۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

وزیر کشور: مشکل غرب تمدن اسلامی است

وزیر کشور با اشاره به لزوم توجه و ترویج تفکر بسیجی در جامعه به منظور تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: هم‌اکنون مشکل اساسی غرب با ما پرداختن به تمدن نوین اسلامی است و تحریم‌ها و جنگ تحمیلی به خاطر تمدن اسلامی به ما تحمیل شد.
کد خبر : ۲۰۹۷۶۷
صراط: همایش بررسی نقش خانواده در تمدن نوین اسلامی هم‌اکنون با حضور بیش از 300 بانوی بسیجی و رحمانی‌فضلی وزیر کشور در مجتمع فرهنگی غدیر در حال برگزاری است.
 
در این همایش رحمانی‌فضلی با اشاره به اهمیت حضور بسیج در کشور گفت: در حوزه عملکرد خودمان باید ایمان و باور داشته باشیم که اگر هر مسئله و موضوعی به ایمان و باور تبدیل شود، انجام آن موضوع راحت خواهد بود، چرا که حوزه ایمان و باور در چارچوب تفکرات توحیدی است و اگر تبدیل به ایمان و باور شد، به عنوان تعهد مهم، تعیین تکلیف و وظیفه ایجاد خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: ایمان و باور پایه تشکیل انقلاب اسلامی بود و روش مبارزه امام خمینی(ره) منحصر به فرد بود و برپایه اندیشه الهی و تکیه واقعی به مردم مبارزه می‌کردند و ما اگر به دنبال ساخت تمدن اسلامی هستیم باید از این شیوه تبعیت کنیم و پیرو دیدگاه‌ها و ارزش‌های لیبرالی و غربی نباشیم.
 
وی ادامه داد: اگر ائتلاف جهانی در منطقه برای مبارزه با برخی گروه‌ها تشکیل می‌شود، ولی درنهایت این کشور ما ایران است که در مقابله فرقه‌های انحرافی مقاومت می‌کند.
 
وزیر کشور اظهار داشت: سازماندهی تشکل‌های این نیروها که در مقابل فرقه‌های انحرافی مقاومت می‌کنند، برگرفته از الگوی بسیجی است و یک بسیجی مؤمن و معتقد به نام سردار قاسم سلیمانی آنها را ساماندهی می‌کند.
 
وی با اشاره به تحولات سوریه اظهار کرد: در مقطعی نظر ایران در زمینه حکومت سوریه مورد قبول غربی‌ها نبود، چرا که فکر می‌کردند به زودی سوریه فرو می‌پاشد، ولی مردم آن مقاومت کردند و پس از مدتی خواستند که ایران نیز وارد حلقه‌های مشورتی شود و پس از مدتی دوباره گفتند که حاضریم در سوریه انتخابات برگزار شود ولی بشار اسد نباید کاندیدا شود و در این زمینه روش‌های مختلفی مانند دلارهای نفتی به کار افتاد و پس از مدتی قبول کردند که بشار اسد کاندیدای انتخابات شود و درنهایت مردم سوریه پیروز شدند که این پیروزی نیز ناشی از تفکر بسیجی بود که در کشورهای دیگری مانند یمن و لبنان نیز چنین اتفاقاتی رخ داده است.
 
وی ادامه داد: ایران به عنوان یک قدرت بین‌المللی تأثیرگذار در منطقه مطرح است و من به عنوان معاون سیاسی سازمان صدا و سیما، قائم مقام شورای امنیت ملی و رئیس این شورا در جریان مذاکرات هسته‌ای بوده‌ام.
 
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در مقطعی در مذاکرات هسته‌ای برای سه تا چهار سانتریفیوژ بحث می‌کردیم و کشورهای غربی حاضر به پذیرش خواسته‌های ما نبودند، ولی هم‌اکنون بحث از پذیرش 2 تا 3 هزار سانتریفیوژ است و کشورهای غربی نیروگاه فردور را قبول کرده‌اند، اما از طرف کشورهای مرتجع منطقه و اسرائیل تحت فشار قرار دارند و برای حفظ آبروی خود مذاکره می‌کنند.
 
وزیر کشور افزود: چنین موفقیت‌هایی ناشی از تفکر بسیجی است. این تفکر به معنی ولایتمداری و ترجیح مسائل جمع به فرد است.
 
وی ادامه داد: اقدامات ما باید توأم با اخلاص و ولایتمداری باشد. ما در شرایطی با کشورهای غربی در حال مذاکره بودیم که هریک از اتفاقات رخ‌داده می‌توانست موجب سقوط یک حکومت باشد و ما باید به کشور ایران و انقلاب افتخار کنیم.
 
وی با اشاره به آمار بسیجیان در کل کشور گفت: هم‌اکنون 22 میلیون بسیجی در کشور فعالیت می‌کنند و ما می‌توانیم بگوییم به ازای هر خانواده یک بسیجی داریم. لازم است اخلاص و خلوص نیت را در خانواده‌ها به وسیله افراد بسیجی متجلی کنیم و نباید در جامعه غم و غصه‌ای داشته باشیم.
 
