۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۰
بعد از چهار تساوی پیاپی

نتیجه دربی 79 چگونه برد - برد می‌شود؟!

بردن شجاعت می خواهد؛ شجاعت حمله و تهاجم. وگرنه اگر قرار باشد با "عقب‌نشینی" فاز تهاجمی دو تیم به "تعلیق" درآید و به طور کامل متوقف شود، بار دیگر دو تیم بر سر تساوی به "توافق" خواهند رسید.
کد خبر : ۲۰۹۸۴۱
گروه ورزشی صراط - چهار تساوی پیاپی بدون گل در بازی های اخیر استقلال و پرسپولیس، بار دیگر موج "نه به تساوی" آن هم از نوع بدون گل را در میان فوتبالی ها، از کارشناس و بازیکن و پیشکسوت و مربی گرفته تا هواداران به راه انداخته است.

به گزارش گروه ورزشی صراط، دربی 79 تهران ساعت 18 امروز در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

شرایط دو تیم پیش از دربی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. هر دو تیم، دو بازیکن تاثیرگذار خود را در اختیار نخواهند داشت. استقلال جاسم کرار سه اخطاره و پرسپولیس صادقیان مصدوم را. استقلال البته مهدی کریمیان را هم برای دربی نخواهد داشت و احتمال نرسیدن قاضی به این بازی هم وجود دارد.

از نظر شرایط جدول نیز تفاوت محسوسی میان دو تیم دیده نمی شود. اگرچه استقلال در کورس قهرمانی قرار دارد و با برد دوگله دربی می تواند عنوان دوم جدول را پس بگیرد، اما امیر قلعه نویی در 7 بازی اخیر تنها 6 امتیاز حاصل یک برد، سه تساوی و سه شکست را تجربه کرده و بدترین 7 بازی تاریخ مربیگری خود را گذرانده است.

در طرف مقابل، پرسپولیس در 7 بازی اخیر 11 امتیاز جمع آوری کرده و دست کم از این نظر، ثبات بیشتری نسبت به رقیب خود داشته است.

نتیجه دربی 79 چگونه برد - برد می‌شود؟!

با این وجود، شرایط دربی چندان به این آمارها وابسته نیست. چهار تساوی بدون گل در دیدارهای اخیر دو تیم، بی دلیل به دست نیامده است. واقعیت آن است که در اکثر دقایق این چهار مسابقه، هر دو تیم به تساوی رضایت داشته اند و ترجیح داده‌اند بازی تهاجی ساده – و نه حتی ریسکی - را هم از برنامه های خود حذف کنند.

استقلال و پرسپولیس تاکنون 78 بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که ۳۶ بازی یعنی 46 درصد کل بازی ها با تساوی به پایان رسیده است. بعید نیست اگر دو تیم بار دیگر با همان احتیاط های همیشگی و ترس از باخت وارد زمین شوند یک بار دیگر نتیجه مساوی در پایان رقم بخورد.

بردن شجاعت می خواهد؛ شجاعت حمله و تهاجم. وگرنه اگر قرار باشد با "عقب‌نشینی" فاز تهاجمی دو تیم ولو به صورت موقت در 90 دقیقه، به "تعلیق" درآید و به طور کامل متوقف شود، بار دیگر دو تیم بر سر تساوی به "توافق" خواهند رسید.

البته برای فوتبالی های عاشق، تساوی در ذات خود بی اشکال است و یک روی از فوتبال. اما تعداد تساوی های دو تیم بیش از حد نامتعارف است تا جایی که گاهی می توان به هر مخاطبی حق داد که به شایعات "تبانی" دست کم یک بار فکر کند! در 7 سال گذشته از سال 86 تا کنون 11 بازی دو تیم مساوی شده و فقط 6 دربی برنده داشته است!

آیا شرایط دربی 79 متفاوت خواهد شد؟ بی تردید بازی شجاعانه هر کدام از دو تیم، احتمالا نتیجه دیگری را رقم خواهد زد که در آن احتمالا خبری از "تمدید" تساوی‌ها نیست. به نظر شما نتیجه دربی 79 چیست؟
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
۹
۱۷
آبی سرور
iiu
|
-
|
۱۰:۱۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
۱۴
۴
حالم از دو تیم بهم میخوره چون فقط بیت المال رو حیف و میل میکنن و لا غیر...
مردم ما هم ماشالله جو گیر هستن دیگه
امرووز که بازی هستش همه میشن طرفدار فردا یه چیزه دیگه میگن...
کلاً این دو تا تیم با اون دو تا تیم مردم رو سر کار گذاشتن حسابی...
mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
۴
۱
حمید درخشان
درد و بلات تو سر تازه به دوران رسیده نو کیسه فوتبال ایران که سالها مایه سر افکندگی پرسپولیس و پرسپولیسی بود. دمت گرم