۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
سرلشکر فیروزآبادی:

مذاکرات تأثیری در حرکت مستقل ملت ایران ندارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران در صورت درخواست دولت عراق آمادگی ارسال سلاح و تجهیزات را از مسیر قانونی به عراق دارد.
کد خبر : ۲۰۹۷۷۹
صراط: سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه جشنواره سراسری مالک اشتر بسیج در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای و تأثیر آن در مسیر حرکت جمهوری اسلامی گفت: ایران مستقل و آزاد بوده و در مشی صحیح و همیشگی خود حرکت می‌کند.
 
وی ادامه داد: مذاکرات و مسائلی از این قبیل تأثیری در حرکت صحیح و مستقل ملت ایران ندارد و تنها برای آن است که قدرت‌هایی که توان فهمیدن تصمیمات ایران در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را ندارند برایشان استدلال شود که این حرکت صلح‌آمیز است و ما در چهارچوب قانون حرکت می‌کنیم.
 
سرلشکر فیروزآبادی اظهار داشت: 1+5 به عنوان طرف مذاکره‌کننده ایران باید نشان دهد که قدرت فهمیدن حق دیگران را دارند.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال دیگری درباره کمک‌های ایران به عراق برای مقابله با داعش،‌ گفت: از زمان حمله داعش به موصل مرجعیت عراق در برابر آن موضع گرفت و همین نظر مرجعیت باعث شد که مردم عراق برای ورود به ارتش هجوم ببرند و با این وجود دیگر نیازی به کمک نظامی هیچ کشوری برای دفاع از خاک خود ندارند.
 
وی اضافه کرد: اما به دلیل آنکه امنیت کشور ما و عراق یکی است و ما نمی‌‌توانستیم نسبت به ستمی که به آنها می‌رفت بی‌تفاوت باشیم افراد با تجربه و کاردان و برخی فرماندهان شجاع ایران برای کار مستشاری در کنار فرماندهان عراقی حضور پیدا کرده و به آنها کمک می‌کنند.
 
سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه دست ایران برای هر نوع کمک‌ انسان‌دوستانه‌ای برای عراق باز است، اظهار داشت: ما آمادگی داریم در صورت درخواست دولت عراق و از طریق قانونی سلاح و دیگر تجهیزات را نیز به این کشور ارسال کنیم.
 
وی با اشاره به کمک‌های ایران به اقلیم کردستان عراق با هماهنگی دولت مرکزی این کشور خاطرنشان کرد: این کمک‌های ایران باعث به وجود آمدن وحدت در بین نیروهای عراقی شد.
منبع: فارس