۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

آخرین قیمت طلا در بازارهای جهانی

پس از کاهش غیرمنتظره نرخ بهره در چین و تقویت احتمال رشد تقاضا برای فلز زرد در این کشور، قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه ۷ دلار افزایش یافت و به ۱۲۰۳ دلار در هر اونس رسید.
کد خبر : ۲۰۹۷۲۳
صراط: قیمت طلا روز جمعه پس از کاهش غیرمنتظره نرخ بهره در چین و تقویت احتمال رشد تقاضا برای فلز زرد در این کشور، به بالای 1200 دلار و بالاترین رقم در 3 هفته اخیر رسید.
چین نرخ بهره اصلی خود را برای اولین بار در طی بیش از 2 سال اخیر کاهش داد تا هزینه استقراض را پایین بیاورد و فعالیت های اقتصادی را تقویت نماید.

به نقل از رویترز، جاناتان بوتلر، تحلیلگر شرکت میتسوبیشی در این باره گفت: «هر اقدامی که موجب تقویت قدرت خرید مردم چین شود، برای بازار طلا عامل مثبتی خواهد بود. این می تواند به معنای افزایش قدرت هزینه کردن برای مصرف کنندگان چینی جهت خرید جواهرات و کالاهای سرمایه ای باشد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.9درصد معادل 7 دلار افزایش به 1203 دلار و 84 سنت رسید. پیشتر قیمت فلز زرد تا رقم 1207 دلار و 70 سنت که بالاترین رقم 3 هفته اخیر بود، افزایش یافته بود.

تجار گفتند، با عبور طلا از رقم کلیدی 1200 دلار، خریدها سرعت گرفته است.

پس از آنکه رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که پیش بینی های تورمی به ارقام بسیار پایینی رسیده اند و احتمال تزریق بیشتر نقدینگی افزایش یافت،  ارزش یورو در مقابل دلار در ساعات اولیه دیروز به شدت کاهش یافت و متعاقبا  قیمت طلا نیز  به رقم 1186 دلار و 84 سنت رسید.

قیمت طلا به دلار تعیین می شود و زمانی که ارزش دلار تقویت می شود، قیمت طلا کاهش می یابد. افزایش شاخص دلار در اوایل ماه جاری میلادی قیمت فلز زرد را به پایین ترین رقم 4 سال و نیم اخیر (1131 دلار و 85 سنت) رساند.

افشین نبوی، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به طور کلی بازار همچنان عمدتا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار قرار دارد. بنابراین باید بگوئیم که به رغم تقاضاهای فیزیکی، به دلیل ضعف یورو، این احتمال وجود دارد که قیمت ها مجددا کاهش یابند.»
منبع: تسنیم