۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

وزارت نفت از وعده اش عقب نشست

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از استقبال دو شرکت داخلی برای سرمایه‌گذاری در فاز دو توسعه فرودگاه امام خبر داد و گفت: اگر بتوانیم ضمانت‌های لازم را توسط سیستم‌های اقتصادی کشور در اختیار آنها بگذاریم، تا 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کنند.
کد خبر : ۲۰۹۷۰۳
صراط: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از استقبال دو شرکت داخلی برای سرمایه‌گذاری در فاز دو توسعه فرودگاه امام خبر داد و گفت: اگر بتوانیم ضمانت‌های لازم را توسط سیستم‌های اقتصادی کشور در اختیار آنها بگذاریم، تا 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

محمدعلی ایلخانی درباره‌ جذب سرمایه‌گذار در فرودگاه امام خمینی (ره)‌ و طرح توسعه این فرودگاه اظهار داشت: در این‌باره با دو شرکت سرمایه‌گذار ایرانی رایزنی‌هایی داشته‌ایم و تفاهم‌‌نامه‌هایی نیز در این مورد به امضا رسیده است.
 
وی ادامه داد: این دو شرکت داخلی مجموعه‌‌ای از شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند که اگر بتوانیم ضمانت‌های لازم را از طریق سیستم‌های اقتصادی کشور در اختیار آنها بگذاریم، تا 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بدین ترتیب فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.
 
ایلخانی ادامه داد: فرودگاه امام خمینی (ره) طبق لایحه دولت و تأیید مجلس و شورای نگهبان به شهر جدید فرودگاهی امام تغییر ‌یافت.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: فرودگاه امام سومین فرودگاه دنیا از نظر اراضی تحت تملک است که 13 هزار و 700 هکتار اراضی دارد.
 
ایلخانی گفت:‌ پیش‌بینی ما بر ای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در فاز دوم برای ساخت پایانه مسافری، اپرون و متعلقات هوانوردی است.
 
* وزارت نفت زیر بار ساخت فرودگاه جدید اهواز نرفت
 
وی درباره تعیین سرنوشت ساخت فرودگاه جدید اهواز و جابه‌جایی فرودگاه فعلی، اظهار داشت: وزارت نفت ابتدا علاقمند بودند که فرودگاه جدید اهواز را بسازند و پس از تکمیل، تحویل شرکت فرودگاه‌های کشور دهد و ما در ازای آن، فرودگاه اهواز را تحویل وزارت نفت دهیم.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه حدود یک ماه پیش وزیر نفت اعلام کرد که علاقمند نیست این فرودگاه را بسازد، گفت: ‌وجود فرودگاه جدید در اهواز بسیار نیاز است، فرودگاه فعلی اهواز 280 هکتار زمین دارد و عرض آن کم است، تاکسی‌وی موازی ندارد و اپترون آن قابل گسترش نیست ضمن آنکه تقاضا برای فرودگاه اهواز زیاد است و در این فرودگاه فعلی ‌‌نمی‌توان‌ پاسخگوی حال و آینده نیاز‌های استان بود.
 
وی بیان کرد: فرودگاه فعلی اهواز از فرودگاه‌های مهم و تأثیرگذار کشور به شمار می‌رود اما فضای ترمینالی این فرودگاه کمی کوچک است.
 
ایلخانی افزود:‌ در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه‌گذار جدید هستیم تا فرودگاه جدید اهواز را بسازد‌؛ در فرودگاه جدید اهواز 1250 هکتار اراضی تملک شده و آماده سرمایه‌گذاری است.
 
بنابراین گزارش با توجه به این که زیر باند فرودگاه اهواز حوضچه‌های نفت کشف شده است، بنابراین باید فرودگاه به مکانی دیگر انتقال یابد.مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: در استان بوشهر نیز آمادگی ساخت فرودگاه جدید بین‌المللی بوشهر وجود دارد.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز