۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳

نشست کمیسیون اقتصادی اوپک برگزار شد

نشست کمیسیون اقتصادی اوپک به منظور فراهم کردن زمینه برای نشست سیاست‌گذاری این سازمان در روز پنج‌شنبه، برگزار شد و چشم‌انداز بازار نفت این سازمان برای سال 2015 بررسی شد.
کد خبر : ۲۰۹۸۰۵
صراط: نشست کمیسیون اقتصادی اوپک به منظور فراهم کردن زمینه برای نشست سیاست‌گذاری این سازمان در روز پنج‌شنبه، برگزار شد و چشم‌انداز بازار نفت این سازمان برای سال 2015 بررسی شد.

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت، گروهی از نمایندگان کشورهای عضو اوپک، چشم‌انداز بازار نفت این سازمان برای سال 2015 را مورد بررسی قرار دادند؛ اقدامی که زمینه را برای نشست سیاست‌گذاری این سازمان در این هفته فراهم خواهد کرد.
 
هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک، روز جمعه در آستانه نشست وزرای نفتی کشورهای عضو، نشستی دو روزه در وین برگزار کرد. این کمیسیون هیچ سیاستی را به وزرا پیشنهاد نمی‌کند.  
 
این هیئت پیش‌بینی‌های مربوط به عرضه و تقاضا در گزارش‌های ماهانه بازار اوپک را بررسی کرد؛ این گزارش‌ها کاهش تقاضا برای نفت اوپک در سال 2015 و  در صورت حفظ سقف کنونی تولید اوپک، عرضه بیش از حد در بازار را پیش‌بینی کردند.
 
یکی از منابع آگاه در اوپک گفت، این نشست، بحثی کلی در مورد چشم‌انداز 2015 بود.
 
قیمت نفت از ماه ژوئن حدود 30 درصد کاهش یافته و به حدود 80 دلار در هر بشکه رسیده است که این وضعیت برای برخی از اعضای اوپک هشداردهنده است.
 
اما توافق اعضای این سازمان برای کاهش تولید در نشست این هفته به هیچ وجه قطعی نیست، چراکه حداقل عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده عضو هنوز در مورد حمایت یا عدم حمایت از کاهش تولید نظری اعلام نکرده است.
 
نمایندگان کشورهای عضو انتظار نشست دشواری را می‌کشند و تحلیلگران در مورد نتیجه این نشست با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
 
یکی از نمایندگان در این‌باره گفت، این نشست احتمالا یکی از دشوارترین نشست‌های اوپک تاکنون خواهد بود.
 
بر اساس آخرین گزارش اوپک در 12 نوامبر، تقاضا برای نفت این سازمان در سال آینده به علت افزایش تولید نفت شیل آمریکا، بسیار کمتر از سطح تولید کنونی این سازمان خواهد بود.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز