۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹

میرکاظمی محیط زیست و نفت را تهدید کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان محیط زیست «بنزین» را سیاسی کرده‌اند، گفت: کسانی که اذهان عمومی را منحرف و آزرده کردند از جمله مقامات وزارت نفت و سازمان محیط زیست از طریق مجلس به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.
کد خبر : ۲۰۹۷۵۵
صراط: مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید مباحث فنی و علمی با موضوعات سیاسی قاطی شود، گفت: نباید برخی مسئولان مباحث را سیاسی کرده و از روش‌های علمی دور شوند.
 
وی با اشاره به آلودگی هوای تهران و نارضایتی عمومی نسبت به آلودگی‌ هوا، اظهار داشت: زمانی که ما بحث آلودگی را مطرح کردیم برخی مسئولان دولتی می‌گفتند که ما بنزین یورو 4 وارد کشور کرده و آن را توزیع کرده‌ایم و همین باعث پاکی هوا شده است در صورتی که عوامل متعددی در آلودگی هوای کلانشهرها موثرند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وضعیت جوی، نوع خودروها و فرسودگی آنها را از جمله مباحث مرتبط با آلودگی هوای کلانشهرها دانست و افزود: اقدامات 28 گانه مربوط به این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر آنها اجرایی شود ما می‌توانیم بگوییم برای کلانشهر‌ها فکر اساسی کرده‌ایم.
 
میرکاظمی نوع مواجهه با موضوع بنزین را سیاسی دانست و با بیان اینکه ما این قبیل اقدامات را در ادامه فتنه می‌دانیم، خاطرنشان کرد: بحث بنزین پتروشیمی، اسید‌پاشی و ... توسط فتنه‌گرانی دنبال می‌شود که همواره به دنبال بر هم زدن آرامش جامعه هستند البته این افراد باید به دامن نظام و مردم بازگشته و عاقلانه تصمیم بگیرند.
 
وی با بیان اینکه 3 کمیسیون تخصصی مجلس شامل انرژی، بهداشت و اصل 90 موضوع بنزین پتروشیمی‌ها را ارزیابی کرده و گزارش آن را تهیه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: کمیسیون انرژی اولین کمیسیونی بود که با بررسی این موضوع اعلام کرد که مباحث مطرح در مورد بنزین پتروشیمی‌ها سیاسی بوده و کارشناسی نیست. سپس کمیسیون بهداشت و درمان نیز به صراحت این موضوع را اعلام کرد. در نهایت نیز کمیسیون اصل 90 این موضوع را بررسی و آلایندگی تهران به وسیله بنزین پتروشیمی را رد کرد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مسئولان دولتی قانون‌گریز نیستند باید حرف مجلس را بپذیرند، خاطرنشان کرد: نباید با دامن زدن به بحث‌های غلط اذهان عمومی را دچار آسیب کرد.
 
میرکاظمی همچنین بر لزوم پرداختن مسئولان به اولویت‌های مردم تاکید کرد و اظهار داشت: بحث‌هایی همچون اقتصاد مقاومتی، خروج از رکود و مذاکرات ژنو از جمله نکات اساسی محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه عده ای در دولت متخصص جنگ روانی هستند و مرتبا برای دولت حاشیه‌سازی می‌کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که اذهان عمومی را منحرف و آزرده کرده‌اند از جمله مقامات وزارت نفت و سازمان محیط زیست از طریق مجلس شورای اسلامی به دستگاه قضا معرفی می‌شوند تا آنگاه در محاکم پاسخگو باشند.

منبع: فارس