۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

دوران ضرغامی از نگاه مجری شبکه 3

یک مجری تلویزیون معتقد است، دوره ریاست سید عزت الله ضرغامی به لحاظ رسانه‌ای دوران سختی بود و به تعبیری می‌شود گفت سخت‌ترین دوره مقطع بعد از انقلاب در رسانه ملی منهای روزهای جنگ، دوره آقای ضرغامی بود.
کد خبر : ۲۰۹۷۱۰
صراط: محمدرضا حسینیان - مجری برنامه «گلخانه» - دوران ریاست سید عزت‌ الله ضرغامی بر صداوسیما را پیچیده خواند و درباره شرایط سخت آن دوره، اظهاراتی را مطرح کرد.

وی گفت: در این 10 سال دو رقیب عجیب و غریب تلویزیون یعنی ماهواره و اینترنت را داشتیم؛ ضمن اینکه چالش‌های سیاسی را هم در این 10 ساله نمی‌توان در نظر نگرفت. اگر منصف باشیم دوره آقای ضرغامی هم به لحاظ محتوایی و هم به لحاظ فضای اجتماعی، دوره سخت و پیچیده‌ای بود اما تدبیری که ایشان داشتند توسعه‌ی فضای شبکه‌ها به لحاظ کمی بود و حال این میراث در اختیار آقای سرافراز است که امیدواریم با توسعه کیفی فضایی را فراهم کنیم که مردم را به سمت رسانه علاقه‌مند کنیم.

این مجری تلویزیون در عین حال درخصوص ریاست محمد سرافراز در صداوسیما اظهار کرد: آقای سرافراز یکی از قدرتمندترین معاونان رسانه هستند و ایشان در توسعه فضای بین‌المللی رسانه تلاش‌های زیادی کردند. امیدواریم آن تجربه را بتوانند در اینجا داشته باشند. مردم ما در حال حاضر آمادگی دارند که به سمت رسانه رو کنند چون دیگر واقعا ماهواره آن قدرت را ندارد و چیزی برای ارائه کردن ندارد. امیدواریم این فرصت فراهم شود و مردم را به بازی برد برد در رسانه ملی دعوت کنیم.

حسینیان که مدیرمسئول تلویزیون اینترنتی تی‌وی پلاس نیز هست، درخصوص کارکرد این تلویزیون نیز توضیح داد: تی‌وی پلاس اولین ویدئو رسانه در دنیای مجازی است و کارکرد آن تولید ویدئو است. در واقع چیزی شبیه به یک تلویزیون در فضای مجازی؛ البته تأکید می‌کنم ما تلویزیون نیستیم به دلیل اینکه تلویزیون تعریفی دارد و نیاز به گرفتن مجوزهای اخذ آن رسانه دارد و ما در حال اخذ این مجوز هستیم تا دارای اولین تلویزیون اینترنتی در ایران بشویم.

محمدرضا حسینیان در عین حال در پایان صحبت‌هایش تأکید کرد، سعی می‌کنیم فضای رسانه را با محتوای بومی قابل دفاع ملی پر کنیم.

منبع: ایسنا