۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
لاریجانی:

حرف‌های کلفت آمریکا و غرب در تصمیم‌ ما تاثیری ندارد

لاریجانی تصریح کرد: آمریکا و غربی‌ها گاهی در مذاکرات حرف‌هایی می‌زنند و گمان می‌کنند با وجود تحریم‌ها بر ما سخت می‌گذرد و مدام از این حرف‌های کلفت می‌زنند.
کد خبر : ۲۰۹۳۷۴
حرف‌های کلفت آمریکا و غرب در تصمیم‌ ما تاثیری ندارد
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها باید در مذاکرات عاقلانه رفتار کنند، گفت:‌ حرف‌های کلفت کنگره آمریکا در تصمیم‌گیری‌های ما تاثیری ندارد.

علی لاریجانی در همایش راهکارهای ملی و منطقه‌ای اقتصاد مقاومتی در محل برج سپهر صادرات اظهار کرد:‌ حقیقیت اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های خود است، همان‌طور که می‌دانید در کشور ما یک تفکری در درون انقلاب اسلامی رشد کرد و این بود که ایران یک تفکر اسلامی را برای خود برگزیده و نتیجه آن استقلال بوده است.

وی افزود:‌ ما استقلال فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داریم و آن چیزی که امام فرمودند باید عملیاتی شود، گرچه در این راه دشمنان مزاحمت‌های متعددی ایجاد می‌کنند اما باید گفت تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن نسبت به انقلاب ایران عقیم مانده و می‌ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر چه دشمنان برای ما مزاحمت‌هایی ایجاد کردند اما  انقلاب اسلامی در حوزه بین‌المللی بسیار تاثیرگذار بوده و با واقعیات می‌شود ثابت کرد که در این 10 سال اخیر اگر انقلاب اسلامی در عراق، افغانستان و دیگر کشورها با هوشیاری عمل نمی‌کرد کل صحنه بین‌المللی با یک دیکتاتوری مواجه می‌شد.

وی افزود:‌ اینکه می‌گویند جهان چند قطبی شده به دلیل همین اقدامات ما بوده و همین چند قطبی شدن دنیا نشان از نقش انقلاب اسلامی در شرایط بین‌المللی دارد.

لاریجانی گفت:‌ دشمنان تا آنجا که توانستند چه در مسائل جنگ و چه در مسائل هسته‌ای سد راه ما شدند و در این چند سال اخیر از هر راهی برای نفوذ کردن به کشورمان استفاده کردند اما انقلاب اسلامی با پایداری، استقامت و پیروی از ولایت فقیه همواره ثابت‌قدم ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: وضعیت اقتصادی ما به دلیل استفاده از نفت و گاز دچار بیماری شده است، نفت و گاز باید نعمت تلقی شود اما متاسفانه برای ما تبدیل به بودجه جاری شده است و امروز بخش زیادی از بودجه جاری به پول نفت وابسته است.

وی یادآور شد: در حقیقت باید گفت در گذشته وضعیت اداره کشور به نحوی بود که از نفت و گاز به جای سرمایه ملی به عنوان هزینه‌های جاری استفاده می‌کردیم و این سبب انبساط دیوانی شد، با وجود اینکه ما مخالف این مسئله‌ هستیم اما این موضوعات عملیاتی نشد و این مانع رشد اقتصادی شد و اقتصاد مقاومتی پاسخ به همین بیماری‌های مزمن اقتصادی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات کشور بخش تولید است که قبل از انقلاب بخش تولید و صنعت امری عمومی در کشور محسوب نمی‌شد، اما پس از انقلاب بخش تولید ما تبدیل به سازمان‌های بزرگ دولتی شد و بیماری مزمن اقتصادی به شکل دیگری ادامه یافت و ما نتوانستیم آن بیماری را علاج کنیم.

لاریجانی ادامه داد:‌ بر اساس سیاست‌های اقتصادی اصل 44 قانون اساسی اقتصاد باید مردمی شود و باید برای رفع این بیماری مردم نیز به همراه دولت اقتصاد کشورمان را علاج کنند، لذا این نکته حائز اهمیت است که در میدان اقتصاد تا رقابت نباشد بهره‌وری نیست.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مشکل دیگر، مسئله بهره‌وری است که متاسفانه بهره‌روی در کشور ما به علت درست اجرا نشدن اصل 44 ضعیف است و اقتصاد ما شکل مردمی ندارد، باید بهره‌وری را علاج کنیم تا در همه بخش‌ها به خصوص در بخش کشاورزی بتوانیم به صورت عملیاتی مدیریت کنیم، زیرا ما در بخش کشاورزی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، مسئله دیگر این است که انرژی در کشور بسیار ارزان است.

وی تاکید کرد:‌ باید تلاش کنیم شرایط گذشته تکرار نشود و مدیریت کشاورزی ما به گونه‌ای باشد که هم از خاک استفاده کنیم و هم محصولات ارگانیکی را رونق ببخشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه موسسات مطالعاتی ضعیف هستیم و این موسسات در کشور ما چه در صنعت و چه در سیاست اندک است، لذا نباید از ذکر این نکته غافل شد که این موسسات در رایزنی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها  نقش موثری دارند.

لاریجانی افزود: این همایش‌ها باید ادامه داشته باشد تا بتوانیم در منطقه ترشیز که پایلوت اقتصاد مقاومتی است به شکل عملیاتی دستاوردهای خود را به منصه‌ظهور بگذاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ اگر اهداف اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم می‌توانیم به اهداف بلند دست پیدا کنیم، اگر به وضعیت ایران نگاهی بیندازیم متوجه خواهید شد که دشمنان اضطراب شدیدی به ایران دارند و این توجه به مسائل استراتژیک منطقه مشخص است.

لاریجانی بیان کرد:‌ باید اقتصاد ما به گونه‌ای باشد که در منطقه قدرت دفاع داشته باشد و یکی از نکات مهم این است که محصولات اساسی خود را پرورش دهیم.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: آمریکا و غربی‌ها گاهی در مذاکرات حرف‌هایی می‌زنند و گمان می‌کنند با وجود تحریم‌ها بر ما سخت می‌گذرد و مدام از این حرف‌های کلفت می‌زنند اما بدانند با زدن این حرف‌ها موفق نمی‌شوند و این حرف‌های بی‌حساب در تصمیم‌گیری‌های ما تاثیری نداشته و ما مایوس نمی‌شویم.

وی ادامه داد:‌ گاهی در مجلس شرایطی داریم که می‌گویند ما شرایط همکاری با آژانس را محدود کنیم ولی من امیدوارم در مذاکرات عاقلانه رفتار کنند و با تصورات اشتباه مذاکرات را به مسیر غلط هدایت نکنند.

لاریجانی تصریح کرد:‌ آنها هر قدر بر ما سخت بگیرند ما می‌دانیم چگونه رفتار کنیم و بخشی هم ریشه در مشکلات مدیریت‌‌های قبلی داشته و لذا در این شرایط باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ باید بیماری‌های مزمن اقتصاد علاج شود که مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی را ابلاغ کرده‌اند و دولت و مجلس این اراده را دارد که آن را عملیاتی کرده و وقت آن است که برای رفع چالش‌های اساسی گام‌های بلند برداریم.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۳
۱۳
۱۰
یعنی به نظر ایشان با وجود تحریم ها به ما خوش می گذرد؟
چراغعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۳
۱۰
۶
یک پایه نقشه که دولت بنا داره در 4 اسفند پیاده کنه ... قصدشون اینه که جا بندازند حقمون را میگیریم و با این حرف ها ملت را .......... و در دقیقه 90 ...... سرو صدای عظبمی راه بندازند و یک جشن وسیع که بابا ملت ما پیروز شدیم . باید حواس ها جمع باشد که ...
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۳
۱۲
۶
این اقای لاریجانی به عنوان رئیس قوه مقننه باید ادبیات بهتری استفاده کند چند وقت پیش هم از عبرت نامردی سیاسی استفاده کرده بود که من ناظر بودم در یک جمع دانشگاهی مورد تمسخر قرار گرفت حالا هم اصطلاح کلفت !!!!