۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

روایت ترقی از احتمال ریاست آیت‌الله مصباح

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه بر این عقیده است که بعد از فوت عسگراولادی و مهدوی کنی اصولگرایان دغدغه وحدت را ندارند زیرا به این بلوغ رسیده اند که بجای فرد محوری به دنبال حزب محوری باشند تا بتوانند به یک وحدت نظر برسند.
کد خبر : ۲۰۹۷۶۲

صراط: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه بر این عقیده است که بعد از فوت عسگراولادی و مهدوی کنی اصولگرایان دغدغه وحدت را ندارند زیرا به این بلوغ رسیده اند که بجای فرد محوری به دنبال حزب محوری باشند تا بتوانند به یک وحدت نظر برسند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر ضرورت وحدت بین تشکل های اصولگرایی، درخصوص آینده این جریان در دوران بعد از آیت الله مهدوی کنی و مرحوم حبیب الله عسگراولادی به عنوان محورهای وحدت اصولگرایان، گفت: بدون شک شیخوخیت به مثابه همه امور دیگر زندگی دنیوی و به طور طبیعی دوره زمانی مشخصی دارد، از دست دادن این افراد را می‌تواند هم به عنوان یک تهدید و هم به عنوان یک فرصت محسوب شود! خوشبختانه تا به امروز شاهد بودیم که اصولگرایان از ان به عنوان یک فرصت استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد شیخوخیت به عنوان محوریت وحدت همچنان در اردوگاه اصولگرایی مورد توجه است و به خوبی نمایان است که اصولگرایان به آن صورت دغدغه محوریت را ندارند.

عضو حزب موتلفه بااشاره به مباحثی که در خصوص ورود آیت‌الله ناطق نوری به انتخابات و قرار گرفتن وی در محور وحدت اصولگرایی مطرح می شود، تصریح کرد: این‌ اظهارات در حد حدس و گمان است و واقعیت ندارد. آقای ناطق به عرصه سیاست برنخواهد گشت و کسانی که به این مسئله دل خوش کرده‌اند بیشتر به دنبال تفرقه اندازی میان اصولگرایان هستند.

وی تاکید کرد: آقای ناطق بارها گفته است که دیگر اهل ورود به عرصه سیاست نیستم، خودشان هم نمی‌خواهند بیشتر از حضور در سخنرانی در عرصه سیاسی مطرح شوند. به هرحال شیخوخیتی که در مجموعه اصولگرایان بعد از آیت‌الله مهدوی کنی بوده است، با یک عضو جامعه روحانیت مبارز تنزل پیدا نمی‌کند.

حمیدرضا ترقی با اشاره به احتمالات مطرح شده پیرامون جایگزین های آیت‌الله مهدوی کنی در دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز نیز گفت: آیت‌الله موحدی کرمانی هم مقداری سن شان زیاد است اما با مقداری تفاوت به لحاظ مواضع، شخصیتی نزدیک به آیت‌الله مهدوی کنی دارد ولی اینکه بتوانند نقش ایشان را ایفا کند طبیعتا کسی چنین توقعی را از ایشان ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا آیت‌الله مصباح می‌تواند لیدری اصولگرایان را برعهده بگیرد یا نه؟؛ خاطرنشان کرد: آقای مصباح به مبانی اصولگرایی پایبند است و دیدیم که طرفدارانش در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز چهار میلیون رای آوردند. بنابراین ایشان جدای از اصولگرایان نیست و ممکن است اختلاف سلایقی نیز در روش‌‍‌ها باشد که آن هم طبیعی و عقلانی است.

وی تصریح کرد: اما زمانی که اکثریت نظر ایشان را نمی‌پسندند باید به نظر جمع احترام گذاشت، در تلاش هستیم تا نظرات را به هم نزدیک کنیم و به یک همگرایی برسیم.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی، در مورد نقش احمدی نژاد در میان اصولگرایان، تصریح کرد: آقای احمدی نژاد از عرصه سیاسی فاصله گرفته و فعالیت خاصی که موجب نگرانی شود انجام نمی‌دهد، مطرح کردن ایشان به عنوان احمدی‌نژاد هراسی در جامعه با هدف خاصی صورت می‌گیرد و این هراس بیشتر از سوی کسانی صورت می‌گیرد که می‌خواهند رقابت هاشمی - احمدی نژاد را رقم بزنند.

این فعال اصولگرا ادامه داد: محمود احمدی نژاد وظیفه خود را انجام داده و ضرورتی ندارد که بخواهد فضای سیاسی جامعه را تحریک کند، بعید است کسی که 8 سال رئیس‌جمهور بوده و مسائل جامعه را درک کرده، به دنبال اینگونه مسائل باشد. او عاقل تر از این‌ است که بخواهد وارد این نوع بازی ها شود.

منبع: نامه نیوز