: فارس