۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
بروجردی تاکید کرد:

کنگره‌آمریکاتحت‌فشارلابی‌صهیونیست‌ها

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شاید دولت آمریکا علاقمند به انجام توافقات هسته ای باشد اما مهمترین مانع بر سر راه این توافقات لابی صهیونیست ها در کنگره و فشارهای منطقه ای است .
کد خبر : ۲۰۹۶۴۸
صراط:  علا الدین بروجردی روز جمعه در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه هوایی و صنایع هوانوردی ایران به میزبانی جزیره کیش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد مهمترین مانع بر سرراه مذاکرات و لغو تحریم ها این مطلب را بیان کرد.

نامبرده اظهار داشت : در واقع نگاه متاثر از فشار لابی صهیونیست ها بر کنگره آمریکا مهمترین مانع در این زمینه است .

وی افزود: شاید دولت آمریکا علاقمند باشد که توافقات هسته ای حاصل شود اما فشارهای منطقه ای و همچنین لابی صهیونیست ها در کنگره بسیار فعال است و این عوامل باعث نمی شود تا سیاست های راهبردی خود را در عرصه هسته ای را تغییر دهیم چرا که این راه تصمیم گیری شده و ادامه خواهد یافت .



*** نظام توانست تهدید ها را به فرصت ها تبدیل کند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در شرایطی که مذاکرات هسته ای به روزهای حساس رسیده بازدید معنا دار شما از توانمندی های دانشمندان جوان در حوزه هوا و فضا در نمایشگاه کیش چه پیامی برای گروه پنج به اضافه یک و کشورهای غربی دارد ؟ گفت : نو آوری ها و موفقیت های ارزشمند در این راستا نشان دهنده این واقعیت است که به رغم استفاده دشمنان انقلاب اسلامی و در راس آن آمریکا از ابزار تحریم برای تهدید ایران ، نظام جمهوری اسلامی توانست تحریم ها و تهدید ها را مدیریت و تبدیل به فرصت کند .

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد که موفقیت بسیار بزرگی رقم خورده است و جای تحسین دارد ، ما نیز در مجلس شورای اسلامی حمایت جدی خود را از این روند ادامه می دهیم .

بروجردی تاکید کرد : مهم این است حتی اگر مذاکرات به نتیجه هم برسد باید این روند را ادامه دهیم . در شرایطی که دنیا امکانات مورد نیاز را در اختیار ما قرار نمی دهد باید به دنبال فناوری های نوین به ویژه در صنعت پیچیده هوایی به عنوان صنعت راهبرد باشیم.

ریس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر حمایت مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم از افزایش توانمندی های دانشمندان جوان ایرانی تاکید کرد و گفت : باید بسیاری از نکات را که از دید دیگران نباید هست به باید تبدیل کنیم و بر اساس راهبردی که حضرت امام (ره ) ترسیم کردند و امروز هم رهبر معظم انقلاب با جدیت از نخبگان جوان کشور حمایت می کنند ، این سیاست همچنان باید ادامه داشته باشد .



*** ادامه زیاده طلبی های غرب بر اراده ملی تاثیری نخواهد داشت

وی در مورد پیام خود به اجلاس وین نیز گفت : ما توانمندی و دانش در اختیار داریم که اگر غربی ها بخواهند با سیاست زیاده طلبی و زیاده خواهی ها امر تحریم را ادامه دهند بدون تردید هیچ تاثیری در اراده ملی نخواهد گذاشت.

بروجردی تصریح کرد :این راهی است که توسط ملت بزرگ ایران تصمیمم گیری شده و مسوولان نظام جمهوری اسلامی آن را ادامه خواهند داد.

نامبرده خاطر نشان کرد: به نفع خود غربی هاست که این سیاست ظالمانه و غیرقانونی را تغییر دهند ، امروز برای غربی ها هم ثابت شده تحریم هایی که علیه ایران در طول سال ها انجام شده بی تاثیر بوده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت : امکانات گسترده ای در ایران اسلامی وجود دارد که بسیاری از شرکت های غربی عملا از آن محروم شده اند ، کشورهای دیگر جایگزین هستند که ما در خلا نمانیم .

وی گفت : واقعیت این است که اگر کشورهایی مانند آلمان و فرانسه و کشورهای نیروگاه ساز هسته ای در این عرصه ورود پیدا نکنند در بازار ایران دیگران بیکار نمی نشینند و ما هم درجا نمی زنیم ، این راهی است که ادامه خواهد یافت بنا بر این به نفع آنها خواهد بود که این سیاست ظالمانه را متوقف کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی امروز به همراه سید مهدی هاشمی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بخشهای مختلف این نمایشگاه بازدید کردند و از نزدیک با توانمندی های ایران در عرصه صنایع هوایی و هوانوردی آشنا شدند.

در این بازید علی اصغر مونسان مدیرعامل منطقه آزاد کیش و همچنین منوچهر منطقی رییس سازمان صنایع هوایی کشور و جمعی از مدیران و مسوولان این گروه را همراهی کردند.

هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران که از روز 27 آبان در محل نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش با حضور بیش از یکصد شرکت داخلی و خارجی آغاز بکار کرده است ، امروز به کار خود پایان می دهد.
منبع: ایرنا