۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
کوشکی:

بهترین گزینه غربی‌ها تداوم مذاکرات تا قیامت است!

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش حاضرند تا قیامت مذاکرات تمدید شود گفت: افرادی که دلبسته به نتایج مذاکرات هستند باید بدانند که فقط با کار، تولید و حمایت از مبتکران داخلی می‌توان ایران را ساخت.
کد خبر : ۲۰۹۳۸۶
بهترین گزینه غربی‌ها تداوم مذاکرات تا قیامت است!
صراط: محمد‌صادق کوشکی عضو هیأت‌ علمی دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه تحریم‌های ایران ادامه دارد و چه کسی از تمدید مذاکرات ضرر می‌بیند، گفت: تمدید مذاکرات فقط می‌تواند نجات‌بخش کسانی باشد که با شعار توافق هسته‌ای خود را ناجی کشور و ملت ایران معرفی و تلاش کردند تا با استفاده از این برگ برنده به قدرت برسند و چون هم‌اکنون هیچ ثمره‌ای را برای مذاکرات نمی‌بینند، سعی می‌کنند با تعویق انداختن پایان مذاکرات کاری کنند تا مقطعی بازی خود را با افکار عمومی امتداد دهند و مفری پیدا شود.  
 
وی افزود: کسانی که مذاکرات را به عنوان برگ برنده خودشان رو کردند و با این مستمسک به قدرت رسیدند هم‌اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند پاسخی را برای افکار عمومی داشته باشند زیرا بی‌حاصل بودن مذاکرات که از قبل معلوم بود مشهود‌تر شده است.
 
کوشکی تصریح کرد: هر کسی که حداقل شناختی از فضای بین‌المللی و قدرت‌های استکباری داشته باشد به یقین از ابتدا می‌دانسته است که این مذاکرات به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.
 
این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: بی‌ثمر بودن مذاکرات با 1+5 کاملاً مشخص شده ولی برخی افراد شجاعت لازم را ندارند تا به اشتباه خود در پیشگاه ملت و عذرخواهی از امتیازاتی که به غرب داده‌اند و موجبات سرشکستگی ملت ایران را فراهم آورده‌اند اعتراف کنند.
 
عضو هیأت‌علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: این افراد همچنان وانمود می‌کنند که هنوز مذاکرات امید‌بخش است و به تمدید آن متوسل شده‌اند.
 
کوشکی گفت: آمریکایی‌ها و متحدان آن حاضرند تا قیامت مذاکرات تمدید شود چون تداوم مذاکره هدفی است که غربی‌ها می‌خواهند به آن برسند.
 
وی با تاکید بر اینکه تعطیلی سیستم هسته‌ای و محدود کردن آن به مجموعه فعالیت‌های آزمایشگاهی هدفی است که غربی‌ها درباره ایران دنبال می‌کنند افزود: غرب غنی‌سازی 20 درصد و گسترش آن را اجازه نمی‌دهد ضمن اینکه تحریم‌ها هم در چارچوب‌های قبل همچنان باقی است.
 
کوشکی تصریح کرد: بهترین گزینه غربی‌ها تداوم مذاکرات تا قیامت است و عجله‌ای هم برای خاتمه مذاکرات ندارند زیرا آنها به ملت‌شان هیچ قولی نداده‌اند.
 
وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها به صهیونیست‌ها قول داده‌اند که جلوی پیشرفت هسته‌ای ایران را بگیرند و تحریم‌های ایران را حذف نکنند و به این قول خود عمل کرده‌اند.

 
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: منافع غرب و آمریکا و صهیونیست‌ها با تمدید مذاکرات ادامه پیدا می‌کند.
 
کوشکی گفت: افرادی که به مذاکرات و نتایج واهی آن دل بسته بودند باید بدانند که تنها با کار و تلاش است که می‌توان ایران را ساخت.
 
وی با تاکید بر اینکه فقط باید با کار و تلاش، تولید، حمایت از اقتصاد داخلی و پشتیبانی از مبتکران مشکلات اقتصادی را حل و رفاه را گسترش داد تصریح کرد: تنها ثمره یک سال مذاکرات هسته‌ای این بود که افرادی که در اوج دیر‌باوری به معجزه توافق هسته‌ای معتقد بودند متوجه شده‌اند که این امر تنها یک توهم بوده است.
منبع: فارس