۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
پیشنهاد قابل توجهی نبود که به تهران ببرم

چرا ظریف به تهران بازنگشت؟

منابع خبری گزارش داده‌ بودند که شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه احتمال دارد وزیر امور خارجه ایران برای مشورت، به تهران بازگردد.
کد خبر : ۲۰۹۶۶۱
چرا ظریف به تهران بازنگشت؟
صراط: وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی گفت: بحث های مهمی انجام شده ولی پیشنهاد قابل توجهی نبود که به تهران ببرم.

پیش از این منابع خبری گزارش داده‌ بودند که شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه احتمال دارد وزیر امور خارجه ایران برای مشورت، به تهران بازگردد.

خبرنگار شبکه‌ بی‌بی‌سی در توئیتر به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که دیدارهای امروز  ظریف، مشخص می‌کند که آیا لازم است وی سفری به تهران داشته باشد یا نه. وزیر امور خارجه امروز با همتایان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی خود دیدار می‌کند.

بر اساس گزارش فارس، برخی دیگر از خبرنگاران هم گزارش داده‌ بودند که احتمال دارد این دیدار یک روزه باشد و وزیر خارجه پس از آن بار دیگر به محل مذاکرات هسته‌ای بازگردد. هنوز این خبر از سوی هیچ‌یک از مقامات ایرانی تائید نشده است.

با این وجود، چند ساعت بعد از انتشار این اخبار، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده گفت: ما از مسقط تاکنون طرح‌های مختلف داده‌ایم. هنوز این ایده‌ها به مرحله‌ای نرسیده که وزیر خارجه را به تهران ببرد و لذا ظریف به تهران نمی‌رود و مذاکرات ادامه می یابد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده که جان کری امروز برای انجام رایزنی‌ها با همتایان اروپایی به پاریس بازمی‌گردد و هنوز مشخص نیست که آیا کری هم همچنان در وین خواهد ماند یا به پاریس می‌رود.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 در حالی از روز سه‌شنبه از شهر وین اتریش آغاز شده که طرفین برای رسیدن به توافق، تنها تا روز سوم آذر زمان دارند. سال گذشته در ادوار پایانی مذاکراتی که به توافق موقت منجر شد هم شایعات مشابهی منتشر شده بود.
برچسب ها: صراط ظریف کری تهران