۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

امضای نجفی بی‌اعتبار شد!

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که سرپرست وزارت علوم از روز گذشته یعنی 30 آبان دیگر هیچ مسئولیتی در این وزارتخانه نداشته و حق امضای هیچ سندی را ندارد.
کد خبر : ۲۰۹۷۷۳
صراط: محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تعامل مجلس نهم با دولت یازدهم را بسیار خوب توصیف کرد و با اشاره به اینکه رأیی که این مجلس به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم داده در طول تاریخ انقلاب سابقه نداشته است، گفت: حتی امروز نیز در موارد سوال نمایندگان از وزرا با اینکه نماینده سوال‌کننده از پاسخ وزیر قانع نشده باز هم مجلس رأی به نفع وزیر می‌‌دهد که نمونه آن را در سوالات اخیر از وزرای نیرو و اقتصاد شاهد بودیم.
 
وی با اشاره به اتهاماتی که به مجلس نهم از سوی تندروهای داخلی و رسانه‌های بیگانه مطرح می‌شود، اظهار داشت: گویی در این زمینه میان رسانه‌های افراطی داخلی و ضدانقلاب یک هماهنگی وجود دارد و جالب است که تیتر یکی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ضدانقلاب دقیقاً تیتر یک رسانه‌های افراطی داخلی شد.
 
زاهدی خوراک گرفتن رسانه‌های داخلی از ضدانقلاب را مایه تأسف عنوان کرد و با یادآوری چارچوب‌هایی که مجلس و به ویژه کمیسیون آموزش برای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دارند، گفت: گزینه‌ای باید برای این وزارتخانه معرفی شود که در عین توان مدیریتی بتواند طرح‌های مربوط به شرکت‌های دانش بنیان و نقشه جامعه علمی کشور را با قدرت پیاده کند.
 
وی رأی عدم اعتماد مجلس به چهار وزیر پیشنهادی قبلی را با هدف کمک به دولت ذکر کرد و خاطرنشان کرد:‌ شاید بیست سال پیش در کشور مسائل سیاسی رنگ و بوی غلیظی در دانشگاه‌ها داشت اما اکنون این چرخه تولید علم و نقش دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتی است که تأثیرگذاری عمده بر فضای دانشگاه دارد.
 
رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه هیچ جای دنیا دانشگاه‌ها باشگاه احزاب سیاسی نیستند، گفت: بر این اساس مجلس می‌گوید باید وزیری معرفی شود که وزارتخانه و دانشگاه ها را به سمت اهداف نظام و انقلاب سوق دهد.
 
وی در این باره ادامه داد: کارنامه برخی وزرای پیشنهادی نشان می‌دهد که آنچنان در مسائل سیاسی غرق شده‌اند که نمی‌توانند اهداف نظام را پیاده کنند، لذا مجلس از روی دلسوزی برای نظام و دولت به آنان اعتماد نکرد.
 
نماینده مردم کرمان در مجلس در مورد اتمام مدت سرپرستی وزارت علوم، گفت:‌ سرپرست وزارت علوم از روز گذشته یعنی 30 آبان دیگر هیچ مسئولیتی در این وزارتخانه نداشته و حق امضای هیچ سندی را هم ندارد مگر آنکه رئیس جمهور از رهبر معظم انقلاب حکم حکومتی دریافت کند.
منبع: فارس