وزیر کشور افزود: من به عنوان دبیر کمیته مبارزه با مواد مخدر نباید دنبال موضوع اعتیاد باشم و هر بسیجی باید از خانواده و خود در برابر این آسیب‌ها صیانت کند و مواظب ارزش‌های دینی در جامعه باشد. بسیجیان باید به عنوان بازوی پرقدرت مقام معظم رهبری عمل کنند.
 
رحمانی فضلی همچنین با اشاره به اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی بسیجیان قابل تحقق است، از سوی دیگر، 36 سال رسانه‌های خارجی علیه ایران تبلیغات کردند، ایران تحریم شد و مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفت. علاوه بر آن، اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی تبلیغ شد و ما را به مواردی متهم می‌کردند که شایسته خود آنها بود.
 
رحمانی فضلی افزود: علی‌رغم تمام فشارهای واردشده به کشور ایران، در حال حاضر ایران در تحولات کشورهای منطقه مؤثر است و به تنهایی با قدرت‌های جهانی در زمینه پیچیده‌ترین فناوری مذاکره می‌کند، پس ملت ایران اقتدار و عزت دارد و لازم است قدر آن را بدانیم.
 
وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) تمدنی را مبتنی بر اعتقادات و باورهای دینی پایه‌گذاری کردند و در حال حاضر دانشمندان ایرانی به بنیادی‌ترین زیرساخت‌ها دست یافتند.
 
وی افزود: اگر در برخی مواقع به خوبی پیش نمی‌رویم، ناشی از موضوعاتی مانند کم‌توجهی به اسلامیت و منفعت‌طلبی است و امیدوار هستم که ما رسالت تاریخی خود را بتوانیم به خوبی انجام دهیم و مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم آوریم.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به تمدن نوین اسلامی حضرت امام خمینی(ره) گفت: مقام معظم رهبری بارها در تمدن نوین اسلامی اشاره کردند که مشکل اصلی غرب با ایران در همین زمینه است. اگر در حوزه انرژی هسته‌ای با غرب موضوعاتی مطرح است و اگر تحریم‌ها و جنگ تحمیلی به ایران تحمیل شد به دلیل مسئله تمدن اسلامی است.
 
وی افزود: غرب برای ترویج ارزش‌های لیبرالی در صحنه حاضر شده است و این ارزش‌ها محور اقدامات و تلاش‌های غرب در دنیاست.
 
وزیر کشور ادامه داد: اگر قصد داشته باشیم از تمدن غربی پیروی کنیم، ماندگاری نخواهیم داشت چرا که غربی‌ها در تمدن خود متبحرتر هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این شرایط اگر قصد به رخ کشیدن تمدن خود و ماندگاری را داریم باید به اعتقادات فرهنگی ـ اسلامی خود بپردازیم، چرا که دعوای اصلی ما با آنها در زمینه فرهنگ و ارزشهاست و رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف موضوعاتی در این زمینه مطرح کردند، اما ما به دلیلی نتوانستیم به نحواحسن به دغدغه‌های ایشان بپردازیم.
 
وزیر کشور افزود: برداشت‌های ما از فرمایشات مقام معظم رهبری، محدود به یک سلسله‌رفتارهای اجتماعی در مورد قشر خاصی از زنان شد و برخوردهای ما نتوانست روح خواسته ایشان را تأمین کند.
 
رحمانی‌فضلی ادامه داد: موضوع موردنظر مقام معظم رهبری استیلای فرهنگ لیبرالی در ابعاد مختلف از جمله روش تفکر علمی بود. ایشان در مرحله بعد تغییرات اجتماعی را مطرح کردند و این موضوع دقیقاً زمانی مطرح شد که توجه کافی به تهاجم فرهنگی نشده بود و به این علت یک سبک زندگی مشخص در حال رواج بود.

 
وی افزود: حوادثی در کشور رخ داده است و ما با تغییرات اجتماعی مواجه هستیم و در حال حاضر یکی از مسائل ما مسائل و معضلات اجتماعی است که مقام معظم رهبری در این زمینه 21 سؤال مطرح کردند که در تمام آنها به آسیب‌های اجتماعی توجه شد.
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: سبک زندگی ماهواره‌ها و اینترنت چیزی است که دشمنان به دنبال رواج آن هستند و به دنبال تغییرات اساسی در نگرش‌ها و رفتارهای روزمره هستند، اما آیا ما به سبک زندگی به صورت مبنایی پرداخته‌ایم؟ یا تنها رویکردی هیجانی به آن داشته‌ایم؟
 
وی افزود: اگر به این موارد نپردازیم و تنها به فکر دستیابی به مظاهر مادی پیشرفت و فناوری باشیم، اقدامات ما فاقد روح و معنویت خواهد بود.
منبع: فارس