۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱

تزریق واکسن آنفلوانزابرای گروه‌های خاص

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تزریق واکسن انفلوآنزا برای گروه های خاص و افراد بالای 65 سال ضروری است
کد خبر : ۲۰۹۵۶۰
صراط: بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه، دکتر" محمد مهدی گویا" در حاشیه سفر یک روزه به کرمان افزود: گروه های خاص شامل بیماران قلبی، بیماران مبتلا به بیماری ریوی مزمن، زنان باردار، افرادی که دچار نارسایی کبد و کلیه هستند و افرادی که دیالز می شوند، است.

وی تصریح کرد : همچنین تزریق این واکسن برای افراد دیابتی پیشرفته ، بیماران مبتلا به سرطان و تحت درمان و افرادی که داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می کنند ضروری است.

 گویا افزود : افرادی که شامل گروه های عنوان شده می شوند تزریق سالیانه واکسن آنفلوانزا ضروری است و برای بقیه مردم جامعه ضروری نیست.


وی تاکید کرد: این افراد درصورتی که واکسن آنفلوانزا را دریافت نکنند و مبتلای به بیماری شوند معمولا به نوع شدید بیماری مبتلا می شوند حتی جان آنها ممکن است به خطر بیافتد .

گویا با اشاره به اینکه آمار دقیقی از استفاده این واکسن در بین افراد جامعه ندارد اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت این است که بعضی از گروه ها زیر پوشش این واکسیناسیون را به صورت رایگان قرار دهد.

وی اضافه کرد: عمده این گروه ها کادر بهداشتی و درمانی هستند که مستقیم با این گونه بیماران سرو کار دارند علاوه بر آن بعضی از گروه های پرخطر نیز در اولویت وزارت بهداشت قرار دارند که برای آنها نیز در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد :سالیانه حدود 300 تا 400 هزار نفر از طریق وزارت بهداشت واکسینه می شوند و سایر افراد جامعه نیز می توانند واکسن را خود تهیه کنند و استفاده کنند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز