۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲

اظهارات درخشان و قلعه‌نویی قبل از دربی +حاشیه‌ها

نشست خبری درخشان و قلعه نویی قبل از دربی برگزار شد.
کد خبر : ۲۰۹۸۳۶
صراط: نشست خبری درخشان و قلعه نویی قبل از دربی برگزار شد.

درخشان: سرطان این روزها عزیزان‌مان را می‌گیرد/ خودمان باید از یک سری موارد پیشگیری کنیم

سرمربی پرسپولیس گفت: متاسفانه اوضاع این روزها طوری شده است که بیماری سرطان عزیزان‌مان را می‌گیرد.

حمید درخشان در مورد اینکه چه کارهایی باید انجام داد تا دچار بیماری سرطان نشد گفت: ابتدا باید از یک سری عوامل طبیعی مثل آلودگی‌ هوا و موارد این‌چنینی پیشگیری کرد. از یک سو یک مقدار این مشکلات به خاطر تغذیه و بی‌کیفیتی مواد خوراکی صورت می‌گیرد و یک مقدار نیز خود انسان‌ها باید از خود مراقبت کنند و از چیزهای مضر مثل سیگار و سایر دخانیات استفاده نکنند.

وی ادامه داد: امیدوارم شرایط هر روز بهتر شود و بحث بهداشت و درمان تا اندازه‌ای در کشور توسعه و پیشرفت پیدا کند که انشاءالله شاهد موارد این‌چنینی کمتر در کشورمان باشیم تا این مریضی بد‌شگون که نمی‌شود جلوی آن را گرفت و این روزها عزیزان‌مان را می‌گیرد دیگر شاهد نباشیم.

سرمربی پرسپولیس گفت: در هر صورت برای همه بیماران آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم خودمان بتوانیم از یک سری موارد پیشگیری کنیم تا دچار بیماری‌های ناعلاج نشویم.


اظهارات حمید درخشان در نشست خبری قبل از دربی 79

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری قبل از دربی 79 آخرین اظهارات خود را بیان کرد.

حمید درخشان در نشست خبری قبل از دربی 79 که ساعت 13 و 5 دقیقه آغاز شد،  گفت: ابتدا در گذشت غلامحسین مظلومی یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران را به جامعه ورزش تسلیت می‌گویم و امیدوارم خدا به خانواده او صبر بدهد. سالگرد پرویز دهداری را تسلیت و آغاز هفته بسیج را تبریک می‌گویم.

وی در مورد مصدومیت پیام صادقیان گفت: امیدوارم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم. محمد عباس‌زاده دچار مصدومیت بود و شرایط خوبی نداشت. پیام صادقیان دچار مصدومیت شده پزشکان از پای او عکس گرفتند تا وضعیت او مشخص شود.

وی افزود: استقلال همیشه تیم بزرگی بوده است باید تلاش کنیم قابلیت این تیم را مهار کنیم و از نقاط ضعف آنها استفاده کنیم امیدواریم از داشته‌هایمان به خوبی استفاده کنیم و برای بینندگان نمایش خوبی داشته باشیم. شرایط بازی قابل پیش‌بینی نیست. دربی همیشه بازی بزرگی بوده است که فشار روحی روانی دارد. این مسئله می‌تواند باعث شود بازیکنان نمایش خوبی داشته باشند. تمام تلاشمان را می‌کنیم که از نظر روحی و روانی آماده بازی شویم تا بتوانیم درون زمین عملکرد خوبی داشته باشیم.

درخشان در ادامه در رابطه با اینکه این بازی هم مساوی می‌شود،‌ تصریح کرد: فوتبال قابل پیش‌بینی نیست امیدوارم این اتفاق نیفتد و نتیجه به سود ما رقم بخورد برای برد وارد زمین می‌شویم و همه تلاشمان این است که برنده بازی شویم. هواداران همیشه سرمایه باشگاه پرسپولیس بودند امیدوارم حضورشان به بازی گرمی بدهد و تیم خود را تشویق کنند و 90 دقیقه یار تیمشان باشند. بارها گفتیم هواداران خوبی داریم و فردا باید این مسئله ثابت شود و هواداران تیم خود را تشویق کنند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال آیا دربی بازیکن با تجربه می‌خواهد،‌ گفت: بازی بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد از داشته‌های خود استفاده می‌کنیم و امیدواریم فردا به موفقیت برسیم.

وی اظهار داشت: نمی‌توانم نقاط قوت و مسائل فنی تیم را بگویم. این فنی است که ما خودمان برای خودمان داریم اما می‌توانم در مورد تیم مقابل بگویم که تیم بزرگی هستند آنها کار خود را روی اصول و روند جلو می‌برند جناح راست این تیم خسرو حیدری بازیکن بسیار خوبی است هافبک‌های آنها جنگنده هستند باید آنها را از کار بیندازیم و توان خط حمله را نشان بدهیم. صادقیان مصدوم شده است امیدوارم عکس پای او نشان دهنده این باشد که بازی کند در غیر اینصورت جایگزین‌های خوبی داریم.

درخشان در رابطه با تجربه بیشتر استقلال، عنوان کرد: این نکته مثبتی برای حریف است. تلاش می‌کنیم جوان‌هایمان را آماده می‌کنیم تا بدانند باید فردا بدوند و بجنگند.

سرمربی پرسپولیس در ادامه در مورد داور بازی، گفت: این بازی یک داور می‌خواهد و فرقی ندارد که چه کسی داور است فقط باید اشتباه نکند. امیدوارم اشتباه داور فاحش نباشد.

وی در رابطه با اینکه استقلال در بازی‌های گذشته دفاع کرده است، افزود: برای برد می‌رویم نمی‌دانم تیمی اتوبوسی بازی می‌کند یا نه تلاش می‌کنیم ۳ امتیاز را به دست بیاوریم و دنبال بازی هجومی هستیم ریسک نمی‌کنیم که غافلگیر شویم بازی را باید ببریم و هوشیارانه بازی کنیم و غافلگیر نشویم تجربه استقلال از ما بیشتر است و تیم بزرگی هستند. نباید محتاط بازی کنیم باید فکورانه کار کنیم تا ۳ امتیاز را به دست بیاوریم.

درخشان در ادامه در مورد اینکه آیا اسلحه پنهانی دارد، تصریح کرد: این مسئله را باید در زمین پیاده کنیم. همه چیز در زمین اتفاق می‌افتد شاید در زمین همه چیز برعکس شود و ۱۰ نفر بخواهند دفاع کنند که این ما را برای حمله دچار مشکل می‌کند امیدوارم ۲ تیم تهاجمی بازی کنند. تمام فکر و تمرینات ما در این هفته روی بازی هجومی بوده است.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا به او اولتیماتومی دادند که در صورت باخت برکنار شود، گفت: نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا در می‌آید کجا یک مربی که از وسط فصل آمده را بعد از ۵ بازی تغییر می‌دهند اگر قرار بود زود برکنار شوم چرا من را آوردند. کسی به من اولتیماتوم نداده است از کشورهای حوزه خلیج فارس انتقاد می‌کردیم الان خودمان این کار را می‌کنیم تا جایی که من می‌دانم نه کسی به من حرفی زده نه اولتیماتومی بوده است حالا اگر این اتفاق بیفتد مشکلی ندارم اما چنین حرفی مطرح نیست.

قلعه‌نویی: خدا را گواه می‌گیرم که به دنبال حفظ رکورد نیستم/ استقلال یک تیم هجومی است

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: خدا را گواه می‌گیرم که به دنبال حفظ رکورد نیستم.

امیر قلعه‌نویی قبل تمرین امروز استقلال در رابطه با دربی 79 گفت: ابتدا باید بگویم از اینکه بار دیگر دوربین‌های تلویزیونی را در محل تمرین می‌بینم بسیار خوشحال هستم و درگذشت غلامحسین مظلومی را تسلیت می‌گویم.

وی افزود: در فصل جدید شرایط استقلال را هیچ وقت تا این اندازه خوب ندیدم. ملی‌پوشان برخلاف گذشته از وقتی که به تمرینات اضافه شدند واقعا سرحال هستند و شرایط آنها به انسان انگیزه می‌دهد به همین خاطر در کنفرانس مطبوعاتی از کارلوس کی‌روش تشکر کردم و امیدوارم فردا بازی‌ را انجام دهیم که هواداران از دیدن آن لذت ببرند.

سرمربی استقلال در ادامه تصریح کرد: امیدوارم برنده دربی ما باشیم دو سه جلسه توانستیم با تمام اعضای تیم تمرین کنیم و روی نقاط قوت و ضعف حریف کار کردیم. می‌دانید ما 8 ملی‌پوش داشتیم. مگویان و کرار جاسم ملی‌پوشان خارجی ما و 6 بازیکن دیگر هم ملی‌پوشان داخلی ما بودند. مهدی کریمیان به دلیل مشکل خاصی که دارد و چند بازیکن مصدوم دیگر هم غایبان تمرین بودند. عملا با 5-6 بازیکن تمرین کردیم. در این یکی دو روز تمرینات خوبی داشتیم و امیدواریم بتوانیم در دربی عملکرد قابل قبولی را ارائه کنیم.

قلعه‌نویی در رابطه با وضعیت مصدومان تیمش گفت: کرار جاسم سه کارته است و علیرضا رمضانی یکی از آینده‌های فوتبال ایران دچار مصدومیتی بلند‌مدت شده است. محمد قاضی هم از یک مصدومیت رنج می‌برد. پزشکان ما هرچه تلاش کردند نتوانستند او را به بازی برسانند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود بازیکنان و مربیان دو تیم علاقه ندارند بازنده شوند گفت: در همه جای دنیا مربیان افکار خاص خودشان را دارند. ما دو هدف داریم اول اینکه در تمامی بازی‌ها گل نخوریم و دوم اینکه با زدن گل پیروز شویم و سه امتیاز را به دست آوریم. شما توجه داشته باشید که استقلال در فصل جاری گل‌های زیادی به ثمر رسانده است و باید بدانیم که تیم ما دومین تیم خوب لیگ در به ثمر رساندن گل است. این نشان می‌دهد که یک تیم هجومی هستیم. اکثر بازی‌های ما گل داشته است. امروز هم یک نفر در کنفرانس مطبوعاتی این سوال را به شکلی دیگر پرسید که اصلا درست نیست.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا گفته می‌شود به دنبال حفظ رکورد خود است درست است عنوان کرد: خدا را گواه می‌گیرم که اینطور نیست.

قلعه‌نویی: از مورینیو هم می‌پرسند با دفاع اتوبوسی قهرمان شدی؟/ این سؤال کسی است که ذهنیت پرسپولیسی دارد

سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل از دربی ۷۹ آخرین اظهارات خود را بیان کرد.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از دربی 79  که ساعت 13:35 آغاز شد گفت: در گذشت غلامحسین مظلومی پهلوان با اخلاق و اسطوره بی ادعای فوتبال ایران و استقلال را به همه دوستداران او تسلیت می‌گویم.مظلومانه فوت کرد او انسان شریفی بود خدا روحش را شاد کند.قبل از اینکه در مورد بازی صحبت کنم باید از سردار احمدی مقدم تشکر کنم که نشان داد اخلاق پهلوانی هنوز زنده است. فرمانده محترم ناحا کاری کرد که خیلی‌ها انجام نداند کار خوب را باید بگوییم تا مسئولان کشور فقط در ورزشگاه شیرودی به یاد ورزشکاران نیفتند. قهرمان 2 بار می‌میرد یکبار بعد از اتمام ورزش و یکبار هم به مرگ طبیعی.شما ببینید برنامه ورزش و مردم که مجری آن موسپید هست بیشتر به متن می‌پردازد نه حاشیه.

وی افزود: جا دارد از خانواده مظلومی و فرزندان آن مرحوم که مثل پروانه کنار او بودند تشکر کنم. به مدیر محترم صدا و سیما توصیه دارم. خوشحالم که دوربین‌ها به کنفرانس آمدند. می‌دانید بداخلاقی فوتبال به خاطر یک برنامه است آن مجری کم بود که یک نفر دیگر هم اضافه شدند. امیدوارم سرافراز با این کار مقابله کند. دیدید که یک برنامه چطور 2 اسطوره فوتبال را اخیرا مقابل هم قرار داد امیدوارم مدیر جدید فکری برای این مسئله کند تا کرامات فوتبال حفظ شود تشکر می‌کنم از مهندس سبک دست که اسپانسر استقلال است. از شهدای ورزش کشور شهید مجد و شهید فرهادیان هم یاد کنیم.

وی افزود: 2 تیم از بزرگان فوتبال ایران هستند فوتبالدوستان ایرانی طرفدار این دو تیم هستند امیدوارم بازی یک برنده که آن‌هم ما باشیم داشته باشد تا دیگر شائبه‌ای نباشد. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد تیم ما به شرایط خوبی رسیده و مقابل تراکتورسازی با اینکه حق ما برد بود با بد شانسی مساوی کردیم جای امید است که بازیکنان ملی ما به شرایط خوبی می‌رسند در بازی با کره جنوبی آندرانیک تیموریان شرایط خوبی داشت و وضعیت امیدابراهیمی و خسرو حیدری هم بهتر شده است. قبل از بازی هم از کارلوس کی‌روش تشکر می‌کنم 6 بازیکنی که به تیم بازگشتند شرایط خوبی دارند. پرسپولیس نقاط ضعفی دارد که فقط 2 جلسه تمرین کردیم 6 بازیکن تیم ملی بودند مگویان و کرار هم خارج بودند چند بازیکن هم مصدوم شدند. مهدی کریمیان هم که به بازی فردا نمی‌رسد تا فقط با 6 بازیکن کار تاکتیکی کنیم. تعدادی از بازیکنان ما که بازی دوستانه شرکت داشتند جزو جوان ها بودند.

سرمربی استقلال در ادامه تصریح کرد:باید تیم باشیم و نقطه خاصی مهم نیست اگر کل تیم خوب باشند نقطه قوت می‌شود. در بازی با تراکتورسازی روی اشتباه فردی گل خوردیم اما روی برنامه تیمی قوی بودیم. هواداران نقطه قوت ما هستند امیدوارم در استقلالی بودن طوری بازی کنیم که این نقطه قوت ما باشد. در فصل جدید از لحاظ مصدومیت شرایط خوبی نداشتیم نفراتی که در تیم بودند خوب کار کردند.

سرمربی استقلال در مورد وضعیت پرسپولیس گفت: اجازه بدهید در مورد حریف حرف نزنم یکی از نقاط قوت آنها محمد نوری است که شرایط خیلی خوبی دارد و به تیم ملی هم رسید. اگر ارتباط او را قطع کنیم شرایط تیم خوب می‌شود. اجازه بدهید در مورد نقاط ضعف حریف حرف نزنیم.

قلعه نویی تصریح کرد: عده ای از آقایان قدرت داشتند و می‌خواستند فوتبال را از خانه ها خارج کنند. میکرفون دارند و قلم و دیدید چطور دو اسطوره یک تیم را به جان هم انداختند. این میکروفون ها دو نفر شدند دیدید که فوتبال را چطور کردند. بازی ایران و کره جنوبی یکی از کم تماشاگر ترین بازی‌های ملی بود. این افراد به هدف خود رسیدند اما چهره خود را به شکلی دیگری نشان می‌دهند از هواداران می‌خواهم به ورزشگاه بیایند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود در دربی به دنبال حفظ رکورد خود است و دفاع می کنید خاطرنشان کرد: از همه مربیانی که تیمشان قهرمان می شود بپرسید مثلا از مورینیو که قهرمان شده آیا سوال می کنند دفاع اتوبوسی گذاشتی؟ این چه سوالی است که می‌پرسید. این سوال کسانی است که ذهنیت پرسپولیسی دارند. هر مربی تاکتیک خاص خود را دارد. الان ما از لحاظ حمله تیم دوم جدول هستیم بروید این سوال را از تیم‌های بپرسید که گل خورده کم دارند منظور شما از این سوال چیست اگر جدول را نگاه می‌کردید این سوال را نمی‌پرسیدید.

سرمربی استقلال در مورد اینکه دربی نیاز به بازیکن با تجربه دارد، اظهار داشت: ما با این تیم بازی می‌کنیم و بر اساس داشته‌های خود بازیکن جذب کردیم. در بازی‌های بزرگ بازیکن بزرگ می‌توانند اثر بگذارند. تا دلتان بخواهد مصدوم داریم. قاضی و رمضانی مصدوم هستند و کرار و کریمیان را هم در این دیدار نداریم.

هجوم سرخابی‌ها برای عکس یادگاری با درخشان/ قلعه‌نویی نام سرافراز را فراموش کرد

نشست خبری مربیان استقلال و پرسپولیس با حواشی زیادی همراه بود.

نشست خبری سرمربی تیم‌های استقلال و پرسپولیس پیش از دربی 79 در سازمان لیگ با حاشیه‌هایی همراه بود که در زیر می‌خوانید.

* حمید درخشان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در زمان حضور در سازمان لیگ در سالن نشست خبری حاضر شد اما به او گفتند تا ساعت 13 چند دقیقه ای زمان باقی مانده و به همین دلیل سرمربی پرسپولیس به اتاق مدیر روابط عمومی سازمان لیگ برگشت.

* به دلیل حساسیت دربی 79 امروز خبرنگاران و گزارشگران بسیار زیادی به سازمان لیگ آمده بودند تا به پوشش صحبت‌های سرمربیان دو تیم قرمز و آبی پایتخت بپردازند.

* در نشست هماهنگی این دیدار که پیش از نشست خبری برگزار شد درباره رنگ پیراهن دو تیم در بازی فردا تبادل نظر صورت گرفت البته استقلالی‌ها بنا دارند که با پیراهن‌هایی وارد زمین شوند که داخل شماره آن عکس مرحوم غلامحسین مظلومی درج شده است که البته تا این لحظه موافقتی با این موضوع نشده هرچند که میرشاد ماجدی سرپرست  تیم فوتبال استقلال با ناراحتی از این موضوع گفت که اگر این کار را انجام دهیم نهایتا ما را 5 هزار دلار جریمه می‌کنند.

* پس از نشست خبری حمید درخشان و زمانی که سرمربی پرسپولیس قصد داشت از سازمان لیگ بیرون برود با هجوم هواداران پرسپولیس و استقلال روبرو شد به طوری که پرسپولیسی‌ها با نشان دادن عدد 6 با سرمربی پرسپولیس عکس می‌‌گرفتند و استقلالی‌ها هم مترصد این موضوع بودند تا عدد 4 را در عکس‌هایشان با درخشان نشان دهند.

* امیر قلعه‌نویی در ابتدای صحبت‌هایش از سردار احمدی‌مقدم فرمانده ناجا به دلیل حضور در مراسم تشییع مرحوم غلامحسین مظلومی تشکر کرد.

* پس از نشست امیر قلعه‌نویی یکی از دوربین‌های تلویزیونی قصد داشت با سرمربی استقلال صحبت کند که مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال از این کار جلوگیری کرد.

*قلعه نویی هنگامی که قصد داشت از رئیس جدید صدا و سیما تشکر کند، نام سرافراز را فراموش کرده و بعد از اعلام چند اسم، نام وی را اعلام کرد!
منبع: فارس